عقب نشینی دولت و مجوز حجاب برای معلمان کبکی – همکاری جکی چان با انیمیشن کانادایی

Submitted on پ., 10/11/2018 - 22:44

سوگند در ارتفاع 356 متری
شش شهروند جدید کانادایی روز سه‌شنبه ضمن بالا رفتن از برج 356 متر(1.167 فوتی) سی.ان تورنتو و قرار گرفتن لب این برج سوگند شهروندی خود را بالای برج ادا کردند.

به نقل از سی تی وی، احمد حسین، وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا، نیز ضمن ملحق شدن به این گروه از تازه واردین به لب برج تورنتو رفت و با آنها ادای سوگند کرد.

مارلون بلیک (Marlon Blake)، مهاجری که از جامائیکا به کانادا آمده در این رابطه گفت: قبل از اینکه لب برج بروم یک مقدار عصبی بودم چراکه در فاصله زیادی از زمین قرار داشتم.30ثانیه اول هم قلبم به شدت می‌زد ولی بعدش آرام شدم.

اینا لوچوک (Inna Levechuk ) اوکراینی شهروند جدید دیگری است که در این مراسم حضور داشت، ولی ضمن ابراز رضایت از برنامه اجرا شده گفت که اصلا مشکلی نداشته و بودن در اینجا را برای خودش شانس می‌داند.

صدور مجوز حجاب از سوی دولت جدید کبک برای معلمان
دولت جدید کبک استفاده از سمبل‌های مذهبی (حجاب) را برای معلمان آزاد (مجاز) می‌کند.

به نقل از سی بی سی، هفته پیش حزب جدید کبک (Coalition Avenir Québec) دستور داده بود با هرگونه سمبل مذهبی زنان اعم از حجاب و … مقابله شود ولی به دنبال تظاهرات روز یکشنبه هفتم اکتبر این تصمیم عملی نشد.

راهپیمایی هفته گذشته فشارها و نگرانی‌های جدی را در مونترال در بر داشت.

(گزارش تصویری این راهپیمانی)

سایمون جولین بارت(Simon Jolin-Barrette)، سخنگوی حزب CAQ، نیز در این رابطه گفت: احتمالا ما شرایطی را مهیا می‌کنیم که معلمانی که تاکنون حجاب داشته‌اند از این به بعد هم بتوانند از سمبل‌های مذهبی شان استفاده کنند.

همکاری جکی چان با انیمیشن کانادایی قطعی شد
جکی چان(Jackie Chan) بازیگر مطرح سینمای اکشن در انیمیشن کانادایی «روزی روزگاری یک زودیاک» (Once Upon a Zodiac)صداپیشگی می‌کند.

به نقل از سی تی وی، جکی چان علاوه بر صداپیشگی در این فیلم مدیریت تولید آنرا نیز برعهده خواهد داشت.

شرکت تون‌باکس و شرکت گاما (Toonbox Entertainment and GAMA Entertainment) اعلام کردند که ستاره «ساعت شلوغی» (Rush Hour) صدایش را در اختیار این انیمیشن که هم اکنون در شهر تورنتو در حال تولید است قرار می‌دهد.

تهیه‌کنندگان فیلم همچنین گفتند چان در این انیمیشن به جای یک گربه سالخورده صحبت خواهد کرد.

«روزی روزگاری یک زودیاک» (Once Upon a Zodiac)دنیایی شگرف و مرموز را که از حیوانات صورفلکی پرشده است ترسیم می‌کند.

داستان این انیمیشن مربوط به یک ببر، موش و اژدهایی است که به ترتیب مظهر قدرت، هوش و شجاعت هستند و با هم برای حل معمایی اقدام می‌کنند.

پروژه طلایی «کوه قرمز» آغاز می‌شود
پروژه طلایی کوه قرمز IDM تصویب استانی را به دست آورد.

به نقل از mining کانادا، یکی از چندین شرکت در حال توسعه مثلث طلایی و فعال بریتیش کلمبیا، گواهی ارزیابی زیست‌محیطی استانی برای پروژه کوه قرمز را دریافت کرد.

پیش بینی شده است معادن طلا و نقره زیرزمینی ۱۴۷.۲ تن ذخیره داشته و انتظار می‌رود در طول ۶ سال عمر عملیات معدن ۱۰۰۰ تن سنگ در روز تولید شود و تولید سالانه ۳۶۵۰۰۰ تن باشد.

وزیر محیط زیست و تغییرات آب و هوایی، انرژی، معادن و منابع نفت، در بیانیه رسانه‌ای گفت که دفاتر مربوط به آن‌ها پس از در نظر گرفتن ارزیابی اداره ارزیابی محیط زیست و توصیه‌های خود برای صدور گواهینامه، برنامه‌های خود را تصویب کردند.

وزیران اطمینان دارند این پروژه، ساخت، اداره و بسته شدن به گونه‌ای است که به احتمال زیاد هیچ اثری قابل توجهی برای آن ایجاد نمی‌شود.

بایدها و نبایدهای آزاد سازی مصرف ماری‌جوانا در مونترال / شهردار مونترال: ما آماده قانونی شدن مصرف ماری‌جوانا هستیم
از 17 اکتبر مصرف ماری‌جوانا در کانادا قانونی می‌شود و اوقات مهمی برای کانادا در پیش است.

نقل از سی تی وی، والری پلانت (Valerie Plante) شهردار مونترال در این رابطه گفت: شهر مونترال همانند سراسر کانادا آماده قانونی شدن مصرف ماری‌جوانا در 17 اکتبر است.

وی افزود: ما از یک سال قبل کارهای مقدماتی مانند مشاوره با سایر شهرهای آمریکای شمالی را همانند سایر شهرهای کانادا انجام داده‌ایم.

مصرف ماری‌جوانا در شهرهای مختلف کانادا همراه با قوانین متفاوتی است از جمله اینکه در بسیاری از شهرهای کانادا مصرف این ماده مخدر پس از قانونی شدن هم در مکانهای عمومی مانند پارکها ممنوع است ولی در مونترال هرجا که مصرف تنباکو مجاز باشد، مصرف ماری‌جوانا هم آزاد است.

شهردار مونترال در رابطه با علت این امر گفت: این تصمیم به آن دلیل گرفته شد که 60درصد از ساکنین جزیره مستاجر هستند و ممانعت آنها از مصرف ماری‌جوانا در خارج از خانه در حالی که در داخل خانه شان (آپارتمان)، اجازه مصرف ندارند برایشان سخت می‌شد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ امنیت عمومی و سلامت شهر تاکید کرد: ما در این رابطه رویکردی مسئولانه را اتخاذ کرده‌ایم و مطابق چارچوب قانونی رفتار می‌کنیم.
بنابراین به جزء مصارف درمانی ما اجازه نمی‌دهیم در منظر عمومی کسی بیش از اندازه از این ماده مصرف کند.

و البته هرکجا که مصرف تنباکو مجاز نباشد مانند بیمارستانها، مدارس، دانشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، مراکز دولتی، اتوبوس‌ها و … مصرف ماری‌جوانا هم ممنوع است.
دولت جدید کبک(Coalition Avenir Quebec) اما سن مصرف مارجوانا را از 18 به 21 سال افزایش داده و مصرف آن را در مکانهای عمومی ممنوع کرده است.

کانادایی‌ها در انتظار فروش قانونی ماری‌جوانا / احتمال مشارکت فروشگاه‌های وال‌مارت و کوکاکولا در فروش ماری‌جوانا

کانادایی‌ها در انتظار فروش قانونی ماری‌جوانا / احتمال مشارکت فروشگاه‌های وال‌مارت و کوکاکولا در فروش ماری‌جوانا
فروش قانونی ماری‌جوانا در کانادا از 17 اکتبر در یکصد مرکز فروش در این کشور آغاز خواهد شد.

با این حال مراکز فروش ماری‌جوانا متناسب با جمعیت هر استان نیستند.
برای مثال شهروندان استان بریتیش کلمبیا با جمعیت حدود 5میلیون نفر تنها یک مرکز فروش قانونی دارند و فروش آن در استان انتاریو تنها از طریق سفارش آنلاین ممکن خواهد بود.

این در حالی است که در قلمروهای شمال غرب (نورث وست تریتوریز) با جمعیت ۴۴،۵۲۰ نفر، شش مرکز قانونی فروش آغاز به کار خواهد کرد.

فروشگاه زنجیره‌ای والمارت با بررسی بازار، امکان فروش محصولاتی که در آن ماری‌جوانا استفاده شده است را بررسی می‌کند.

دیگر شرکت‌های بزرگ آمریکایی نیز هم‌چون کوکاکولا اعلام کرده‌اند که از نزدیک تحولات بازار نوشیدنی‌های ماری‌جوانا دنبال خواهند کرد.

شرکت آب‌جو سازی کورونا نیز بیش از ۴ میلیارد دلار در کانوپی گروس، شرکت تولید این محصول برای مصارف پزشکی، سرمایه‌گذاری کرده است.

فروش قانونی ماری‌جوانا در کانادا ، ممکن است مشکلاتی مرزی را برای شهروندان این کشور به وجود آورد.
گزارش رسانه‌های آمریکایی حاکی از آن است که گشت مرزی ایالات متحده احتمال دارد از ورود شهروندان کانادایی که در هنگام رد شدن از مرز اعلام کنند ماری‌جوانا مصرف کرده‌اند، جلوگیری کنند.

علاوه بر این، پلیس مرزی آمریکا امکان بررسی اطلاعات کارت اعتباری شهروندان کانادایی را دارد و بدین ترتیب می‌توانند مسافران کانادایی که به صورت آنلاین و قانونی نیز از این گونه محصولات خریداری کرده‌اند را شناسایی کنند.

حداقل سن مجاز مصرف، تولید یا فروش در کانادا ۱۸ سال اعلام شده است.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز