واکنش تند لاریجانی به نامه نوبخت: دولت باید مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق را اجرا کند

Submitted on ی., 03/03/2019 - 20:05

واکنش تند لاریجانی به نامه نوبخت: دولت باید مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق را اجرا کند
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «دولت باید مصوبات مجلس درباره افزایش حقوق در سال آینده را اجرایی کند»، گفت: باید قانون اجرا شود و کسی که حرفی غیر از آن را می‌گوید بی‌جا کرده است.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در پاسخ به تذکر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان درباره‌ نامه نوبخت پیرامون عدم اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش حقوق‌ها گفت: هر کسی هر حرفی زد اینقدر روی آن حساب باز نکنید مگر می‌تواند قانون را اجرا نکند. بی‌جا کرده‌اند که چنین حرفی می‌زنند وقتی قانون تصویب می‌شود باید اجرا گردد.

موسوی لارگانی در توضیح تذکر خود گفت: روز گذشته مجلس در جریان بررسی بودجه موضوع افزایش حقوق و مزایا را تصویب کرد تا برای همگان به یک میزان یکسان حقوق اضافه شود. راهکار مجلس شورای اسلامی متناسب با عدالت بود تا اگر کسی ۲۰ میلیون حقوق می‌گیرد دیگر چهار میلیون به حقوق‌اش اضافه نشود ولی هنوز مجلس شورای اسلامی تمام نشده بود دولت اعلام کرد که قانون را اجرا نمی‌کند.

روز گذشته مجلس شورای اسلامی در بودجه تصویب کرد که در سال آینده ماهانه حقوق بازنشستگان و کارکنان دولتی ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند همچنین دولت می‌تواند تا ۱۰ درصد مازاد بر آن افزایش حقوق داشته باشد.

محسنی اژه‌ای: اتهام فریدون اخلال در نظام اقتصادی نیست | قطعا در دوره جدید قوه قضاییه خواهم بود
سخنگوی قوه قضائیه گفت: اتهام حسین فریدون «اخلال در نظام اقتصادی» نیست و به همین دلیل مشمول استجازه رهبری نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دادگاه رسیدگی به پرونده حسین فریدون به صورت غیرعلنی برگزار شده است، اظهار داشت: اتهام فریدون اخلال در نظام اقتصادی نیست بنابراین مشمول استجازه ای که از رهبر معظم انقلاب گرفته ایم، نمی‌شود.

این مقام مسئول در دستگاه قضایی افزود: بر این اساس، پرونده فریدون مشمول قوانین فعلی کشور است و طبق این قوانین هم دادگاه برگزار می‌شود.

محسنی اژه ای تصریح کرد: دادگاه پرونده‌هایی بر اساس استجازه رهبری برگزار می‌شود که اتهام اخلال در نظام اقتصادی در آن مطرح باشد.

معاون اول قوه قضائیه همچنین درباره اینکه آیا در دوره آتی قوه قضائیه، در دستگاه قضایی می‌ماند یا خیر گفت: من یک سرباز هستم و قطعاً در خدمت قوه قضاییه خواهم بود و کمک می‌کنم.

شمخانی: تا دولت سوریه بخواهد در این کشور می‌مانیم |نیازهای دفاعی‌مان دیکته می‌کند چه باید کنیم
دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: ایران در جهت کمک به دولت و ملت سوریه در این کشور است و تا وقتی دولت سوریه بخواهد، هست.


شمخانی

ایسنا نوشت: دریابان علی شمخانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که برخی متاسفانه اهداف دشمنان و تأکید بر اجرای FATF را طلب می‌کنند به عنوان عصو هیات نظارت بر برجام در راستای تامین منافع و عزت ملی چه باید کنیم؟ گفت: این موضوع جدیدی نیست که نسبت به مسائل امنیت ملی، عناصری در داخل باشند که مدافع یا مخالف یا مروج آن باشند. ما در چهل سال انقلاب این وضعیت را داشتیم. ما نهادهای قانونی روشنی در بحث های امنیتی، قانونی و مشورتی و غیره داریم که هر کدام در این مسیر وظایف خود را انجام می‌دهند. امیدواریم در این کشاکش که ایران همه وظایف خود را انجام داده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای چهاردهمین بار آن را تایید کرد بتوانیم آنچه حق ملت است را برگردانیم و انشاالله این محقق می‌شود.

وی در ادامه حضور ایران در سوریه را مبتنی بر درخواست دولت این کشور دانست و گفت: ۴۰ سال است نبرد در دو جبهه ثبات خواهان و بی ثبات خواهان در منطقه در جریان است و امروز کفه ترازو بین این دو مشخص می‌کند بی ثبات خواهان هیچ گاه شکست ندارند و این در منطقه نفت خیز ما کاملا مشخص است. ایران در جهت کمک به دولت و ملت سوریه در این کشور است و تا وقتی دولت سوریه بخواهد هست و این حرف‌های بی فایده و عمل نتانیاهو و سفرهای بیهوده‌اش تاثیری نخواهد داشت.

وی افزود: پیروزی ثبات‌خواهان در سوریه و منطقه امروز به وسعت خاورمیانه است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی درباره واکنش ایران به اقدامات گروه های تروریستی در پاکستان و اقدامات مورد انتظار ایران از دولتمردان پاکستانی اظهار کرد: این موضوع هنوز در دستور کار است و دولت پاکستان متعهد است از ورود ضد انقلاب از مرزهایش به مرزهای ایران جلوگیری و تضمین کند و ما هم حتما، بدون شک آنچه به عنوان وظیفه مان در صیانت از امنیت مردم ایران است در مرز پاکستان انجام می دهیم.

وی درباره تهدید اروپا نسبت به فعالیت‌های موشکی کشورمان خاطرنشان کرد: ما در ارتباط با برد، قدرت تخریب، دقت و سرعت آماده سازی به عنوان چهار محور مهم توانمند سازی موشکی با هیچ کس مشاوره نمی کنیم و اجازه نمی گیریم. نیازهای دفاعی‌مان به ما دیکته می‌کند چه باید کنیم.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز