پیام‌های سیاسی حجِ انقلاب اسلامی را به دنیای اسلام برسانید

Submitted on Mon, 10/01/2018 - 17:49
Videos

هبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران حج مطرح کردند؛
پیام‌های سیاسی حجِ انقلاب اسلامی را به دنیای اسلام برسانید
رهبر معظم انقلاب فرمان خداوند متعال برای تجمع مسلمانان در یک زمان و مکان خاص برای انجام فریضه حج را حامل جنبه‌ها و پیام‌های سیاسی دانستند و خاطرنشان کردند: علاوه بر جنبه معنوی حج که بسیار مهم است، باید این حقایق و اهداف اسلامی نیز برجسته و برای آنها برنامه‌ریزی و اقدام شود.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (دوشنبه 9 مهر) در دیدار جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران حج، فرمان خداوند متعال برای تجمع مسلمانان در یک زمان و مکان خاص برای انجام فریضه حج را حامل جنبه‌ها و پیام‌های سیاسی مهمی همچون «لزوم ارتباط و هم‌افزایی مسلمانان» و «نشان دادن اقتدار امت اسلامی» دانستند و خاطرنشان کردند: علاوه بر جنبه معنوی حج که بسیار مهم است، باید این حقایق و اهداف اسلامی نیز برجسته و برای آنها برنامه‌ریزی و اقدام شود.

اسامی ۳۵ محکوم پرونده‌های مفاسد اقتصادی | سلطان سکه و دو متهم محکوم به اعدام
سخنگوی قوه قضاییه اسامی ۳۵ تن از محکومان پرونده‌های اخیر مفاسد اقتصادی را اعلام کرد که در میان آنها متهم معروف به سلطان سکه و دو متهم دیگر به اعدام محکوم شده‌اند.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگو و معاون اول قوه قضاییه در حاشیه جلسه امروز ( 9 مهر) مسئولان عالی قضایی، اظهار کرد: گرچه قبلا اشاره کرده بودم، اما برای اطلاع مردم عزیز مجددا عرض می‌کنم که هم بر اساس قانون و هم بر اساس استجازه‌ای که از مقام معظم رهبری شد، مواردی که به اعدام محکوم شده‌اند، احکامشان قابل تجدیدنظر خواهی است و طبعا اگر محکوم‌علیه یا وکیل او اعتراض کنند، پرونده مزبور در دیوان عالی کشور مجددا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: غیر از موارد اعدام، سایر احکام صادره قطعی است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: افرادی که در چند روز اخیر در دادگاه‌های ویژه محکوم شده‌اند، سی و پنج نفر هستند که اسامی آن‌ها به شرح زیر اعلام می‌شود:

1- حمید باقری درمنی فرزند محمد که دارای سابقه کیفری بوده و در این پرونده در دادگاه بدوی به عنوان مفسد فی الارض محکوم به اعدام شده است. این حکم قابل تجدیدنظر خواهی است و می‌تواند در دیوان عالی کشور در صورت اعتراض رسیدگی شود.

2- وحید مظلومین فرزند حبیب‌اله هم به عنوان مفسد فی الارض به اعدام محکوم شد و این حکم نیز غیرقطعی و قابل تجدیدنظر خواهی است.

3- محمد اسماعیل قاسمی با اسم مستعار محمد سالم فرزند غلامعلی که این فرد نیز به اعدام محکوم شده که حکمش قابل تجدیدنظر خواهی است.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: احکامی که خوانده می‌شود، قطعی است:

۴- محمد عطریان فرزند علی اکبر به بیست سال حبس
۵- رامین تاجیک فرزند شیرزاد به بیست سال حبس
۶- رضا مرد میدان حاجی آقایی فرزند حسین رضا بیست سال حبس
۷- حسین وزیری فرزند علی به بیست سال حبس
۸- شاهین سیمرغ سعید فرزند کریم به بیست سال حبس
۹-، ولی صدفی فرزند علی اکبر به ۱۲ سال حبس
۱۰- علیرضا حسن زاده ظرفی فرزند سعید به ۱۲ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق
۱۱- علیرضا لوینی فرزند حسین به ۱۲ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق
۱۲- محمد راستگوی کوکی فرزند حیدرعلی ۱۰ سال حبس و ۵۰ ضربه شلاق
۱۳- پویا نوبخت فرزند محمد علی ۱۰ سال حبس
۱۴- شاهرخ نجفی فرزند علی ۱۰ سال حبس
۱۵- مهرافزا که اسم کوچکش متاسفانه نوشته نشده به ۱۰ سال حبس
۱۶- علیرضا رونده فرزند محمدعلی ۸ سال حبس و ۵۰ ضربه شلاق
۱۷- نوید خورشید ترکمانی هشت سال حبس و ۵۰ ضربه شلاق
۱۸- مجتبی نوروزی فرزند نعمت ۷ سال حبس
۱۹- محمد هاشمی فرزند حمداله ۷ سال حبس
۲۰- نوید زهره وند فرزند حاجی احمد ۶ سال حبس
۲۱- رحمت الله میرزابی (اگر اشتباه نکنم)، فرزند بیوک به شش سال حبس
۲۲- محمد رحمتی فرزند غلام شش سال حبس
۲۳- حمید خسروی فرزند علی پنج سال حبس
۲۴- مهدی علیپور فرد فرزند علی ۵ سال حبس
۲۵- غلامرضا حقیقت پژوه فرزند حبیب الله ۵ سال حبس
۲۶- شاهین بنی جمالی فرزند محمد ۵ سال حبس
۲۷- احمد طاهری فرزند مسیح ۵ سال حبس
۲۸- سعید کاظمی فرزند حسین ۵ سال حبس
۲۹- محبوب کاظمی فرزند حسین ۵ سال حبس
۳۰- نریمان آرزومند فرزند محمدرضا ۵ سال حبس
۳۱- محمد بیانی فرزند فاضل ۳ سال حبس
۳۲- احسان فرزام فرزند محمدحسین ۳ سال حبس
۳۳- حمید رضا صفایی فرزند علی احمد ۳ سال حبس

وی ادامه داد: دو نفر هستند که مسئله اینها مسئله فساد مالی و اخلال در نظام اقتصادی نبوده است؛ بلکه معاونت در جعل و استفاده از سند مجعول بوده که اسامی آنها عبارتست از:

۳۴- وحید دهاقین فرزند قدرت الله در دو مورد، هر یک به یکسال حبس
۳۵- حمیدرضا خارای فرزند غلامرضا در دو مورد، هر یک به یکسال حبس به ضمیمه دو سال انفصال موقت از خدمات دولتی

هجوم برای فروش دلار ؛ مردم به دنبال خریدار | ریزش قیمت طلا و دلار ادامه دارد
در حالی که از صبح دوشنبه ۹ مهر ماه روند کاهش قیمت طلا و دلار ادامه دارد، بسیاری از مردم برای فروش دلارهای خود به دنبال خریدار می‌گردند.
به گزارش فارس، قیمت سکه و ارز در معاملات دوشنبه 9 مهر ماه 97 بازار تهران، افت قابل توجهی داشت.

سکه تمام بهار آزادي طرح جدید 230 هزار تومان، سکه طرح قدیم 100 هزار تومان، نیم سکه 80 هزار تومان، ربع سکه 40 هزار تومان، سکه گرمی 10 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 29 هزار و 550 تومان کاهش یافت.

در معاملات ارز، دلار با 931 تومان کاهش، 16 هزار و 91 تومان، یورو با 1097 تومان افت قیمت 18 هزار و 683 تومان و درهم با کاهش 260 تومانی 4381 تومان فروخته شد.

بعضی کارشناسان این کاهش قیمت را دامنه‌دار توصیف می‌کنند و معتقدند ریزش قیمت ارز ادامه خواهد یافت.

در بازار جهانی، بهای اونس طلا 6 دلار و 9 سنت کاهش یافت و به 1186 دلار و 10 سنت رسید.

خرید و فروش کد ملی برای ثبت نام خودرو؛ مراجع قضایی ورود کنند
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده استان کرمانشاه با اشاره به ماجرای خرید و فروش کدملی برای ثبت‌نام خودرو، گفت: مراجع قضایی باید به این قضیه ورود کنند و با سایت‌های منتشر کننده آگهی‌های خرید و فروش هم برخورد جدی شود.
عبدالرضا یاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، درباره خرید و فروش کد ملی که اخیرا با هدف ثبت‌نام خودرو آغاز شده، اظهار کرد: این هنجارشکنی در حوزه تخلفات قابل پیگیری توسط تعزیرات حکومتی و انجمن حمایت از حقوق مصرف نمی‌گنجد، بلکه جرم تلقی می‌شود و مراجع قضایی و یا دادستانی باید به عنوان مدعی‌العموم به قضیه ورود کند.

وی با بیان اینکه برخی از سایت‌ها نیز آگهی خرید و فروش کدهای ملی را تبلیغ می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید با این سایت‌ها نیز به دلیل فریب مصرف کنندگان برخورد قانونی از طریق دستگاه‌های نظارتی صورت گیرد.

یاری با بیان اینکه این کار حقوق مصرف کننده را نقض می‌کند، تاکید کرد: افرادی که با خرید کد ملی چند خودرو ثبت‌نام کرده اند، حق مصرف کننده و نیازمند واقعی خودرو را ضایع می‌کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه موضوع خرید و فروش کد ملی را موضوعی پیچیده دانست که گاهی سوری بودن این کد ملی‌ها قابل تشخیص نیست و نیازمند بررسی‌های دقیق می‌باشد.

به گفته یاری، مشابه تخلفاتی که در خرید و فروش کد ملی برای ثبت‌نام خودرو صورت می‌گیرد را در کارت‌های بازرگانی هم دیدیم که پیرزنی در یکی از روستاها چند میلیارد بدهی مالیات به بار آورده بود.

وی درباره دلیل رواج این پدیده‌ها، عنوان کرد: یکی از دلایل اینکه مردم سراغ این کار می‌روند عدم آگاهی آنها از تبعات حقوقی این کار است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه ضعف فرهنگی را نیز عامل دیگری برای خرید و فروش کدملی دانست و خاطرنشان کرد: همیشه افراد سودجویی پیدا می‌شوند که منافع جامعه و سایر مردم را فدای خواسته‌های خود می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد به دلیل شرایط بد اقتصادی حاضرند هویت و کدملی خود را با قیمت یک میلیون تومان بفروشند، اظهار کرد: اگرچه نمی‌توان مشکلات اقتصادی را نادیده گرفت، اما فرهنگ عمومی جامعه هم بر این موضوع اثرگذار است.

یاری گفت: خریداران کد ملی نیز می‌دانند باید روی چه قشری و از طریق چه روزنه‌هایی کار کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه خلا قانونی را نیز عامل دیگر برای ایجاد این رانت‌ها اعلام کرد و افزود: اگرچه محدود دریافت خودرو با هر کد ملی از سوی شرکت‌های خودروسازی در اصل کار خوبی است ،اما خلاهای قانونی باعث ایجاد اختلال در کار می‌شود.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز