مادر کانادایی پس‌‌‌‌‏ از وضع حمل در بیمارستان دست و پاهایش را از دست داد

Submitted on پ., 10/19/2017 - 16:20

یک مادر کانادایی پس‌‌‌‌‏از ابتلا به عفونت شدید و قطع شدن دست‌‌‌‌‏ها و پاهایش، از بیمارستانی که در آن وضع حمل کرده بود، شکایت کرد.

این زن که « لیندزی هوبلی » نام دارد، دوم مارس سال جاری به همراه نامزدش « مایک سمپسون » فرزندش را در بیمارستان آی‌‌‏دبلیوکی IWK در شهر هالیفاکس به دنیا آورد و پس‌‌‌‌‏از آن از بیمارستان مرخص شد. اما هرگز نمی‌‌‌‌‏دانست که با تولد نخستین فرزندش، جدالی با زندگی آغاز خواهد کرد.

به گزارش تلویزیون ان‌‌‌‌‏تی‌‌‌‌‏دی به نقل از سی‌‌‌‌‏بی‌‌‌‌‏اس، خانم لیندزی که پیش‌‌‌‌‏از وضع حمل زنی کاملا سالم بود، چهار روز بعداز زایمان با احساس درد و ناراحتی شدید دوباره به بیمارستان مراجعه کرد.

پزشکان تشخیص دادند که او به بیماری « نکروتیزینگ فسکیتیز » که عموما به نام « باکتری‌‌‌‌‏های گوشت‌‌‌‌‏خوار » مشهور است، مبتلا شده است.

« باکتری‌‌‌‌‏های گوشت‌‌‌‌‏خوار » نوعی عفونت است که به سرعت در بدن گسترش یافته و منجر به ازبین رفتن بافت‌‌‌‌‏های نرم بدن می‌‌‌‌‏شود. این عفونت معمولا از طریق شکافی همچون بریدگی یا سوختگی وارد بدن می‌‌‌‌‏شود.

پزشکان که متوجه شدند بدن لیندزی شوک شدید عفونی دریافت کرده، او را جراحی کرده و در بخش مراقبت‌‌‏های ویژه، جایی که مبتلا به مشکلات متعدد در اندام‌‌‌‌‏ها شد، بستری کردند و او را در وضعیت بی‌‌‌‌‏حسی و کمای القا شده قرار دادند.

بستگان لیندزی به خاطر هزینه‌‌‌‌‏های سنگین درمان با انتشار نامه‌‌‌‌‏ای از مردم تقاضای کمک مالی کردند.

خانواده این زن جوان در این نامه با تشریح آنچه که اتفاق افتاده، بیان کردند که پزشکان برای زنده ماندن وی روی او چندین عمل جراحی انجام داده و دست‌‌‌‌‏ها و پاهای او را از زیر زانو قطع کردند.

اگرچه در این نامه مبلغ ۶۰ هزاز دلار برای کمک درخواست شده بود، اما تا سه‌‌‌‌‏شنبه ۱۷ اکتبر برای این خانواده ۹۶ هزار دلار کمک جمع‌‌‌‌‏آوری شد.

این مادر جوان حالا در حال تنظیم شکایت علیه بیمارستان IWK و چند پزشک متخصص منطقه هالیفاکس است. او می‌‌‌‌‏گوید پزشکان در مراقبت از او در حین زایمان و پس‌‌‌‌‏از آن سهل انگاری کرده‌‌‌‌‏اند.

« ریموند واگنر »، وکیل، در نشستی مطبوعاتی گفت : « آن‌‌‌‌‏چه که لیندزی و خانواده‌‌‌‌‏اش طی هفت ماه گذشته تحمل کرده‌‌‌‌‏اند، قابل درک نیست. او به‌‌‌‌‏شکلی قابل توجه، نگرش مصمم و مثبت خود را در مسیر طولانی بهبودی‌‌‌‌‏اش حفظ کرده و در شرایطی که درحال مبارزه‌‌‌‌‏ای دائمی است، از تولد کودکش لذت می‌‌‌‌‏برد. »

واگنر پس‌‌‌‌‏از آن به سی‌‌‌‌‏تی‌‌‌‌‏وی نیوز گفت که هنگام انجام زایمان بخشی از جفت از بدن بیمار خارج نشده و نیز در بدن لینتزی شکافی بخیه نشده باقی مانده بوده که می‌‌‌‌‏تواند منشا انتقال عفونت و مشکلات بهداشتی به بدن او باشد.

همچنین بنابه ادعای خانواده لینتزی، او پنجم مارس یعنی سه روز پس‌‌‌‌‏از زایمان، با اظهار شکایت از گرفتگی عضلات به بیمارستان مراجعه کرده، اما پزشکان بدون معاینه او، آن را یبوست تشخیص داده و زن جوان را راهی خانه کردند.

سمپسون می‌‌‌‌‏گوید که هوبلی‌‌‌‌‏ در این وضعیت هنوز هم موفق شده شادمان بماند. او به سی‌‌‌‌‏تی‌‌‌‌‏وی نیوز گفت : « من و پسرمان « میلس » هر روز برای دیدن مادرش به بیمارستان می‌‌‌‌‏رویم. زندگی ما زیر و رو شده است. »

او مجبور شده هفت ماه اول زندگی پسرش « میلس » را در بیمارستان بگذراند.

« لیندزی هوبلی » هم اظهار داشت که برای کمک به دیگران موضوع شکایتش را به عموم اعلام کرده است. او گفت : « اگر داستان زندگی من بتواند حتی از رخ دادن این اتفاق برای یک نفر جلوگیری کرده و شکاف‌‌‌‌‏های موجود در مراقبت‌‌‌‌‏های بهداشتی را اصلاح کند، پس ارزش آن را دارد که به طور عمومی آنچه برایم اتفاق افتاده را مطرح کنم. »

خانواده لینتزی در پایان نامه‌‌‌‌‏شان نوشته‌‌‌‌‏اند : « او برای بهبودی راهی طولانی شامل جراحی‌‌‌‌‏های زیاد و چندین ماه توانبخشی در پیش رو دارد و بایستی به همراه مایک و میلس دوست‌‌‌‌‏داشتنی سبک زندگی جدیدی را برنامه‌‌‌‌‏ریزی کند. ما هر روز شکرگزاری می‌‌‌‌‏کنیم که لیندزی هنوز اینجا هست و منتظر روزی هستیم که بتواند همراه پسرش و مایک به خانه برگردد. »

منبع
epoch times

بیشترین بازدید اخبار امروز