مجازات شدید رانندگان مست و امکان اخراج مقیمان موقت و دائمی از کانادا

Submitted on س., 11/20/2018 - 17:56

مجازات شدید رانندگان مست و امکان اخراج مقیمان موقت و دائمی از کانادا
اصلاحات جدید قوانین کیفری کانادا که از 18 دسامبر 2018 اعمال خواهد گشت، که عواقب شدیدی بر اقامت اتباع خارجی و مقیمان دائمی که از قوانین رانندگی سرپیچی کنند داشته و حتی ممکن است به تبعید آنان بینجامد.

طبق موافقات سلطنتی در 21 ژوئن، حداکثر مجازات برای نقض قوانین رانندگی از 5 سال به 10 سال افزایش یافته و از تاریخ 18 دسامبر 2018، در دسته «جرایم سنگین» جای می گیرد.

بنا بر لایحه (1) 36 قانون مهاجرت کانادا و حفاظت از پناهندگان، ارتکاب به این جرم برای مقیمان دائمی و موقت خارجی جز جرایم سنگین تلقی گشته و بنا بر لایحه C-46، به نقض اقامت دائم و دیپورت آنان خواهد انجامید.

گرچه کانون مشاورین کانادایی (CBA) این عواقب را "شدید" و "غیر ضروری" خوانده و مجلس سنای آمریکا نیز خواستار کاهش این مجازات به کمتر از 6 ماه گشته، اما بر اساس دیدگاه دولت لیبرال این اصلاحیه غیرمستقیما چارچوب قانونی مهاجرت را به واسطه قوانین قضایی اصلاح کرده و با رانندگان متخلف متفاوت از سایر جرایم سنگین رفتار می کند.

احمد حوسین، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، نیز متعهد گشته است که این عواقب مهاجرتی ناشی از جرایم رانندگی را به عرصه اجرا درآورد.

شایان ذکر است که پس از اعمال اصلاحات مذکور در 18 دسامبر 2018، اجرای توانبخشی دیگر امکان پذیر نخواهد بود و زین پس درخواست آن از 200 دلار به 1000 دلار افزایش خواهد یافت.

توانبخشی فرایندی است که به موجب آن ورود افراد متهم به جرایم سنگین که مجاز به مهاجرت به کانادا نمی باشند، جایز می باشد. البته لازم به ذکر است که این حکم تنها افراد متهم به یک خلاف و مجازات کم تر از 10 سال را شامل می گردد.

کوپن های قدیمی Canadian Tire با ارزش چند هزار دلاری را دور نیندازید
زمانی در دست داشتن کوپن های Canadian Tire موجب می گشت احساس غنی بودن کنید، اما امروزه، این کوپن های قدیمی واقعا ثروتمندتان خواهد کرد.

طبق گزارشات جدید مقاله Maclean، کوپنی 2 دلاری متعلق به سال 1989 اکنون با قیمت پایه 3000 دلار به حراج گذاشته شده، که نشانگر این است که این کوپن ها احتمالا ارزشی بیش از قیمت واقعی خود دارند.

Marc-André Lemire، صاحب این کوپن، هنگامی که در حال خرید از فروشگاه Canadian Tire بود، متوجه شد که این کوپن دارای شماره سریالی منحصر به فرد می باشد، با فاصله بین ارقامی چند میلیمتر کمتر از یک کوپن استاندارد. وی کوپن را نگه داشته، آن را مورد بررسی قرار داده، و دریافت که در واقع ارزش بسیاری دارد.

Lemire می گوید:" اگر به کسی بگویم کلکسیون کوپن Canadian Tire دارم، معمولا خندیده و می گویند: می خواهی کباب پز بخری؟، ولی نمی دانند که این کوپن ها واقعا چه ارزشی دارند."

مورد مشابه دیگر، کوپن 50 درصدی متعلق به سال 1958 بوده که در حال حاضر ارزش بسیار زیادی داشته و به مبلغ 1500 دلار به فروش می رسد.

Maclean همچنین اظهار داشته است که یک باشگاه کلکسیون کوپن های کانادایی وجود داشته که کوپن های تایر موجود را به امید یافتن کوپنی طلایی مانند Lemire، گرد آوری می کند.

به هنگام تعیین ارزش این کوپن ها، کلکسیونرها در پی چند نکته کلیدی می باشند. اول این که کوپن های قدیمی ارزش بیشتری دارند، چرا که ناهنجاری های خاص نظیر عدد سریال نا هم خوان و یا تغییرات جزئی، ارزش درج شده بر روی کوپن را چندین برابر افزایش می دهد. برخی کلکسیونرها نیز به دنبال شماره سریالی با کمترین و بیشترین ارقام چاپ شده می باشند.

کلکسیونرها اکثرا به داستان پشت هر کوپن علاقمند اند، نه داشتن کلکسیون کامل آن.

با برنامه های اخیر این شرکت شامل تعویض با هدیه دیجیتالی، این کوپن های تایر کانادایی روزی بسیار ارزشمند خواهند گشت.

نتیجه اخلاقی داستان: کوپن های تایر کانادایی خود را دور نیندازید.

آغاز به کار پیست اسکی Canada Olympic Park
دیگر وقت آن رسیده که چوب اسکی خود را از انبار بیرون بیاورید، دستکش‌ و لباس ها را در آورید و کم کم خود را برای پیست اسکی آماده کنید.

بازگشایی پیست اصلی اسکی Canada Olympic Park توسط WinSport مالک و مدیر Calgary’s Canada Olympic Park از تاریخ 10 نوامبر انجام گردید.

همچنین پیست اصلی Canada Olympic Park برای افراد مبتدی و تازه کار فضای جدیدی در نظر گرفته است و قرار بر این است دیگر فضاهای اسکی نیز با نشستن برف جدید بر روی زمین فعالیت خود را آغاز کنند؛ چه بارش برف طبیعی باشد چه به صورت برف مصنوعی تولید شود.

ورزش‌دوستان اسکی و اسنوبرد در کلگری می‌توانند طی روزهای هفته از ظهر تا ساعت 9 شب و 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در روزهای شنبه و یکشنبه از این پیست لذت ببرند. برنامه کامل زمان‌بندی این مجموعه در وبسایت WinSport منتشر شده است.

Canada Olympic Park ski hill
زمان: از 10 نوامبر تا تاریخ مساعد بودن شرایط جوی؛ اواخر زمستان یا اوایل بهار
ساعات کاری: متفاوت است، می‌توانید به صورت آنلاین مشاهده کنید.
مکان: WinSport’s Canada Olympic Park — 88 Canada Olympic Rd SW

شرایط تهیه بلیط: به صورت آنلاین، هزینه بلیط روزانه برای بزرگسالان 51.99 دلار، بلیط 3 ساعته 41.99 دلار، بلیط برای 2 ساعت آخر 24.99 دلار. البته تخفیفات فصلی و تخفیفات ویژه سالمندان، کودکان و خانوادگی و همچنین امکان شارژ مجدد کارت عضویت در نظر گرفته شده است.

دولت بریتیش کلمبیا برای افراد با جنسیت خنثی کارت های شناسایی و بهداشتی صادر می کند
ساکنان بریتیش کلمبیا که جنسیت مشخصی ندارند، نه مذکر و نه مونث محسوب میشوند، اکنون در گواهینامه رانندگی، کارت شناسایی و کارت های خدمات اجتماعی در قسمت مربوط به جنسیتشان، گزینه سومی با عنوان «X» دارند که توسط دولت صادر شده است.

این گزینه به طور رسمی در تاریخ 1 نوامبر 2018 ایجاد شد.

آدریان دیکس، وزیر بهداشت، بیان کرد: "از تابستان گذشته ما در حال اعمال تغییر در اسناد دولتی و راهی برای شناسایی و احترام به افرادی که جنسیت شان مشخص نیست هستیم. که تعیین جنسیت X در کارت های شناسایی، گامی مهم در این زمینه بوده است."

دادستان کل، دیوید ابی، در اظهاراتی ذکر کرد: "فقدان یک جایگزین برای افراد با جنسیت خنثی، قبلا منجر به مشکلاتی شده است که در دادگاه حقوق بشر مورد توجه قرار گرفته است."

شناسه جنسیت خنثی در انتاریو در سال 2017 و در آلبرتا در سال 2018 معرفی شد. همچنین دولت کانادا گذرنامه های افراد با جنسیت خنثی را در سال 2017 معرفی کرد.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز