مقاومت رئیس جمهور فرانسه در برابر شیوه دست دادن ترامپ

Submitted on ی., 10/15/2017 - 00:42

نخستین ملاقات روسای جمهوری آمریکا و فرانسه، روز پنجشنبه ۲۵ می، در حاشیه کنفرانس ناتو، در شهر بروکسل برگزار شد.
در این ملاقات، بار دیگر توجه رسانه‌ها به شیوه دست دادن آقای ترامپ جلب شد.
رئیس جمهور آمریکا که معروف است هنگام دست دادن با دیگران، بویژه مردها، محکم مچ دست آنها را فشار می‌دهد و با تکان‌های شدید به طرف خود می‌کشد، در برابر رئیس جمهور جوان و تازه به قدرت رسیده فرانسه جا زد.
رفتار آقای ترامپ هنگام دست دادن، چند هفته پیش، در نخستین دیدارش با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در مقابل کاخ سفید نیز مورد توجه و اشاره رسانه‌ها قرار گرفته بود. جاستین ترودو، با آگاهی از شیوه دست دادن ترامپ، با گذاشتن دست چپ خود بر شانه ترامپ، به وضوح مانع شده بود رئیس جمهور آمریکا، او را به طرف خود بکشد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور ۳۹ ساله فرانسه نیز در نخستین ملاقاتش با دانلد ترامپ، به وضوح با فشار بیشتری دست رئیس جمهور آمریکا را فشار داد و حتا وقتی ترامپ می‌خواست دست‌اش را رها کند، ماکرون چند ثانیه بیشتر دست ترامپ را نگهداشت و محکم فشار داد.
به گزارش آسوشیتدپرس، دانلد ترامپ، پیش از این، رفتار دست دادن را عملی «وحشیانه» توصیف کرده بود. ترامپ در کتابی که در سال ۱۹۹۷ با عنوان The Art of the Comeback منتشر کرده بود، نوشته بود در نظر دارد آگهی‌هایی در روزنامه‌ها چاپ کند و مردم را تشویق کند تا رفتار باهم دست دادن را منسوخ و فراموش کنند.
در جریان مبارزات انتخاباتی سال گذشته، آقای ترامپ بتدریج نظر خود در باره «دست دادن» را فراموش کرد و حالا ناگزیر است در دیدارهای متعدد با رهبران سیاسی جهان، برای ثانیه‌های طولانی دست طرف‌های مقابل خود را در برابر دوربین‌های رسانه محکم فشار دهد.

منبع
Persian mirror
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز