هشت نشانه برای اینکه چرا کانادا در سال ۲۰۱۷ کشور ویژه‌ای بود

Submitted on Mon, 01/08/2018 - 12:37

هشت نشانه برای اینکه چرا کانادا در سال ۲۰۱۷ کشور ویژه‌ای بود
کانادا غیر از برف و سرما، جذابیت‌های زیادی هم دارد و امسال شهرهایش توانستند رتبه‌های خوبی را در زمینه‌های مختلف به دست آورند


کانادا یکی از شادترین کشورهای دنیا برای زندگی است

پدر دکتر بوذری که او هم پزشک است 40 سال پیش به کانادا آمد و سخت یهای زیادی را تحمل کرد، ولی حالا شاهد موفقی تهای پسرش است

بهترین مقصد گردشگری دنیا، شهرهای فوق‌العاده برای زندگی، تفریح، کار و زندگی زنان و خانواده‌ها؛ اینها بخشی از افتخاراتی است که شهرهای مختلف کانادا امسال به دست آورده‌اند. این مطلب را بخوانید و ببینید کانادا امسال در چه زمینه‌هایی خوش‌درخشیده است و چرا سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از طریق مهاجرت، شهروند کانادا می‌شوند و بعد از زندگی، آن را با سرزمین مادری‌شان مقایسه می‌کنند.

بیشتر رکوردهایی که در این هشت مورد می‌خوانید، جای افتخار دارد و کانادا را در رده بهترین مکان‌ها برای زندگی قرار می‌دهد.

کانادا بهترین مقصد گردشگری دنیا
کانادا بهترین مقصد گردشگری دنیاکانادا سال نو را با قدرت تمام شروع کرد. این کشور برترین مقصد گردشگری سال ۲۰۱۷ از نگاه نیویورک تایمز شد. تایمز در نوشته‌ی خود به «دریاچه‌های فیروزه‌ای رنگ و قله‌های Banff در آلبرتا»، «ریگ‌های روان و پرتگاه‌های سنگ‌ماسه‌ای سرخ رنگ در جزیره‌ی پرنس ادواردز» و «رشته‌کوه‌های یخچالی Mealy در لابرادور» اشاره کرده بود.

این گزارش اضافه کرده بود که ضعف ارزش دلار کانادا باعث صرفه‌جویی زیاد برای گردشگران اروپایی و آمریکایی می‌شود.

سه شهر کانادا در میان بهترین شهرهای دنیا برای زندگی کردن هستند
سه شهر کانادا در میان بهترین شهرهای دنیا برای زندگی کردن هستند بر اساس تحلیل سالانه‌ی مجله‌ی اکونومیست در ماه آگوست، از میان ۱۴۰ شهر در سراسر جهان، سه شهر کانادا در بین پنج شهر برتر دنیا برای زندگی کردن قرار دارند. این مطلب بدون اجازه از سایت آتش برداشته شده است.

ونکوور بهترین عملکرد را در بین شهرهای کانادا داشته و در رتبه‌ی سوم جهان قرار دارد. تورنتو در مقام چهارم جهان بوده و کلگری، مشترکا به همراه آدلاید از استرالیا، در رتبه‌ی پنجم جای می‌گیرد.

تنها کشور دیگری که در این فهرست سه شهر داشت استرالیا بود، که ملبورن را در جایگاه نخست و Perth را در رتبه‌ی ششم می‌دید.

واحد اطلاعات مجله‌ی اکونومیست پنج موضوع اصلی را مد نظر قرار می‌دهد: ثبات، سلامت، فرهنگ و محیط، آموزش و زیرساخت‌ها.

ویکتوریا بهترین و ویندزور بدترین شهر کانادا برای زنان
ویکتوریا بهترین و ویندزور بدترین شهر کانادا برای زنانبر اساس داده‌های مرکز سیاست‌های جایگزین کانادا (CCPA)، ویکتوریا تنها شهر در کاناداست که میزان اشتغال زنان بیشتر از مردان است،‌ به همین خاطر پایتخت بریتیش‌کلمبیا برای سومین سال متوالی به عنوان بهترین شهر کانادا برای زنان و زندگی آنها برگزیده شده است.

CCPA بیست و پنج شهر بزرگ کانادا را با توجه به معیارهایی مانند دسترسی زنان به موقعیت‌های رهبری، امنیت اقتصادی، آموزش، سلامت و امنیت شخصی، بررسی کرده است.

شهرهای دیگری که در رده‌های بالای این فهرست قرار دارند، عبارتند از گاتینو (دوم)، همیلتون (سوم)، کینگستون (چهارم)‌ و ونکوور (پنجم). برای دومین سال پیاپی، ویندزور در آخرین جایگاه قرار گرفت.

ویکتوریا به عنوان رمانتیک‌ترین شهر کانادا، دلبری می‌کند
ویکتوریا به عنوان رمانتیک‌ترین شهر کانادا، دلبری می‌کند چطور می‌توان رمانتیک‌‌ترین مکان را در کانادا پیدا کرد؟ از طریق میزان فروش رمان‌های عاشقانه و البته لباس‌های زنانه.

آمازون میزان فروش محصولات عاشقانه‌ی خود را تحلیل کرده و ـ برای پنجمین سال پیاپی ـ ویکتوریا را به عنوان رمانتیک‌ترین شهر کانادا برگزیده است.

در این گزارش، میزان فروش سرانه‌ی رمان‌های عاشقانه، کمدی‌های عاشقانه، جواهرات و محصولات سلامت جنسی در کامیونیتی‌های بالای ۸۰,۰۰۰ نفر کانادا بررسی شده است.

بریتیش‌کلمبیا بر این فهرست حکمرانی می‌کند و این استان غربی، در میان ۲۰ شهر نخست هفت نماینده دارد.

رتبه‌های بعدی به ترتیب در اختیار آبوتسفورد در بریتیش‌کلمبیا، ونکوور شمالی، گراند پاریری در آلبرتا و ساسکاچوان است.

عشق‌ورزی برای ساکنان شهرهای بزرگ احتمالا دشوارتر است، چرا که شهرهای تورنتو، مونترآل، ونکوور و اوتاوا جایی در این فهرست ندارند. این مطلب بدون اجازه از سایت آتش برداشته شده است.

یا شاید هم آنها کالاهای رمانتیک‌شان را به صورت حضوری خریداری می‌کنند.

مونترآل بهترین مکان تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی است
مونترآل بهترین مکان تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی است هنگامی که سپتامبر از راه می‌رسد، کمتر بتوان دانشگاهی را زیباتر از دانشگاه تاریخی مک‌گیل یافت، که در دامنه‌ی مونت‌رویال مونترآل خوابیده است.

این ویژگی حیرت‌انگیز، به همراه مقرون به صرفه بودن، رتبه‌ی خوب دانشگاه و بافت جمعیتی دانشجویان، مونترآل را به صدر فهرست پرطرفدارترین شهرهای جهان برای دانشجویان بین‌المللی رسانده است.

میزان رضایت دانشجویان در شهر، مونترال جزو بالاترین رتبه‌های جهانی است و این شهر هم از لحاظ آموزشی و هم از لحاظ فضای زندگی، در مجموع محبوب‌ترین شهر دانشگاهی در سطح دنیا به شمار می‌رود.

موفقیت این شهر در استان کبک، پاریس را از رتبه‌ی نخست به زیر کشید.

شهرهای دیگر کانادا که در این فهرست قرار دارند، عبارتند از ونکوور (دهم)، تورنتو (یازدهم)، اوتاوا (بیست و ششم) و کبک‌سیتی (هفتاد و دوم).

کانادایی‌ها جزو شادترین مردمان دنیا هستند
خوشحالی مسری است و کانادا کاملا از این حق برخوردار است که به خاطر داشتن بخشی از خوشحال‌ترین مردم روی زمین، به خود ببالد.

گزارش شادمانی جهانی، که هر سال با استفاده از نظرسنجی‌های جهانی سازمان گالوپ تهیه می‌شود، ارزیابی پاسخ‌دهندگان از کشورهای مختلف را در مورد زندگی‌هایشان با اعدادی از صفر تا ۱۰ محاسبه می‌کند و همچنین داده‌های اقتصادی و سلامت را نیز به حساب می‌آورد.

کانادا پشت سر کشورهای نوردیک (اروپای شمالی) مانند نروژ (اول)، دانمارک (دوم)، ایسلند (سوم)، سوئیس (چهارم) و فنلاند (پنجم)، در رتبه‌ی هفتم این فهرست قرار گرفته است.

خانه‌های ونکوور، سومین خانه‌های گران دنیا هستند
خانه‌های ونکوور، سومین خانه‌های گران دنیا هستندبازارهای داغ مسکن کانادا اغلب در سرخط اخبار دیده می‌شوند، اما در ماه ژانویه، بازار املاک ونکوور توجه جهانی را به دلایل نادرستی به خود جلب کرد.

اتاق فکر دمگرافیا در ایالات متحده، ونکوور را سومین شهر گران دنیا از نظر مسکن قرار داد. این مطلب بدون اجازه از سایت آتش برداشته شده است.

بر اساس این گزارش، تنها شهرهایی در دنیا که خریدن خانه در آنها دشوارتر از ونکوور است، عبارتند از هنگ‌کنگ ـ گران‌ترین بازار دنیا ـ و سیدنی استرالیا، که رتبه‌ی دوم را از آن خود کرده است.

این مطالعه یافته‌های خود را بر اساس محاسبه‌ای بنیان نهاده است که «مضرب میانگین» نامیده می‌شود.

این مضرب حاصل تقسیم میانگین قیمت خانه در یک شهر، بر میانگین درآمد خانوارهای آن است. البته سیاست‌های استان بریتیش‌کلمبیا این بازار را آرام کرد.

نیمی از بدترین گره‌های ترافیکی کانادا در تورنتو اتفاق می‌افتد
خانه‌های ونکوور، سومین خانه‌های گران دنیا هستندهر کسی که در ساعات شلوغی (یا هنگام برف، یا باران، یا در فصل ساخت و ساز) از بزرگراه ۴۰۱ عبور کرده باشد، احتمالا از این گزارش تعجب نمی‌کند. در گزارش سفارش شده از سوی انجمن اتومبیل کانادا، تورنتو محل ۵۰ درصد از بدترین گره‌های ترافیکی کشور معرفی شده است.

البته باید در نظر داشت که بارش برف و افزایش جمعیت هم، ترافیک را پیچیده‌تر می‌کند. تنها چهار شهر در این فهرست دیده می‌شود: تورنتو، مونترآل، ونکوور و کبک‌سیتی.

منبع
atash

بیشترین بازدید اخبار امروز