فروش خانه در جی تی ای در ماه جولای ۲۴٪ افزایش یافت، قیمت خانه همچنین ۳/۲٪ بالا رفت

Submitted on جمعه, 08/16/2019 - 20:20

بنا بر گزارش ماهانه ی انجمن مشاوران املاک تورنتو (TREB)، تعداد ۸۵۹۵ باب از انواع خانه در جی تی ای در جولای امسال فروخته شد. حجم فروش ۲۴/۳٪ در مقایسه با ۶۹۱۶ باب خانه در همین زمان در سال گذشته، افزایش داشت و قیمت خانه ۳/۲٪ افزایش داشت.

در ماه جولای بیشترین افزایش حجم معاملات را در بین تمام ماه های امسال می بینیم.
حجم معاملات خانه در ماه جولای به میزان ۲۴٪ نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که بیشترین افزایش در طی امسال می باشد. افزایش حجم معاملات خانه در ماه های آخر سال گذشته به ترتیب زیر می باشد:
June: up 10%

May: up 19%

April: up 17%

March: basically flat

February: down 2.4%

January: up 0.6%


تقریباً فروش تمام انواع خانه در ماه جولای افزایش داشته است و این افزایش دو رقمی بوده است. این افزایش شامل تورنتو و منطقه ی با پیش شماره ی ۹۰۵ می شود.
اگر بر حسب نوع خانه محاسبه کنیم، بیشترین معاملات مربوط به خانه های نیمه متصل است و در محدوده ی پیش شماره های ۴۱۶ و ۹۰۵ فروش این خانه ها به میزان ۴۰٪ افزایش داشته است. خانه های مستقل و تاون هاوس بالای ۲۰٪ معامله شده اند.

فروش خانه سریع تر شده است.
از نمودار دیگر می تواند فهمید که بازار املا در ماه جولای امسال بهتر بوده است و فروش خانه سریع تر شده است.

یک شاخص وجود دارد به نام DOM که متوسط روزها را برای فروش ملک نشان می دهد. DOM، در ماه جولای سال ۲۰۱۸ ۲۵ روز بود که در مقایسه با جولای امسال که ۲۳ روز می باشد،‌ قابل توجه است.

متوسط قیمت خانه ۳/۲٪ افزایش یافت
بنا بر گزارش ماهانه ی (TREB)، قیمت متوسط فروش خانه در جی تی ای در ماه جولای ۸۰۶۷۵۵ دلار بوده است که ۳/۲٪ بیش از همین زمان در سال گذشته می باشد.
شاخص کامپوزیت بنا بر گزارش MLS (HPI) ۴/۴٪ بالا رفته است.

حجم فروش از خانه های موجود بیشتر است و قیمت خانه را بالا برده است
John DiMichele، مدیر ارشد TREB به این نکته اشاره کرد که دلیل اینکه قیمت خانه در جی تی ای بالا رفته است از یک سو این است که اساس و پایه تغییر نکرده است
و تقاضای خرید خانه از طرف ساکنان هنوز زیاد است. از سوی دیگر، حجم فروش از خانه های موجود قوی تر است که یکی از دلایلی است که قیمت خانه را بالا برده است.

بنا بر گزارش ماهانه دفتر مشاور املاک، در قیاس با جولای سال ۲۰۱۸ اگرچه تعداد خانه های لیست شده ی سیستم MLS در ماه جولای امسال افزایش یافته است ولی افزایش این خانه ها تنها ۳/۷٪ بود. اما خانه هایی که در بازار فروش نرفته است تا انتهای جولای امسال، نسبت به سال گذشته ۹/۱٪ درصد کاهش داشت. از یک طرف حجم فروش افزایش
داشته است و از طرف دیگر خانه های فروش نرفته کاهش داشته است. بنابراین اینکه قیمت خانه بالا برود منطقی است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز،‌ اخبار ماهانه ی (TREB) بر این نکته اشاره کرد که به علت تأثیر استرس تست از طرف دولت فدرال تقاضا برای خانه های نیمه متصل و آپارتمان افزایش یافته است.
افزایش قیمت بیش از نرخ تورم است.

در مورد خانه های مستقل باید گفت که شرایط بازار همچنین خوب می باشد. در کل کاهش قیمت در منطقه ی با پیش شماره ی ۴۱۶ مشاهده می شود.
تورنتوپرشنز

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز