هزینه ی گواهینامه ی رانندگی اونتاریو، پلاک ماشین یا هزینه های سالانه ۲٪ افزایش می یابد

Submitted on ی., 06/23/2019 - 11:45

ساکنان اونتاریو سالهاست که از گران کردن پلاک ماشین و هزینه های رانندگی انتقاد می کند. در سال ۲۰۱۸ بعد از اینکه فورد انتخاب شد، اعلام شد که افزایش هزینه ها متوقف می شود. آخرین اخبار حاکی از آن است که دولت نمی تواند بیش از این تحمل کند و ممکن است در پنج سال آینده از اول جولای امسال قیمت ها افزایش یابد. ولی افزایش قیمتی که دولت محافظه کار منطقه ای اعمال کرده است به اندازه ی افزایشی که دولت فدرال لیبرال می دهد، نیست. افزایش قیمت با نرخ تورم همگام خواهد بود و افزایش قیمت سالانه ۲٪ خواهد بود. دفتر حمل و نقل اونتاریو گفت که هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است. بنا بر گزارش سی بی سی، سازمان حمل و نقل اونتاریو در سکوت رأی به ۲٪ افزایش داد.


Ontario Transportation Director Jeff Yurek (Chris Young/Canadian Press)

نظرسنجی پنج روز گذشته انجام شد. این نظر سنجی تنها دو کامنت از آن خود کرد. Ford نخست وزیر اونتاریو گفت: مردم اونتاریو به اندازه ی کافی پول دارند که هر بار برای آپدیت کردن پلاک ماشین پول پپردازند . و یا اینکه پول بیشتری برای امتحان رانندگی دهند سازمان حمل و نقل اونتاریو گفت که این افزایش به دلیل تحت فشار قرار گرفتن صورت گرفته است و برای متعادل کردن بودجه چاره ای جز افزایش قیمت نداشته است. افزایش قیمت مقتضی لازم می باشد اما هنوز این تصمیم در مرحله ی تحقیق است و تصمیم نهایی گرفته نشده است.

بنا بر گزارش انجام شده در ماه سپتامبر ۲۰۱۶، هزینه ی لازم برای پلاک ماشین ها در جنوب اونتاریو سالانه تا ۱۲۰ دلار افزایش می یابد و در اونتاریوی شمالی تا ۶۰ دلار بالا خواهد رفت.

در پنج سال گذشته، اونتاریو هر ساله هزینه ی پلاک ماشین را بالا برده است. افزایش قیمت برای ماشین ها در جنوب اونتاریو از ۷۴ دلار در سال ۲۰۱۱ به ۸۲ دلار در سال ۲۰۱۲ ، ۹۰ دلار در سال ۲۰۱۳، ۹۸ دلار در سال ۲۰۱۴، ۱۰۸ دلار در سال ۲۰۱۵، رسید. این افزایش امسال به ۱۲۰ دلار رسید . این افزایش در طی پنج سال ۶۲٪ افزایش یافته است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، هزینه ی اونتاریوی شمالی از ۳۷ دلار در سال ۲۰۱۲ به ۵۴ دلار در سال ۲۰۱۵ رسید و امسال به ۶۰ دلار رسید و افزایشی ۴۶ درصدی داشته است. تا سال ۲۰۱۲ پلاک اونتاریو برای ۱۵ سال از سال ۱۹۹۷ بدون افزایش باقی مانده بود.

هنگامیکه حزب لیبرال درصدر قدرت بودند، هزینه ی گواهینامه ی رانندگی اونتاریو ۹۰ دلار بود و آماده ی این بود که تا ۹۷ دلار افزایش یابد. بعد از اینکه توسط دولت فورد قیمت ثابت ماند، با همان قیمت ۹۰ دلار بدون تغییر باقی ماند. در حال حاضر هزینه ی امتحان رانندگی ۹۶/۷۵ دلار می باشد و هزینه ی امتحان کتبی ۲۳/۲۵ دلار می باشد.

Jasmine Pickel، مدیر موقت انجمن حسابداران اونتاریو در بیانیه ای اعلام کرد، دولت باید راه هایی پیدا کند که برای ارائه ی خدمات به جای افزایش هزینه ها، مخارجی که مردم می پردازند کاهش دهد.
تورنتوپرشنز

بیشترین بازدید اخبار امروز