نوجوان دردسر ساز و اجلاس ونکوور همراه با خبرها و روزنامه‌های امروز کانادا؛ سه‌شنبه ۱۶ ژانویه ۲۰۱۸

Submitted on س., 01/16/2018 - 18:14

نوجوان دردسر ساز و اجلاس ونکوور همراه با خبرها و روزنامه‌های امروز کانادا؛ سه‌شنبه ۱۶ ژانویه ۲۰۱۸

کانادا امروز میزبان وزرای امورخارجه از ۲۰ کشور دنیاست و امیدوار است اجلاس ونکوور بتواند راه‌حلی عملی برای بحران کره شمالی باشد. از سویی دیگر مشخص شد برای دختری که ادعا کرده بود حجابش با قیچی بریده شده، چنین اتفاقی نیفتاده است.
بریدن روسری دختر کانادایی اتفاق نیفتاده است
حمله به یک دختر نوجوان که گفته می‌شد منجر به بریده شدن روسری او شده، اتفاق نیفتاده است. پیش از این، دختری ۱۱ ساله اعلام کرده بود یک نفر با قیچی در راه مدرسه، روسری او را بریده است. پلیس می‌گوید بررسی‌ها نشان می‌دهد چنین اتفاقی روی نداده است. هفته گذشته جاستین ترودو نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده بود.

ونکوور میزبان وزرای خارجه ۲۰ کشور
کانادا و آمریکا به طور مشترک میزبان نشستی درباره بحران کره شمالی هستند. وزرای امور خارجه ۲۰ کشور در این نشست حضور دارند تا راهکاری برای حل بحران کره شمالی پیدا کنند. چین و روسیه دو غایب بزرگ این نشست به شمار می‌روند.

تورنتو استار
سارق دیجیتال در دادگاه تورنتو؛ او اطلاعات میلیون‌ها نفر را دزدیده است
به گفته‌ی پلیس، این مرد اطلاعات دزدیده شده از میلیون‌ها کاربر را از طریق وب‌سایت مخفی خود به فروش رسانده است. جوردن ایوان بلوم ۲۷ ساله، که میلیاردها قطعه اطلاعات دیجیتال به سرقت رفته از چند میلیون‌ کاربر را از طریق وبسایت مخفی‌اش فروخته است، روز دوشنبه در دادگاهی در تورنتو حاضر شد.
داستان حمله به دختر محجبه چیست؟
دختر ۱۱ ساله‌ای هفته‌ی گذشته مدعی شد که مردی به او حمله‌ور شده و با قیچی حجابش را پاره کرده است، اما پلیس اکنون می‌گوید چنین حادثه‌ای رخ نداده است. کمتر از چهار ساعت پس از اعلام پلیس، این دختر همراه با اعضای خانواده‌اش جلوی دوربین خبرگزاری‌ها قرار گرفت و به شرح داستان خود پرداخت.
رسانه‌های اجتماعی از نزدیک بحث‌های مربوط به انتخابات را دنبال می‌کنند.
کارینا گولد، وزیر مؤسسات دمکراتیک، روز چهارشنبه‌ با دانشگاهیان، رسانه‌ها و گروه‌های فعال اجتماعی، پشت درهای بسته دیدار خواهد کرد و در مورد مسائل مربوط به انتخابات ۲۰۱۹، از جمله تأثیر رسانه‌های اجتماعی مانند تویتر و فیسبوک بر روند دمکراسی، گفتگو خواهد کرد.

گلوب اند میل
چین و روسیه نشست ونکوور درباره‌ی کره‌ی شمالی را به باد انتقاد گرفتند.
جاستین ترودو اذعان کرده است که برای رسیدن به هر راه حل بلند مدتی، حضور و همکاری این دو کشور ضروری خواهد بود، اما بر این باور است که گفتگوهای ونکوور نیز، بدون این دو کشور، می‌تواند فرصتی برای بررسی گزینه‌های حل مشکل باشد.
دردسرهای تازه برای دیپلمات‌های آمریکایی در کشورهای آفریقایی
با ادامه‌ی واکنش‌های خشمگینانه نسبت به اظهارات ترامپ، دیپلمات‌های آمریکایی حاضر در آفریقا آماج حملات انتقادآمیز قرار گرفته اند. موج اعتراض‌ها و محکومیت‌ها در کشورهای آفریقایی به دلیل توهین پرزیدنت دونالد ترامپ شدت بیشتری گرفته است و از جمله دیپلمات‌های ارشد آمریکا در آفریقای جنوبی، نیجریه و غنا روز دوشنبه به دفاتر دولت فرا خوانده شدند تا مراتب اعتراض رسمی این کشورها به آنها ابلاغ گردد.
بازوی مقدس سنت فرانسیس به سراسر کانادا برده می‌شود.
بازوی به جا مانده از سنت فرانسیس خاویر، به سراسر کشور برده شده و در دسترس مؤمنان قرار خواهد گرفت. سنت فرانسیس خاویر یکی از بنیان‌گذاران فرقه‌ی ژزوئیت در حدود چهار و نیم قرن پیش بود که بیشتر عمر خود را صرف تبلیغ مسیحیت کرد و برای کاتولیک‌های سراسر جهان یک قدیس به شمار می‌آید.

نشنال پست
برای مقابله با کره‌ی شمالی هسته‌ای، تنها یک گزینه وجود دارد
ائتلافی از کشورهایی که سال ۱۹۶۵ در جنگ کره جنگیدند، اکنون قرار است در ونکوور دور هم جمع شوند. اما از چنین ائتلافی چه نتیجه‌ای می‌توان انتظار داشت؟ با ادامه‌ی آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره‌ی شمالی و جنگ لفظی رهبر این کشور با پرزیدنت ترامپ، جهان با نگرانی منتظر نتایج این نشست است.
ترودو زیر آتش انتقاد راستگرایان ایالات متحده
دیدگاه‌های نخست‌وزیر جاستین ترودو درباره‌ی حق سقط جنین، محافل راستگرا در ایالات متحده را به خشم آورده است. مشاور پیشین ترامپ، چند سازمان خبری و برنامه‌ی صبحگاهی خبر فاکس نیوز همگی به ترودو و توضیحات او درباره‌ی دلایل مستثنی ساختن گروه‌های مخالف سقط جنین از بودجه‌ی ۲۲۰ میلیون دلاری فدرال، تاختند.
آنچه خبرساز شد حجاب بود، نه حمله
خوله نعمان دختر ۱۱ ساله‌ای است که در کلاس ششم درس می‌خواند و چند روز پیش مدعی شد مرد بیست و چند ساله‌ای دو بار با قیچی تلاش کرده است حجاب او را پاره کند. این موضوع ظرف چند ساعت به سرخط اخبار رسید و حتی در عرصه‌ی بین‌المللی نیز توجه‌ها را به خود جلب کرد، اما اکنون پلیس می‌گوید که هیچ حمله‌ای در کار نبوده است.

ونکوور سان
پسر ۱۵ ساله‌ای که در تیراندازی گروه‌های تبهکار زخمی شده بود، جان خود را از دست داد.
رئیس پلیس ونکوور روز دوشنبه خیر تأثرانگیز مرگ پسر ۱۵ ساله‌ای را اعلام کرد که هنگام درگیری مسلحانه‌ی دو گروه تبهکار، سوار اتومبیل پدر خود بود و بر اثر اصابت گلوله، اکنون جان باخته است. بیش از ۵۰ افسر پلیس ونکوور به دنبال فرد مظنون هستند. در این حادثه، یکی از افراد مسلح نیز کشته شد.
افزایش ۱۰۰ درصدی ارزیابی، صاحب یک کاندو در کوکیتلام را مات و مبهوت کرده است.
کاترین مونروی ۵۷ ساله مالک یک کاندوی ۷۷ واحدی است که در سال ۲۰۱۵ دچار حریق گسترده‌ای شد و با ۱۲ میلیون دلار هزینه، اکنون تقریباً‌ آماده‌ی استفاده‌ی مجدد است. اما در ارزیابی‌های جدید، قیمت ملک او ۱۰۰ درصد نسبت به ارزیابی قبلی افزایش پیدا کرده است و او نگران تأثیر این مسأله بر مالیات ملک خود است.

پنج کاری که باید همین امروز درباره بیمه ماشین خود انجام دهید
بیمه خودرو در کانادا یکی از اصلی‌ترین دل‌مشغولی‌های ساکنان کاناداست. حتما شما هم مهمانی‌ها و دورهمی‌های زیادی را به یاد دارید که یک نفر (یا شاید حتی خودتان) ناگهان بحث بیمه خودرو را پیش کشیده باشد و درباره آن از دیگران پرس و جو کند.

هزینه‌های ماهیانه بیمه خودرو در کانادا می‌تواند بخش قابل توجهی از هزینه‌های جاری یک خانوار باشد؛ به خصوص برای آنهایی که دو ماشین دارند. بیمه‌ها هم هر سال، شرایط جدیدی را برای افراد تعیین می‌کنند و این شانس همواره وجود دارد که شما بتوانید با یک بررسی سالانه، گزینه‌های بهتری را برای بیمه کردن اتومبیل خود پیدا کنید. گاهی وقت‌ها هم غیر از کاهش هزینه، این امکان برای شما وجود دارد که پوشش بیشتری را از شرکت بیمه خود بخواهید.

در این مطلب پنج توصیه‌ای را می‌خوانید که می‌تواند همین امروز به شما کمک کند و باعث شود حق بیمه کمتری بپردازید یا بتوانید از خدمات و تخفیف‌های بیشتری بهره‌مند شوید.

جستجو برای یافتن شرایط بهتر بیمه خودرو، کاری نیست که فقط بخواهید آن را هنگام خریدن ماشین انجام دهید؛ این یک وظیفه مداوم است و آنهایی که به دنبال صرفه‌جویی و گرفتن خدمات بهتر هستند، چند ماه یک بار بازار بیمه خودرو را به طور کامل مرور می‌کنند تا بتوانند شرایط بهتری را به دست آورند. این پنج توصیه می‌تواند به شما در این راه بیشتر کمک کند.

۱- بیمه‌نامه‌های مختلف را با هم مقایسه کنید

هر شرکت بیمه‌ی اتومبیل مجموعه معیارهای تعهد مختلفی دارد و این یعنی که برای پوشش بیمه‌ی یکسان، قیمت‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد. اگر سال‌هاست که اتومبیل خود را در یک شرکت بیمه‌ کرده‌اید، ممکن است صدها دلار بیش از آنچه لازم است پرداخت کرده باشید. لطفی به خودتان بکنید و همین امروز سری به بازار بیمه‌ها بزنید؛ ممکن است از فهمیدن اینکه چقدر می‌توانید صرفه‌جویی کنید، شگفت‌زده شوید.

۲- «سهم بیمه‌گذار» یا کسورات بیمه‌ی اتومبیل

بسیاری از رانندگان در هنگام خرید بیمه‌ی اتومبیل مرتکب اشتباهی بزرگ می‌شوند. اگر اتوماتیک‌وار بیمه‌ای را انتخاب کنید که کمترین سهم بیمه‌گذار را دارد، ممکن است در نهایت ناچار شوید که صدها دلار حق بیمه‌ی بیشتری پرداخت کنید. بالا بردن سهم بیمه‌گذار می‌تواند به شکل قابل ملاحظه‌ای حق بیمه‌ی پرداختی شما را کاهش دهد و شما می‌توانید از پول پس‌انداز شده‌ی خود برای انجام تعمیرات در هنگام تصادفات استفاده کنید. .

۳- آیا پوشش تصادفات نیاز دارید؟

اگر اتومبیل‌تان کاملا نو است احتمالا به پوشش بیمه‌ای کامل نیاز خواهید داشت، اما اگر قدیمی و سن و سال دار است، پوشش تصادفات collision coverage می‌تواند به معنی دور ریختن پول‌تان باشد. بیشترین مبلغی که شرکت بیمه‌ می‌پردازد ارزش اتومبیل شماست؛ حتی اگر اتومبیل شما دچار خسارت کلی شود. پس اگر خودرویتان جدید نیست، هزینه‌ی حق بیمه را با پوشش تصادفات و بدون آن مقایسه کنید و بر این اساس بهترین تصمیم را بگیرید.

۴- آیا پوشش بیمه‌ی حداقلی اتومبیل کافیست؟

هر استانی شما را ملزم می‌کند که پوشش بیمه‌ی حداقلی برای اتومبیل خود داشته باشید، اما این بیمه‌ی حداقل ممکن است برای محافظت از شما در مقابل حوادث کافی نباشد.در حقیقت، اتومبیل‌های بسیار زیادی در جاده‌ها هستند که چندین برابر بیشتر از حداقل پوشش بیمه‌ی الزامی استان‌ها قیمت دارند. بنابراین بیمه‌ی حداقلی را همان چیزی تلقی کنید که هست: یعنی صرفا‌ یک حداقل.

۵- نحوه صحیح پرداخت، به نفع شماست

بعضی از شرکت‌های بیمه‌ اگر نحوه‌ی پرداخت را از حساب جاری یا کارت اعتباری خود تعیین کنید، تخفیف‌های چشمگیری برای شما قائل خواهند شد. این نوع پرداخت‌های خودکار همچنین می‌تواند کار را برای خود شما نیز راحت‌تر کرده و خطر فراموش کردن پرداخت‌ها و باطل شدن پوشش بیمه‌ را برطرف کند. با کارگزار بیمه‌ی خود تماس بگیرید و یا وبسایت بیمه‌گر را جستجو کنید تا بدانید که آیا بر اساس نحوه‌ی پرداخت مشمول تخیف می‌شوید یا نه.

منبع
atash

بیشترین بازدید اخبار امروز