صعود دلار با ازسرگیری روابط تجاری کانادا با آمریکا / یورو سیر نزولی به خود گرفت

Submitted on س., 10/02/2018 - 17:52
Videos

صعود دلار با ازسرگیری روابط تجاری کانادا با آمریکا / یورو سیر نزولی به خود گرفت


FILE PHOTO: Mexico's President Enrique Pena Nieto waves as he arrives to deliver his sixth and last State of the Union address at the National Palace in Mexico City, Mexico September 3, 2018. REUTERS/Carlos Jasso/File Photo

دلار در واکنش به خبر نزدیک شدن آمریکا و کانادا به توافق بر سر پیمان تجارت آزاد، مسیر صعودی خود را از سر گرفت و یورو با توجه به مشکلات مالی ایتالیا سیر نزولی داشت.

به نقل از بلومبرگ، پس از آن که مجلس ایتالیا در پاسخ به انتقادات اتحادیه اروپا در خصوص رعایت نکردن استانداردهای بودجه‌ای اعلام کرد ایتالیا مشکلات مالی‌اش را با پول خودش حل خواهد کرد، ارزش یورو در برابر بسیاری از ارزهای مهم جهانی کاهش یافت.
در معاملات امروز بازار ارز، هر دلار به ازای ۱۱۳.۸۵ ین و ۶.۸۸۸۴ یوان چین مبادله شد. هر یورو با ۰.۴ درصد کاهش به ۱.۱۵۳۸ دلار و هر پوند با ۰.۳ درصد کاهش به ۱.۳۰۱۰ دلار رسید. بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری امریکا به ۳.۰۷ درصد افزایش یافت و بازدهی اوراق ۱۰ ساله ایتالیا سطح ۳.۳۵ واحدی را به ثبت رساند.

در سایر بازارها، هر بشکه نفت خام ” وست تگزاس اینترمدیت” با ۰.۴ درصد افزایش به ۷۵.۶۰ دلار رسید که از سال ۲۰۱۴ تاکنون بی‌سابقه است.

طلا برای تحویل فوری نیز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۱۹۲.۲۱ دلار در هر اونس رسید.
تنها مجلس ایتالیا نبود که وارد درگیری با بروکسل شد، لوئیجی دی مایو- معاون نخست وزیر ایتالیا – در واکنش به اظهارات پیر مسکوویچی- کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا که گفته بود ایتالیا آشکارا قوانین مالی اتحادیه را نادیده می‌گیرد نیز اتحادیه اروپا را متهم به اثرگذاری منفی بر بازارهای مالی با اظهارات نابجا کرد.

توافق USMCA جایگزین نفتا شد / موافقت کانادا برای انعقاد توافقنامه‌ای جدید با آمریکا و مکزیک (گزارش کامل ویدیویی از سی ان ان)
ابراز رضایت مکزیک از توافق جدید با کانادا
رئیس جمهوری مکزیک اعلام کرد که توافق نامه تجاری نهایی شده میان این کشور با آمریکا و کانادا برای هر سه کشور بُرد محسوب می شود.

به نقل از رویترز، انریکه پنا نیتو ( Enrique Pena Nieto) در صفحه توییترش نوشت: توافق نامه تجاری میان مکزیک، کانادا و ایالات متحده امریکا در نهایت پس از 13 ماه مذاکره به نتیجه رسید و این یک توافق برد-برد- برد محسوب می شود.

پیروزی حزب CAQ با تصاحب اکثریت آرا در انتخابات کبک (گزارش کامل ویدیویی) / موضوع مهاجرت
فرانسوا لوگو (Francois Legault) از حزب راست (CAQ) با کسب بیشترین درصد آرا و سبقت از احزاب چپ لیبرال(left Liberals) و کبکی‌ها (Parti Quebecois) پیروز میدان انتخابات کبک شد.

به نقل از سی تی وی، روز گذشته شهروندان کبکی با مشارکت 63 درصدی برای انتخاب 125 کرسی نمایندگی پای صندوق‌های رای رفتند که در نتیجه آن حزب CAQ با کسب حدود 38 درصد آرا از سایرین پیشی گرفت و درپی آن حزب لیبرال به 24درصد، حزب Quebecois با 18درصد و حزب Quebec قرار گرفتند و بدین صورت نتیجه انتخابات کبک مشخص شد.

پیش‌بینی می‌شود حزب CAQ هفتادو چهار کرسی از 125 کرسی استانی را به خود اختصاص دهد. این حزب تقریبا تمام آرای خارج از جزیره مونترال بدست آورد و سایر رقبا را از میدان بدر برد.

فرانسوا لوگو ، 61 ساله، بنیانگذار Air Transat و وزیر سابق PQ اولین نخست‌وزیری است که تقریبا 50 سال است که رهبری حزب PQ و لیربال را به عهده ندارد.
حزب 7 ساله او روی موضوعاتی مانند مراقبت‌های سلامتی و مقاومت در برابر مهاجرت تمرکز داشت.

او وعده داده بود که مهاجرین استان را از 50 هزار نفر به 40 هزار نفر کاهش دهد.

به گفته وی همچنین مهاجرین باید طی 3 سال زبان فرانسه را بیاموزند و از آنها ازمون گرفته شود.

او همچنین چند کلمه به زبان انگلیسی صحبت کرد و افزود: بیایید با هم کار کنیم تا کبک را در کانادا تقویت کنیم. من می‌خواهم به شما اطمینان دهم که دولت من دولت شما خواهد بود.
به اعتقاد مفسران سیاسی و Marlene Jennings نماینده سابق حزب لیبرال ، کبک در زمان فیلیپ کویلارد شاهد رشد اقتصادی بود اما رای‌دهندگان با آرا خود نشان دادند که پس از گذشت 13 از 15 سال گذشته که قدرت در دست لیبرال‌ها بوده دیگر رغبتی به این حزب ندارند.

کویلارد (Couillard) طی سخنانی در Roberval پیروزی فرانسوا لوگو را تبریک گفت و خاطر نشان کرد که در از این پس نیز به فعالیت‌های سیاسی خود ادامه می‌دهد.

وی که پیش از فعالیت‌های سیاسی خود جراح مغز بوده است تصریح کرد که او درحالی پست ریاست کبک را واگذار می‌کند که این استان حدود یک میلیارد دلار از بدهی‌های خارجی اش را پرداخت کرده و بیش از یک میلیارد دلار نیز روی مدارس آن سرمایه‌گذاری کرده است.

وی گفت: مبنای ما برای کار داشتن استانی مرفه‌تر، سبزتر و موفق‌تر بوده است و امروز کبک با احترام و حتی تحسین‌برانگیز نگریسته می‌شود.

او همچنین در جریان پیروزی در انتخابات کبک خطاب به اقلیت انگلیسی زبانی که در انتخابات او را قویا مورد حمایت خود قرار داده‌اند گفت: شما هم مثل ما هستید شهروندان درجه یک کبک.

اعطای جایزه نوبل فیزیک به دانشمندان کانادا، فرانسه و آمریکا / دانشمند کانادایی سومین زن تاریخ در نوبل فیزیک (گزارش کامل ویدیویی)
جایزه نوبل فیزیک سال 2018 بطور مشترک به سه دانشمند کانادایی، فرانسوی و آمریکایی جهت تحقیقات آنان در زمینه فیزیک لیزری تعلق گرفت.

به نقل از سی تی وی، آرتور اشکین (Arthur Ashkin) از آمریکا نیمی از جایزه 9 میلیون کرونی (1.01 میلیون دلاری) را به تنهایی دریافت می‌کند و نیم دیگر این جایزه بطور مشترک به ژرار مورو (Gerard Mourou) از فرانسه و دونا استریکلند (Donna Strickland) از کانادا داده می‌شود.

آکادمی علوم سلطنتی سوئد که برندگان این جایزه را انتخاب می‌کند گفت اشکین 96 ساله این جایزه را بدلیل توسعه ابزارهای لیزری «انبرک نوری» که به کمک آن می‌توان ارگانیسم‌های کوچک نظیر سلول‌ها را در ابعاد میکرو جابجا کرد دریافت کرده است.
همچنین ژرار مورو (Gerard Mourou) از فرانسه و دونا استریکلند (Donna Strickland) از کانادا برای دستاوردهای آنان جهت تولید پالس‌های قوی و کوتاه نوری در زمینه فیزیک لیزری مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

دونا استریکلند، دانشمند کانادایی، سومین زنی است که در تاریخ جایزه نوبل فیزیک موفق به دریافت این جایزه شده است. اولین آن مادام کوری در سال 1903 دریافت کرد.
وی پس از اعلام نتایج طی تماس تلفنی با آکادمی علوم سلطنتی سوئد گفت: بدیهی است که ما برای موفقیت یک زن فیزیکدان جشن بگیریم چراکه ما به آن فکر نمی‌کنیم و من امیدوارم وقت آن رسیده باشد که شروع به کارهای سریع‌تر و بیشتر کنیم.

بنابراین گزارش جایزه نوبل پزشکی نیز برای کشف روش‌های جدید در درمان سرطان بطور مشترک به جیمز آلیسون (James Allison)آمریکایی و تاسوکی هونجو ( Tasuku Honjo) ژاپنی تعلق گرفت.

کمیته نوبل ضمن اعلام جایزه گفت آلیسون، و هونجو نشان دادند چگونه می‌توان در درمان سرطان راهبردهای مختلفی را برای بازداشتن (از کار انداختن) ترمزهایی به کار گرفت که جلوی عملکرد سیستم ایمنی بدن علیه سلول‌های سرطانی را می‌گیرند

اهدای جوایز نوبل امسال در حالی آغاز شده است که آکادمی نوبل اعلام کرده است که امسال به دنبال رسوایی سوء استفاده جنسی و کناره‌گیری تعدادی از اعضای آکادمی نوبل جایزه نوبل ادبیات امسال اهدا نخواهد شد.

جوایز نوبل شیمی نیز فردا چهارشنبه و روز جمعه نوبل صلح اعلام خواهد شد.همچنین جایزه اقتصادی که از نظر فنی نوبل نیست هم اعلام خواهد شد.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز