علاقه قاتل مسلمانان مسجد نیوزیلند به ترامپ و قاتل نروژی

Submitted on جمعه, 03/15/2019 - 20:54
Videos

علاقه قاتل مسلمانان مسجد نیوزیلند به ترامپ و قاتل نروژی
فردی که از لحظات جنایت خود در مسجد نیوزیلند فیلمبرداری کرده علاقه زیادی به ترامپ داشته است.

"برنتون تارانت" که بعدازظهر جمعه با حمله به مسجد نور نیوزیلند ده‌ها مسلمان را به قتل رساند مانیفستی در توئیتر منتشر کرده که نشان می‌دهد از آندرس برویک نروژی که در سال 2011 میلادی 77 نفر را در اسلو قتل عام کرد الهام گرفته و در ضمن علاقه شدیدی به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دارد.

وی که عقایدی نژادپرستانه و اسلام‌ستیزانه دارد تاکید کرده از مسلمانان و کسانی که به دین اسلام گرویده‌اند بیزار است.

تارانت افزوده پس از دیدن چند مسجد در کرایست‌چرچ و لینوود و همچنین مشاهده تبدیل یک کلیسا در آن منطقه به یک مسجد در آشبرتون، طرح حمله اش را تغییر داده است.

به گفته این قاتل استرالیایی وی این حمله را از دو سال قبل طراحی کرده بود و تصمیم به حمله به مسجد نور را سه ماه قبل گرفت.

تارانت همچنین تاکید کرده از حامیان دونالد ترامپ به عنوان "نماد بازیابی هویت سفیدپوستان" است.

وی همچنین به جنگ‌های تاریخی که در آن سرداران مسیحی اروپای شرقی بر ترکان عثمانی غلبه کرده‌اند اشاره کرده و آنها را ستوده است.

نخست وزیر نیوزیلند: حمله به ۲ مسجد ۴۹ کشته بر جای گذاشت+تصاویر
حمله به دو مسجد در نیوزیلند به کشته شدن ۴۹ نفر و زخمی شدن بیش از ۴۰ تن دیگر انجامیده است.

به نقل از یورونیوز،‌ نخست‌وزیر نیوزیلند اعلام کرد که 40 نفر در حمله به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ این کشور کشته شده‌اند. این دو حمله همزمان با اقامه نماز جمعه، در دو مسجد نور و لینوود اتفاق افتاد.

جاسیندا آردرن علاوه بر اعلام تعداد کشته شده‌ها، تعداد زخمی‌های این دو حمله را بیش از 40 نفر عنوان کرد.

پلیس از بازداشت چهار نفر از جمله یک زن خبر داده است. اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا تایید کرد که یکی از مظنونان بازداشت شده استرالیایی است. از سوی دیگر مایک بوش، فرمانده پلیس نیوزیلند، در اطلاعاتی تازه گفت که پلیس پس از تیراندازی در دو مسجد، تعدادی وسایل انفجاری دست ساز را هم در خودروی مظنونان پیدا کرده است.

نخستین مسجدی که مورد حمله قرار گرفت، مسجد نور بود که شاهدان می‌گویند مرد سیاه پوشی را دیده‌اند که وارد این مسجد شد و بعد از آن صدای چندین شلیک را شنیده‌اند. شاهدان می‌گویند پیش از آمدن نیروهای امنیتی فرد مهاجم فرار کرده بود. یکی از شاهدان که برای کمک به مسجد رفته بود می‌گوید: «در همه جا کشته‌ شده‌ها را دیدم.»

مسجد لینوود دومین مسجدی بود که عصر جمعه، به وقت محلی، به آن حمله شد.

یکی از مهاجمان به مسجد نور نیوزیلند از زمان ورود به مسجد تا به رگبار بستن افراد نمازگزار را به طور زنده با دوربینی که روی کلاه خود نصب کرده بود، در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کرد. مقام‌های نیوزیلندی خواستار حذف این تصاویر از شبکه‌های اجتماعی شده‌اند.

نخست وزیر نیوزیلند در واکنش به این دو تیراندازی، امروز را یکی از سیاه‌ترین روزهای تاریخ کشورش نامید. پلیس نیوزلند از تمامی مساجد کشور خواسته است درهای خود را به روی مراجعان ببندند.

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز