هدیه ۱۰۰ میلیون دلاری و اخلال در سخنرانی ترودو همراه با خبرها و روزنامه‌های امروز کانادا؛ جمعه ۱۲ ژانویه۲۰۱۸

Submitted on جمعه, 01/12/2018 - 18:23

هدیه ۱۰۰ میلیون دلاری و اخلال در سخنرانی ترودو همراه با خبرها و روزنامه‌های امروز کانادا؛ جمعه ۱۲ ژانویه ۲۰۱۸
کمک یک فرد نیکوکار و ناشناس به مرکز درمان بیماری‌های روانی در کانادا، تیتر بسیاری از رسانه‌های کاناداست. او ۱۰۰ میلیون دلار کمک کرده است. دیروز هم جاستین ترودو در شهر لندن انتاریو تلاش کرد جلسه پرسش و پاسخ خود را با وجود صدای اعتراض‌ها مدیریت کند.

کمک ۱۰۰ میلیون دلاری یک ناشناس به بیماران روانی کانادا
یک نیکوکار ناشناس ۱۰۰ میلیون دلار به مرکز بهداشت روانی کانادا کمک مالی کرد. رئیس این مرکز با خوشحالی اعلام کرد با این کمک می‌توان خدمات بهتری به حدود هفت میلیون کانادایی ارائه کرد. چنین کمکی در تاریخ کانادا بی‌سابقه بوده است.

معترضان، جلسه پرسش و پاسخ ترودو را به هم ریختند
جلسه عمومی جاستین ترودو دیروز در لندن انتاریو با اعتراض دو کانادایی روبرو شد. یک زن ابتدا تلاش کرد اعتراض خود را با صدای بلند اعلام کند. او پس از بیان اعتراضش سالن را ترک کرد. مرد دیگری هم از میان جمعیت با صدای بلند اعتراض کرد که ماموران امنیت سالن او را بیرون بردند.

تورنتو استار
تزریق ۱۰۰ میلیون دلاری امید به بخش سلامت روان تورنتو
یک نیکوکار ناشناس مبلغ حیرت‌انگیز ۱۰۰ میلیون دلار به مرکز اعتیاد و سلامت روان تورنتو (CAMH) کمک کرده است. دکتر کاترین زاین، رئیس CAMH، ضمن بیان این مطلب گفت: «خرسندم که بگویم اکنون می‌توانیم برخی از رؤیاهایمان را جامه‌ی عمل بپوشانیم.»
حفظ یک ساختمان قدیمی با چنگ و دندان در تورنتو
مغازه‌ی کوچک Alternative Thinking در خیابان Bathurst در میانه‌ی طرح‌های توسعه‌ و نوسازی قرار گرفته و بسیاری از ساختمان‌های اطراف آن تخریب شده است، اما مالک آن تمامی پیشنهادهای فروش آن را رد کرده است و می‌گوید در این مقطع زمانی، تصمیمی برای فروش ندارد.
یک معلم بازیگری در مدرسه‌ی تئاتر جورج براون به بیان اظهارنظرهای جنسی متهم شد
چند دانش‌آموخته‌ی این مدرسه‌ی معتبر ملی مدعی شده‌اند که خانم مگان رابینسون، از استادان رشته‌ی بازیگری، با اظهارنظرهای نامناسب خود، موجب احساس تحقیر و توهین در آنها شده است.

گلوب اند میل
کانادا قصد دارد یکی از موانع مهم رسیدن به توافق نفتا را در صنعت خودروسازی، از سر راه بردارد
منابع آگاه خبر داده‌اند که کانادا برای جلب نظر موافق ایالات متحده، در حال کار بر روی پیشنهادی است که به موجب آن، بر میزان قطعات تولید شده در آمریکای شمالی در خودروها افزوده خواهد شد.
اتهامات جنسی مدیر تئاتر در تورنتو، مشکلات جدیدی به وجود آورده است
اتهامات شولتز احتمالا برنامه‌ی یافتن خانه‌ای جدید برای تئاتر Soulpepper را از دستور کار خارج خواهد ساخت. تنها چند هفته پیش از وارد آمدن اتهامات جنسی علیه آقای آلبرت شولتز، کارگردان هنری شرکت تئاتر Souopepper، سخن از نقل مکان این تئاتر به ساختمانی جدید بود، اما منابع آگاه می‌گویند اکنون بعید است که چنین اتفاقی بیفتد.
یک شهروند کانادایی سرمایه‌ی مدرسه‌ای برای پناهجویان سوری را تأمین کرده است.
خانم مارتینه استیلولت که ۷۹ سال دارد، در سال ۲۰۱۴ ارثیه‌ی قابل ملاحظه‌ای دریافت کرد و تصمیم گرفت به کودکان پناهجوی سوری کمک کند. او اردن را انتخاب کرد و در آنجا مدرسه‌ای مخصوص کودکان پناهجوی سوری ساخت.

نشنال پست
بیایید بازی حدس زدن المپیک را آغاز کنیم
تعداد بازیکنان فعلی لیگ NHL که برای بازی‌های پیونگ‌چانگ انتخاب شده اند = ۰ (مرسی، گری بتمن)؛ تعداد بازیکنان لیگ هاکی کنتیننتال روسیه = ۱۳ (مرسی، ولادیمیر پوتین)؛ میانگین سنی بازیکنان کانادایی = ۳۱ (تجربه > جوانی)؛ تعداد مدال‌های طلای هاکی مردان کانادا از سال ۱۹۲۰ = ۹ (راحت باشید.)
جاشوا بویل قبل از ماجرای گروگان‌گیری، بخش عمده‌ای از وقت خود را صرف ویرایش ویکیپدیا می‌کرد.
جاشوا بویل تقریباً هر روز ساعت‌ها از وقت خود را صرف اضافه‌کردن، ویرایش و حذف مطالب ویکیپدیا و بحث و گفتگو با سایر کاربران می‌کرد. او ۶۲,۲۶۷ تغییر در این دانشنامه‌ی آنلاین ایجاد کرده است.
مواضع پیشگامانه‌ی ترودو مانعی بر سر مذاکرات نفتا
منابع نزدیک به گفتگوهای بین دو طرف می‌گویند دستور کار تجاری «پیشگامانه»ی جاستین ترودو ـ از جمله اصرار بر مطرح ساختن مسأله‌ی برابری جنسیتی و موضوعات مرتبط با بومیان ـ از سوی مقامات ارشد دولت ایالات متحده، به عنوان مانعی بر سر مذاکرات توصیف شده است.

ونکوور سان
پیمانکار ساختمانی ۲/۶۸ میلیون دلار پول نقد را در یک کافی‌شاپ، به عنوان وام دریافت کرده است
فردی به نام پل کینگ جین، که در مرکز تحقیقات درباره‌ی پولشویی در کازینوهای بریتیش‌کلمبیا قرار دارد، ادعا کرده است که مبلغ ۲/۶۸ میلیون دلار پول نقد را در ۲۴ دسامبر ۲۰۱۵، در کافی‌شاپی در ریچموند، به عنوان وام به فردی به نام ژیائو بینگ لیو داده است. لیو می‌گوید تنها اسنادی را در مقابل دریافت ژتون‌های قمار امضا کرده است و هیچ پولی به جین بدهکار نیست.
گنجینه‌ی عکس‌های ونکوور سان و پرووینس در اختیار عموم قرار می‌گیرد
روزنامه‌های ونکوور سان و پرووینس کلکسیون نگاتیو عکس‌های خود را که گمان می‌رود حدود ۲ میلیون نگاتیو را در بر گیرد، به مؤسسه‌ی آرشیو ونکوور هدیه می‌دهند. این نگاتیوها تمامی عکس‌های گرفته شده در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۸۰ و اوائل ۹۰ را در بر می‌گیرد و شامل بسیاری از عکس‌های دهه‌های ۶۰ و ۵۰ و حتی ۴۰ نیز هست.

منبع
atash

بیشترین بازدید اخبار امروز