هشدار مسئولین وزارت بهداشت انتاریو نسبت به شیوع سرخک

Submitted on ی., 03/31/2019 - 20:38

هشدار مسئولین وزارت بهداشت انتاریو نسبت به شیوع سرخک / اعلام وضعیت فوق العاده در نیویورک در پی...
مسئولین وزارت بهداشت انتاریو به افرادی که 20 مارچ و پس از آن در Vaughan Mills تردد داشتند نسبت به احتمال ابتلا به سرخک آنها هشدار دادند.
هشدار مسئولین وزارت بهداشت انتاریو نسبت به شیوع سرخک / اعلام وضعیت فوق العاده در نیویورک در پی شیوع سرخک

مسئولین وزارت بهداشت انتاریو به افرادی که 20 مارچ و پس از آن در Vaughan Mills تردد داشتند نسبت به احتمال ابتلا به سرخک آنها هشدار دادند.

به نقل از سی تی وی، بنابر این گزارش با توجه به اینکه دو فرد بزرگسال که بیماری سرخک داشتند از ساعت 4 تا 10 عصر روز 20 مارچ در یک مرکز خرید در حال تردد بوده‌اند احتمال دارد دیگران نیز به این بیماری مبتلا کرده باشند.

وزارت بهداشت انتاریو زنان باردار، کودکان زیر یک سال و افراد با سیستم امنیتی ضعیف و کسانیکه واکسن‌های ترکیبی MMR و MMRV را تزریق نکرده‌اند بیش از سایرین در
علائم سرخک شامل تب بالا، علائم سرماخوردگی، خشکی چشم ، حساسیت به نور و ظهور بثورات جلدی قرمز که 4-7 روز طول می کشند.

به گفته مقامات بهداشت فدرال از سال 1970 که واکسیناسیون عمومی در کانادا صورت گرفته تاکنون هیچ مورد مرگ و میر ناشی از سرخک گزارش نشده است.

بنابر گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا در سال 2018 گزارش 35 مورد مرگ ناشی از ابتلا ثبت شده است.

اعلام وضعیت فوق العاده به علت شیوع سرخک در نیویورک
مقامات آمريکا يکصد و پنجاه و سه مورد ابتلا به بيماري مسري سرخک در منطقه راکلند نيويورک را تائید کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره؛ مقامات محلی آمریکا در پي شیوع سرخک در منطقه‌ای در ایالت نیویورک آمریکا وضعیت فوق‌العاده اعلام کردند.

مقامات محلی، حضور کودکانی را که واکسن نزده‌اند، در اماکن عمومی ممنوع کرده‌اند. افرادی که از دستورات تخطی کنند به پرداخت 500 دلار جریمه و تا شش ماه زندان محکوم خواهند شد. 153 مورد ابتلا به سرخک در منطقه راکلند تایید شده است.

گفتنی است سرخک درمان خاصی ندارد. اما برای کاهش تب بیمار از استامینوفن و ایبوبروفن استفاده می‌شود. برخی تحقیقات هم تأثیر خفیف ویتامین آ در کاهش علایم و کاهش مرگ و میر مبتلایان به سرخک را نشان داده ‌است. برخی افراد هم ممکن است به سینه‌پهلو و بیماری‌های عفونی مبتلا شوند که در آن صورت داروهای آن بیماری‌ها برایشان تجویز خواهد شد.

سرخک در مبتلایانی که سن کمی داشته باشند مانند نوزادان، کودکان دچار سوءتغذیه و افرادی که سیستم ایمنی بدنشان خوب کار نمی‌کند منجر به عوارض جدی از جمله کوری، التهاب مغز یا آنسفالیت، اسهال شدید، عفونت گوش و ذات‌الریه می‌شود. مجموعه این عوارض می‌تواند منجر به مرگ شوند.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز