محکومیت قاتل سریالی تورنتو در 8 قتل تایید شد/ مجید کیهان و سروش محمودی در میان مقتولین

Submitted on س., 01/29/2019 - 21:29

محکومیت قاتل سریالی تورنتو در 8 قتل تایید شد/ مجید کیهان و سروش محمودی در میان مقتولین
مجید کیهان و سروش محمودی در میان مقتولین بودند، قاتل سریالی تورنتو که اکنون هشت قتل تایید شده در پرونده خود دارد - قاتل سریالی تورنتو و بازتاب عمومی آن
محکومیت قاتل سریالی تورنتو در 8 قتل تایید شد/ مجید کیهان و سروش محمودی در میان مقتولین

بروس مک آرتور، Bruce McArthur ، قاتل سریالی تورنتو به قتل 8 نفر از جمله چند فرد همجنسگرا و دو ایرانی به نامهای مجید کیهان و سروش محمودی طی سالهای 2010 تا 2017 محکوم شد.

به نقل از سی تی وی، مک آرتور معروف به قاتل سریالی تورنتو در آخرین دادگاهی که برای بررسی قتلهای صورت گرفته از سوی او برگزار شد به عنوان متهم ردیف اول در قتل 8 نفر که عبارتند از سلیم اسن، اندرو کینسمن، مجید کیهان، دین لیسویک، سروش محمودی، اسکندراد ناواراتنام، عبدالبصیر فایزی و کیروشنا کانگراتنام محکوم شد.

Bruce McArthur is pictured in this court sketch from Jan. 29, 2019.

بنابر این گزارش اجساد این 8 نفر به صورت مثله شده در خانه‌ای که مک آرتور بعنوان باغبان در آن کار می‌کرد کشف شدند. در بسیاری از موارد بخشی‌هایی از اجساد سوخته شده بودند.

بنابر این گزارش در دادگاهی که روز سه‌شنبه برگزار شد همچنان تحقیقات پلیس راجع به این قاتل سریالی در قالب یک بیانیه‌ای بطور اجمالی مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این بیانیه پلیس طی تحقیقات خود در اتاق خواب مک آرتور یک ساک پیدا کرد که در آن اقلامی مانند طناب، یک جفت دستکش سیاه، چسب سرنگ و … وجود داشت. همچنین نوت بوکی که متعلق به سلیم اسن بود در آپارتمان وی پیدا شد.

بر اساس گزارشات رسیده به دادگاه، از مک آرتور قطعاتی از جواهراتی که متعلق به برخی از قربانیان بود نیز کشف شده است. همچنین این قاتل سریالی پس از ارائه دلایل محکم پلیس به 5 قتل اعتراف کرد.
حضور دوستان مک آرتور در دادگاه

به این ترتیب یکی از بزرگترین پرونده‌های جنایی تورنتو که در رابطه با مک آرتور 67 ساله بود با حضور دوستان و آشنایان او و محکومیتش ختم شد.

کارن فریزر، (Karen Fraser) مالک باغی که بقایای اجساد قربانیان قاتل سریالی تورنتو در آن پیدا شده بود نیز در این جلسه حاضر بود و در حاشیه این دادگاه به خبرنگاران گفت که قبل از دستگیر شدنش بیش از یک دهه برای آنها باغبانی می‌کرده و همیشه فردی دوست داشتی بوده است.

Det. David Dickinson از پلیس تورنتو نیز به خبرنگاران گفت که تحقیقات راجع به این پرونده ادامه دارد و هنوز بسته نشده است و هرگونه ارتباط احتمالی با بروس مک آرتور نادیده گرفته نخواهد شد.

به گفته پلیس تورنتو تاکنون این قاتل سخنی در رابطه با انگیزه خود از این قتل‌ها بیان کرده همچنین مشخص نیست برای هر قتل که بر اساس قانون کانادا 25 سال محکومیت حبس دارد جدا گانه زندانی می‌کشد که مجموعا می‌شود 200 سال ( 8 قتل ) یا 25 سال برای تمام این قتلها در نظر گرفته می‌شود.

فریلند دلایل عزل سفیر کانادا در چین را تشریح کرد
در پی اظهارات جنجال برانگیز سفیر کانادا در چین در مورد روند استرداد وان منگژو، مدیر مالی شرکت هواووی، شامگاه جمعه نخست وزیر کانادا از وی در خواست استعفا کرد

کریستینا فریلند،Chrystia Freeland، وزیر امور خارجه کانادا اعلام کرد: سفیر کانادا در چین برای اولین بار روز جمعه از سوی جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا برکنار شد، زیرا اظهاراتش در مورد استرداد یکی از مدیران شرکت هوآوی چین «غیرقابل دفاع » بود.

به نقل از abc.net، فریلند با بیان این مطلب افزود: وظیفه یک سفیر این است که موضع دولت متبوع خود را به طور دقیق اعلام کند. جان مک کالم این کار را نکرد و به همین علت وی نمی تواند در این سمت بماند.

وزیر امور خارجه کانادا در ادامه گفت: مسئولیت اصلی یک سفیر این است که نماینده دولت و مواضع دولت باشد. به همین علت موقعیت وی غیر قابل دفاع بود.
در پی اظهارات جنجال برانگیز سفیر کانادا در چین در مورد روند استرداد وان منگژو، مدیر مالی شرکت چینی هواووی، شامگاه جمعه نخست وزیر کانادا از وی خواست استعفا کند.

وان منگژو اوایل ماه دسامبر به درخواست آمریکا در ونکوور بازداشت شد. آمریکا وی را به دور زدن تحریم ها علیه ایران متهم کرده است. این ماجرا بحرانی دیپلماتیک بین اتاوا و پکن ایجاد کرد.

سفیر کانادا در پکن روز سه شنبه نمایندگان پارلمان را در جریان شرایط دو تبعه کانادایی که به گفته جاستین ترودو به طور خودسرانه در بازداشت هستند، قرار داد. روز بعد، وی در جمع خبرنگاران چینی با مطرح کردن دخالت سیاسی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پرونده استرداد وان منگژو، گفت وکیل مدافع وی دلایل محکمی برای رد استرداد وی دارد.

وی سپس از اظهاراتش ابراز تاسف کرد و گفت منظورش را خوب بیان نکرده است. با این وجود این وزیر سابق کانادا شامگاه جمعه بار دیگر درباره این پرونده گفت: اگر واشنگتن از درخواست استرداد وان منگژو صرف نظر کند، برای کانادا بسیار خوب خواهد بود.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز