هیدرو کبک: برق برای درخواست های استخراج بیت کوین به اندازه کافی نداریم!

Submitted on چ., 01/31/2018 - 20:26

شرکت برق شرق کانادا هیدرو کبک اعلام کرد امکان دارد درخواست‌های ایجاد مراکز استخراج بیت کوین در کانادا را رد کند. درخواست‌های زیادی به هیدرو کبک برای نصب و راه‌اندازی مراکز استخراج بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال رسیده است که در صورت موافقت، برق مصرفی‌ بیش از مقدار تولید فعلی خواهد بود.

بسیاری از غول‌های استخراج بیت کوین در دنیا تمایل خود را برای راه‌اندازی مراکز عظیم استخراج در کشورهایی که هزینه برق و انرژی پایینی دارند، اعلام کرده‌اند. به ویژه Bitmain بعد از ممنوعیت فعالیت صرافی‌های ارز دیجیتال در چین و قوانین محدود کننده برای استخراج در چین به دنبال توسعه مراکز بزرگ در سایر کشورها مثل کانادا است. در گزارشی از رویترز Bitmain اعلام کرده است از سال ۲۰۱۶ در حال استخراج بیت کوین در کانادا است.


روزانه ده‌ها درخواست برای استخراج بیت کوین در کانادا ثبت می‌شود

هایدرو کبک از طرفی اعلام کرده که امکان دارد نتواند تقاضای زیاد برای تامین برق در ایالت کبک را تامین کند. گفته می‌شود ۷۰ استخراج کننده درخواست تاسیس داشته‌اند، از طرف دیگر هایدرو کبک اعلام کرده است یک برنامه ۱۰ ساله برای رساندن مازاد تولید انرژی برق به ۱۰۰ تراوات ساعت دارد. محاسبات تخمینی مصرف انرژی استخراج دو ارز دیجیتال بیت کوین و بیت کوین کش نشان می‌دهد مصرف سالانه در کل حدود ۳۱ تراوات ساعت است.

سخنگوی این شرکت تامین انرژی Marc-Antoine Pouliot گفته است:

روزانه ده‌ها درخواست برای ایجاد مراکز استخراج بیت کوین در کانادا به دست ما می‌رسد، اما با در نظر گرفتن تعداد زیاد درخواست‌ها، حتی در صورت تحقق مازاد تولید برنامه‌ریزی شده امکان تامین این مقدار انرژی غیر ممکن است.

از سال ۲۰۱۶ و در راستای سیاست اشتغال‌زایی تعداد زیادی مراکز داده در این ایالت راه‌اندازی شده است. مدیر توسعه هیدرو کبک David Vincent اظهار داشت دامنه درخواست برق برای تامین انرژی مراکزی که قرار است راه‌اندازی شود از مقدار انرژی برابر با مراکز داده تا کارخانه‌های ذوب آهن متغیر است.

استخراج ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین مقدار زیادی برق نیاز دارد و در صورت ادامه این روند به طور حتم انرژی تولیدی برای این مراکز کافی نخواهد بود. فعالان این بازار نوظهور معتقدند باید به زودی چاره‌ای برای این مشکل اندیشیده شود.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز