قیمت خوراکی بالا رفته است. سبزیجات ۱۶٪ افزایش قیمت داشته اند و میوه ها ۹٪

Submitted on جمعه, 04/19/2019 - 20:03

بعد از نشست دولت فدرال در مورد مالیات کربن، قیمت بنزین اخیراً بالا رفته است و رانندگان شکایت می کنند. اطلاعات آماری که توسط دولت فدرال انتشار یافت نشان می دهد که ماه گذشته قیمت غذا که به زندگی مردم ارتباط مستقیم دارد ناگهانی بالا رفت.

با توجه به آمار اطاق بازرگانی که در ماه مارچ انتشار یافت، مصرف کنندگان کانادایی افزایش قیمت مواد غذایی را تجربه می کنند. قیمت سبزیجات تازه تا ۱۵/۷٪ نسبت به سال گذشته بالا رفته است و قیمت میوه تا ۸/۶٪ افزایش یافته است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، قیمت گوشت کمی افزایش داشته است و به میزان ۱/۸۵٪ نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. لبنیات و تخم مرغ به میزان ۲/۴۶٪ افزایش قیمت داشته است. قیمت نان حدوداً ۲٪ بالا رفته است.

روی هم رفته شاخص قیمت غذا در ماه مارچ در مقایسه با ماه فوریه که ۳.۲٪ بود به میزان ۳/۶٪ بالا رفته است. کاهش قیمت شامل قیمت بنزین می شود ۴/۴٪ نسبت به سال گذشته می باشد. هزینه ی اینترنت به میزان ۹/۲٪ کاهش داشته است و قیمت مسافرت تا ۶/۴٪ کاهش داشته است.

به علت افزایش قیمت غذا تورم در ماه مارچ ۱/۹٪ بالا رفت. تورم در ماه فوریه ۱/۵٪ و در ماه ژانویه ۱/۴٪ بود. نرخ تورم در ماه ژانویه ی امسال که ۱/۴٪ می باشد در طی ۱۵ ماه در پایین ترین سطح خود قرار گرفته است.

نرخ تورمی که بانک کانادا نگران آن است به میزان ۲٪ از ۱/۹٪ در ماه فوریه به ۲/۲٪ در ماه مارچ رسیده است.

بازار انتظار دارد که بانک مرکزی بهره را بالا نبرد
تعیین نرخ بهره ی بانک کانادا روز چهارشنبه ی آینده خواهد بود.(۲۴ آپریل) اگرچه نرخ تورم به میزان ۲٪ بالا رفته است، کارشناسان اقتصادی انتظار دارند که بانک مرکزی افزایش نرخ بهره را اعلام نکند. احتمال اینکه نرخ بهره بدون تغییر بماند خیلی زیاد است.

با توجه به اخبار بلومبرگ که در روز دوشنبه منتشر شد، Stephen Poloz رئیس بانک مرکزی در مصاحبه ای در واشنگتن گفت که قصد ندارد نرخ بهره را بالا ببرد. Stephen Poloz گفت که بانک مرکزی علاقه ای به بالا بردن نرخ بهره ندارد و می خواهد که نرخ بهره با توجه به بازار در تعادل باشد. بنابراین در مورد رکود وضعیت اقتصادی، کانادا هنوز نیاز دارد که معیارهای محرکی را به اجرا گذارد.

با توجه به سخنان Poloz رکود اقتصادی شامل جنبه های مختلفی می شود که از جمله کاهش قیمت نفت، سردی بازار املاک، کاهش اعتماد مصرف کنندگان، بسته شدن کارخانه ی GM و از دست دادن شغل است.

در نگاهی به کاهش رشد اقتصادی کانادا صندوق بین المللی پول (IMF) اخیراً در مورد رشد اقتصادی کانادا گزارشی ارائه داده است که در این گزارش به این نکته اشاره شده است که نرخ رشد اقتصادی امسال ۱/۵٪ خواهد بود که ۰/۴٪ کمتر از پیش بینی آژانس می باشد که ۱/۹٪ را در ابتدای امسال پیش بینی کرده بود.
تورنتوپرشنز

بیشترین بازدید اخبار امروز