پیش‌بینی قیمت دلار تا شب عید | زیر ۱۰ هزار تومان

Submitted on ی., 01/13/2019 - 15:16

پیش‌بینی قیمت دلار تا شب عید | زیر ۱۰ هزار تومان
عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود در بازار و مدیریت بانک مرکزی، روند کاهشی نرخ ارز استمرار می یابد، گفت: بانک مرکزی با سیاست‌هایی که اتخاذ می‌کند می‌تواند تا پایان سال قیمت ارز را به زیر ۱۰ هزار تومان برساند.


ارز دلار

خانه ملت نوشت: محمدرضا پورابراهیمی داورانی، با اشاره به افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر، افزود: بازار ارز کشور در شرایط کنونی تحت مدیریت و اشراف کامل بانک مرکزی قرار دارد و این اشراف کمک کرده تا منابع و مصارف ارزی در کشور مدیریت شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷، منابع ناشی از فروش نفت تقریبا بیش از بودجه کشور در سال جاری بوده است، اظهار داشت: با توجه به تحقق منابع ارزی از نفت به واسطه فروش و افزایش قیمت طلای سیاه در ماه‌های ابتدایی سال، منابع ارزی در این بخش با یک شرایط خاصی روبرو است، از این رو دغدغه‌ای در این بخش وجود ندارد.

ذخایر طلا به حد قابل قبولی تبدیل شده است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ماه‌های اخیر با اقدامات بانک مرکزی و مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه حجم زیادی ارز وارد کشور شده است.
پورابراهیمی با بیان اینکه ذخایر طلا که تا حدودی کاهش پیدا کرده بود به ذخایر قابل قبول تبدیل شده است، تاکید کرد: در حال حاضر نگران وضعیت بازار ارز نیستیم و پیش‌بینی این بوده که روند کاهشی ارز ادامه می‌یابد.

نرخ ارز باید کماکان کاهشی باشد

وی با اشاره به اینکه نوسانات بازار ارز در روزهای پایانی سال ۲۰۱۸ به دلیل تسویه حساب شرکت‌ها رخ داد، افزود: در طول روزهای اخیر بیشتر التهابات بازار ارز ناشی از عوامل خارجی است و به واقعیت‌های اقتصادی ایران ارتباطی ندارد.

وی ادامه داد: تحلیل‌ها حاکی از این است که نرخ ارز باید کماکان کاهشی باشد و آثار ناشی از آن باید در بهبود شرایط، تقویت و افزایش ارزش پول ملی تاثیر بگذارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با توجه به شرایطی که در بازار وجود داشته و مدیریت بانک مرکزی روند کاهشی استمرار می‌یابد، تصریح کرد: با سیاست‌هایی که بانک مرکزی اتخاذ می کند، می‌تواند تا پایان سال قیمت ارز را به زیر ۱۰ هزار تومان سوق دهد.

آغاز پیش‌فروش چند محصول ایران‌ خودرو از ۲۴ دی‌ ماه
گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: براساس مجوز کسب شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، این گروه صنعتی پیش فروش محصولات پرتیراژ خود را از روز دوشنبه ۲۴ دی‌ماه سال جاری آغاز می‌کند.

خودرو

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی گروه صنعتی ایران خودرو، معاون مدیر عامل در بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان این که طرح پیش فروش زمستانی ایران خودرو با هدف پاسخگویی به نیاز و تقاضای بازار به خودروهای پرتیراژ صورت می‌گیرد گفت: در این طرح پیش فروش، خودروهای پژو ۴۰۵ GLX و SLX، پژو پارس دوگانه سوز، سمند ال‌ایکس ۷EF پایه گازسوز و بنزینی، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ که مورد تقاضای بسیاری از متقاضیان بوده برای ثبت نام ارائه شده است.

مصطفی خان کرمی خاطرنشان کرد: شروع تحویل خودروهای این طرح از مردادماه ۱۳۹۸ به بعد خواهد بود.

پیش فروش دی‌ماه محصولات ایران خودرو از ساعت ۱۰ صبح دوشنبه بیست و چهارم این ماه آغاز می‌شود و ثبت‌نام در این طرح صرفا از طریق سایت فروش اینترنتی شرکت ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir و یا مراجعه به نمایندگی‌های مجاز سراسر کشور امکان‌پذیر است.

آغاز فروش فوری خودروهای سایپا
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر داد: فروش فوری خودروهای سایپا از امروز یکشنبه ۲۳ دی آغاز شد.


سایپا - خودرو

به گزارش تسنیم، مدیرعامل خودروسازی سایپا گفت: آنچه باعث وقفه در تولید و عرضه خودرو شد محدودیت‌هایی بود که پیش آمد.

محمدرضا سروش افزود: تأمین نشدن ارز و قطعات مورد نیاز سازندگان موجب شد تا شرکت نتواند به تعهداتش عمل کند.

وی گفت: قیمت زمان تحویل مبنای محاسبه در قراردادهای ما با مشتریان است.

سروش افزود: بخش عمده تعهداتمان را تا پایان امسال تحویل می‌دهیم و بخش دیگر تا اردیبهشت سال آینده تحویل خواهد شد.

وی گفت: کاهش سرمایه در گردش باعث بروز مشکلات عدیده در سایپا شده است.

سروش افزود: سایپا بالغ بر هزار میلیارد تومان املاک مازاد دارد که تا پایان امسال بخشی از آن و بخشی از شرکت‌های مازاد را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد.

وی گفت: فروش فوری خودروهای سایپا از یکشنبه ۲۳ دی آغاز خواهد شد.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز