وزیر امور خارجه کانادا: دنبال راهکاری برای رفع تنش ایران و جهان غرب هستیم

Submitted on جمعه, 07/12/2019 - 16:28

نشست وزیر امور خارجه کانادا با متحدان ناتو در لندن - وزیر امور خارجه کانادا: کار ما البته فراتر از نظارت است، چراکه کانادا فرماندهی نیروهای ناتو در
وزیر امور خارجه کانادا: دنبال راهکاری برای رفع تنش ایران و جهان غرب هستیم


Canadian Foreign Minister Chrystia Freeland met Nato allies in London to discuss Iran. REUTERS/Peter Nicholls

نشست وزیر امور خارجه کانادا با متحدان ناتو در لندن – وزیر امور خارجه کانادا: کار ما البته فراتر از نظارت است، چراکه کانادا فرماندهی نیروهای ناتو در عراق را در دست دارد. بنابراین با دیگر متحدان خود در ناتو و دولت عراق در ارتباط هستیم.

به نقل از نشنال، کانادا با دیگر متحدان خود در ناتو از جمله انگلستان و هلند طی نشستی در لندن راجع به تنش به وجود آمده فی مابین ایران و جهان غرب و کشورهای حاشیه خلیج فارس به بحث و بررسی پرداختند.

کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا در این رابطه گفت که او با دیگر متحدان کانادا در ناتو با هدف پیدا کردن راهکاری برای اقدامی مشترک در برطرف کردن تنش‌های بوجود آمده با ایران به گفتگو نشسته‌اند.

وی افزود: این کشورها در نشست خود همچنین در رابطه با راه‌هایی سالم برای رونق سالم اقتصاد جهانی صحبت کردند.

بنابر این گزارش، تنش ایران و کشورهای غربی به دنبال اعلام نقض تعهدات مذاکرات هسته‌ای در هفته گذشته و از سرگیری غنی سازی اورانیوم بیش از سطح مورد توافق در برجام (اقدام مشترک) ایجاد شد.

این اقدام پس از حمله به چندین کشتی نفتکش در تنگه هرمز رویداد که بنا به تحلیل ایالات متحده پشت این حملات تهران قرار داشت.

همچنین ایران طی ماه‌های اخیر با عراق، همسایه شرقی خود دچار اختلافاتی شده است.
وزیر امور خارجه کانادا همچنین با اشاره به حضور 850 نیروی ارتشی کانادا در عراق اظهار داشت: ما وضعیت عراق را به‌دقت زیر نظر داریم البته کار ما فراتر از نظارت است، چراکه کانادا فرماندهی نیروهای ناتو در عراق را در دست دارد بنابراین با هم‌پیمانان‌مان و همچنین دولت عراق در ارتباط هستیم ولی نیروهای شبه نظامی ایران هم در این منطقه حضور دارند.

وی وضعیت عراق را به خاطر حضور کانادا در آنجا حساس خواند و تصریح کرد: ما واقعا معتقد به تنش زدایی در تمام منطقه و جهان هستیم.

او با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت نیروهای کانادایی در منطقه بدون اینکه از برنامه‌ریزی کانادا در رابطه با انتقال نیروهای مستقر در عراق سخن بگوید تاکید کرد که اعضای ناتو باید نسبت به شرایط پیش آمده نقش‌شان را ایفا کنند.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز