نرخ بیکاری در کانادا به پایین ترین میزان خود طی چهار دهه اخیر رسید

Submitted on چ., 08/15/2018 - 19:04

نرخ بیکاری در کانادا به پایین ترین میزان خود طی چهار دهه اخیر رسید
با ایجاد 54,100 شغل جدید طی ماه اخیر شاهد سقوط نرخ بیکاری بودیم، اما این خبر جزییات را در سایه برد: افزایش کارهای پاره وقت، کاهش مشاغل تمام وقت و کارهای بخش عمومی.

برآیند افزایش شغل در جولای باعث رسیدن نرخ بیکاری به 5.8% شد که کمترین نرخ طی چهاردهه اخیر است (کمتر از میزان 6% ماه قبل با توجه به اطلاعات منتشر شده در روز جمعه).

اما نگاهی دقیقتر به آمار نشان میدهد که در کنار ایجاد 82,000 کار نیمه وقت طی ماه اخیر، 28,000 کار تمام وقت نیز از بین رفته اند. بخش عمومی با ایجاد 49,600 شغل بیشترین سهم را در این افزایش داشته است، در حالی که بخش خصوصی فقط 5,200 شغل ایجاد کرده است.

میانگین درآمد ساعتی افزایش یافته است، که توسط بانک کانادا به دقت مورد بررسی قرار گرفته است. این رشد تدریجی در ماه گذشته با افزایش 3.2% نسبت به سال قبل است. در ژوئن این افزایش 3.6% بود و در ماه می به 3.9% رسید که بالاترین نرخ طی 9 سال گذشته بود.

مجموع ساعات کار در جولای 1.3% گسترش یافت که کمی کمتر از ماه جولای با 1.4% است.

Avery Shenfeld اقتصاد دان ارشد CIBC طی یادداشتی که جمعه منتشر کرد اعلام کرد که : "در اوضاع عجیب و غریب اعداد استخدام ماهیانه کانادا، جولای رکورد زد، خبری که بسیار سروصدا کرد ولی نکات منفی هم در بررسی دقیق تر داشت او همچنین نوشت "دلایل زیادی برای بررسی این که این آمار واقعا چقدر خوب است وجود دارد." اما به صورت کلی او شرایط را خوب توصیف کرد و پیش بینی میکند که افزایش بعدی در اکتبر خواهد بود زیرا که بانک مرکزی این اقدامات را با احتیاط انجام میدهد.

Douglas Porter اقتصاددان ارشد بانک مونترال نیز در بیانیه ای نوشت: "گزارش وضعیت شغل نمونه خوبی از سرتیتر خوب است، اما جزئیات تاسف بار است، در حالی که ما نتایج کلی را قابل قبول میدانیم، اما شرایط کلی آنقدرها هم خوب نیست."

در صنعت، بخش های تولید کالا 36,500 شغل را در جولای از دست داد. 18,400 شغل در بخش تولید و 12,300 شغل در بخش ساخت و ساز کم شده اند. کارهای خدماتی افزایش زیادی داشته اند (90,500 شغل).

در میان مناطق مختلف در انتاریو 60,600 شغل نیمه وقت ایجاد شد که نرخ بیکاری را 0.5% کاهش داد و به 5.4% که کمترین نرخ از سال 2000 تا الان است رساند. مشاغل مرتبط به تحصیلات، عمده این کارها هستند.

اشتغال در بریتیش کلمبیا و نیوفاندلند و لابرادور افزایش یافت. در حالی که ساسکاچوان و منیتوبا شاهد از بین رفتن موقعیت های شغلی بودند.

زنان بین 25 تا 54 سال نیز با افزایش 30,300 نفری در مشاغل روبرو شده اند.

نرخ بیکاری جوانان که برای افراد بین 15 تا 24 سال است نیز از 11.7% به 11.1% کاهش یافته است. علت اصلی این کاهش این است که افراد جوان کمتری متقاضی کار هستند. نرخ اشتغال نیز نسبت به سال قبل افزایش 1.3% داشته است.

برترین شهرهای جهان برای زندگی کدامند؟/ تورنتو در چه رده ای قرار دارد؟
بنابر گزارش سالانه Global Liveability Report، تورنتو به عنوان یکی از برترین شهرها برای زندگی شناخته شده است. در این گزارش، تمامی شهرهای جهان بر اساس قابلیت زندگی یا به عبارتی دارای بهترین و بدترین شرایط زندگی، رتبه بندی شده اند.

در جهت تکمیل این گزارش، بخش Economist، شهرهای موجود را بر اساس 30 فاکتور کیفی و کمی در پنج گروه ثبات، خدمات بهداشتی، فرهنگ و محیط، آموزش و زیرساخت ها، طبقه بندی می کند، که درصد رتبه هر گروه از 100-1 به شرح ذیل می باشد:

ثبات (25 %)
خدمات بهداشتی (20%)
فرهنگ و محیط (25%)
آموزش ( 10%)
زیرساخت (20%)

در این لیست، تورنتو یک رده بالاتر از ونکوور و در رتبه هفتم قرار دارد. کلگری نیز در بین بهترین شهرهای کانادا و در جایگاه چهارم آمده است، که نسبت به رتبه پیشین خود در گزارش سال گذشته، افت 3 رتبه ای داشته است.

لازم به ذکر است که همانند سال گذشته، 70% شهرها در لیست 10 شهر برتر، مربوط به استرالیا یا کانادا بوده است.

10 شهر برتر جهان برای زندگی در سال 2018

وین، اتریش 6. ونکوور، کانادا
ملبورن، استرالیا 7. تورنتو، کانادا
اوزاکا، ژاپن 8. توکیو، ژاپن
کلگری، کانادا 9. کوپنهاگن، دانمارک
سیدنی، استرالیا 10. ادلاید، استرالیا

دو خط جدید به لیست خطوط ناوگان هوایی Aeroplan افزوده شد
شرکت Aimia Inc دو موافقتنامه همکاری با خطوط هواپیمایی دو شرکت کانادایی را امضا کرده است که تقریبا تا دو سال آتی پس از پایان یافتن موافقت کنونی با Air Canada اعتبار دارد.

در هفته گذشته Aimia اپراتور Aeroplan، با شرکت هواپیمایی Porter در تورنتو و یک شرکت هواپیمایی در مونترال قرداد عضویت وفاداری بست که امروز دو قرارداد دیگر نیز انجام گردید.

شرکت هواپیمایی Flair یک شرکت مسافربری و حمل محموله است که در واقع یکی از ناوگان جدید شرکت Aimia در خارج از ادمونتون به شمار می رود که آماده ارائه خدمات پرواز به چند شهر کانادا و امریکا می باشد.

در Flair گزینه های پرواز مقرون به صرفه ای به کانادایی ها پیشنهاد می شود. Jim Scott مدیر عامل این شرکت هواپیمایی اظهار کرد: توافق با شرکت هواپیمایی Aeroplan ما را به سوی اجرای اهداف بیشتر سوق می دهد. در حال حاضر به مسافران ما به سبب وفاداری به Aeroplan Miles و استفاده از خدمات آن طرح های تشویقی تعلق می گیرد.

Air Transat نیز یک شرکت هواپیمایی قدیمی است که زیر نظر شرکت مسافرتی Transat AT در مونترال مشغول به فعالیت است.

Joseph Adamo مسئول Transat AT’s Chief Distribution طی بیانیه ای اعلام کرد: ما از این موافقت هیجان زده ایم و منتظریم تا Air Transat، که اخیرا توسط Skytrax به عنوان بهترین خط هوایی در جهان World’s Best Leisure Airline شناخته شده است برای سفر به 60 مقصد در آمریکا، اروپا و خاورمیانه با Aeroplan همکاری کند.

شركت هواپيمايی Flair و Air Transat طی تنظیم موافقتنامه جدید با Porter تا سال 2020 اعلام همکاری کردند.

این سه قرارداد جدید بر پایه پیشنهاد شرکت Canada Air بابت خرید برنامه وفاداری Aeroplan Aimia است که ارزش آنها 250 میلیون دلار می باشد این پیشنهاد را Aimia دو هفته پیش رد کرد.

شرکت Aeroplan اعلام کرد که قصد دارند تا برنامه های عضویت وفاداری خود را ارتقاء دهد و تلاش کنند تا پرواز های ارزشمند به کانادایی ها را در هر زمان و هر مکانی ارائه دهند.

موسسه Langley School District از باغ های عمودی پرده برداری کرد

موسسه Langley School District به منظور آماده سازی باغ های عمودی از Vancity کمک مالی درخواست کرد.

طبق انتشار این خبر 9 سازه که اخیرا نصب شده اند نیاز به خاک و زمین ندارند و فقط مقدار کمی آب برای رشد گیاهان کافی است. این بنیاد تاکنون 9 باغ عمودی خریداری کرده است و قصد دارد آنها را در چهار مدرسه نصب کند.

در این باغ ها مقدار عمده ای کاهو، کلم، اسفناج، گوجه، نخود فرنگی، خیار، کدو، توت فرنگی، چغندر، هویج، سیب زمینی و به طور کلی همه چیز از سیب زمینی شیرین تا زردک از اوایل سپتامبر قابل برداشت و بهره برداری هستند. اما فراتر از این بحث شیرین فرصتی برای دانش آموزان فراهم می شود تا با نحوه رشد سبزیجات بیشتر آشنا شوند.

لازم به ذکر است این محصولات برای وعده های غذایی صبحانه، میان وعده و ناهار و همچنین کمپین تغذیه LSDF استفاده می شود. این کمپین در واقع برنامه ای است که تغذیه روزانه بیش از 3000 دانش آموز گرسنه را تامین می کند. اجرای این پروژه سال ها پیش زمانی که بنیاد LSDF مطلع شد که عده ای از دانش آموزان گرسنه به مدرسه می روند فعالیت خود را آغاز کرد.

Susan Cairns مدیر اجرایی LSDF اعلام کرد: "طی انجام یک سری تحقیقاتی در 47 مدرسه به این مهم دست یافتیم که 3000 دانش آموز از 19,000 دانش آموز بدون صرف صبحانه و یا همراه داشتن غذای کمکی به مدرسه می رفتند. این مسئله نگران کننده بود چرا که دانش آموز گرسنه از فراگیری نکات آموزشی در کلاس ناتوان است و بعید است دانش آموزی بتواند با معده خالی و بدون تغذیه چیزی یاد بگیرد. بر این اساس برای حل این مشکل تدابیری اندیشیدیم."

در حال حاضر LSDF برنامه هایی برای وعده صبحانه، میان وعده و ناهار در نظر گرفته است و اکنون با این سازه های جدید و پشتیبانی Vancity قادر است به معرفی باغ عمودی بپردازد که جزء کمپین غذایی محسوب می شود.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز