فراخوان گسترده فورد در کانادا و آمریکا به‌علت ریسک آتش‌سوزی

Submitted on س., 11/19/2019 - 20:37

شرکت خودروسازی فورد برخی از مدل‌های خود و برند زیرمجموعه خود را تحت تاثیر مشکل ایمنی و احتمال آتش‌سوزی فراخوان داده است. یکی از بزرگترین خودروسازان

شرکت خودروسازی فورد که یکی از بزرگترین خودروسازان آمریکای شمالی و جهان به شمار می‌رود، بارها به دلایل مختلف مدل‌های مختلفی از خودروهای تولیدی خود را فراخوان داده است تا دارندگان مدل خودروهای مذکور با مراجعه به مراکز و نمایندگی‌های مجاز و معتبر این شرکت، مشکلات ایمنی مربوطه را برطرف کنند.

در تازه‌ترین اخبار و گزارش های منتشر شده در وب سایت اتواکسپرس، فورد و برند زیرمجموعه آن، لینکولن، اعلام کرده است که برخی از خودروهای پیکاپ و شاسی بلند این دو برند با مشکل ایمنی و احتمال آتش سوزی روبرو شده است.
نخستین فراخوان شامل ۱۳۵ هزار و ۷۲۵ دستگاه خودروی فورد F-۱۵۰ مدل سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در بازار آمریکا، ۳۰ هزار و ۷۳ دستگاه در کانادا و دو هزار و ۲۵۷ دستگاه در مکزیک می شود. به گفته این خودروساز به علت مشکل در باتری این خودروها ریسک آتش‌سوزی بالا خواهد رفت.

حذف ۴۵۰ شغل در شرکت فورد کانادا
دومین فراخوان نیز تعداد ۸۶ هزار و ۲۹۶ دستگاه خودروی فورد سری F سوپردیوتی مدل‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ را در بازار آمریکا و تعداد ۱۴ هزار و ۷۹ دستگاه در کانادا را شامل می‌شود. این خودروها در کارخانه‌ کنتاکی آمریکا به مرحله تولید رسیده اند و چراغ‌های جلوی LED آن‌ها موفق نشده‌اند که استانداردهای ایمنی فدرال را دریافت کنند.

سومین فراخوان هم تعداد ۵۴ هزار و ۴۴۱ دستگاه خودروی لینکلن MKX مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ را در آمریکا و تعداد پنج هزار و ۲۵۳ دستگاه را در کانادا شامل می‌شود. همه‌ی این خودروها به پیشرانه‌ی ۳.۷ لیتری مجهز بوده و در کارخانه اوکویل ساخته شده‌اند. کابل باتری این خودروها کیفیت لازم را نداشته و این امر منجر به ایجاد آتش‌سوزی شود.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز