شکایت استرالیا از کانادا به دلیل حمایت اتاوا از شراب تولید داخلی

Submitted on ی., 01/21/2018 - 17:51

استرالیا- مقامات استرالیایی از کانادا به سازمان تجارت جهانی (World Trade Organization) شکایت کرده و می گویند که کانادا با ارائه یارانه ها و تخفیف های ویژه به تولیدکنندگان داخلی شراب، قوانین تجارت بین المللی را نقض کرده است.

لازم به ذکر است که اکتبر سال گذشته، مقامات آمریکایی نیز دولت استانی بریتیش کلمبیا را متهم کردند که با پر کردن قفسه فروشگاه ها با شراب داخلی، قدرت رقابت را از شراب سازان آمریکایی سلب کرده است.


اما مقامات استرالیایی می گویند که نه تنها دولت بریتیش کلمبیا، بلکه دولت های انتاریو، کبک و نووااسکوشیا و همچنین دولت فدرال، با سیاستگذاری هایشان، قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض کرده اند.

در فاصله سال های 2007 تا 2016، ارزش صادرات شراب استرالیایی به کانادا از 224 میلیون دلار به 119 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است. هرچند میزان فروش شراب استرالیایی در انگلستان و آمریکا که زمانی بزرگترین بازارهای صادراتی استرالیا محسوب می شدند نیز کاهش یافته است.

بر اساس قوانین WTO، کانادا برای حل اختلاف با استرالیا، 60 روز زمان دارد. پس از آن، استرالیا می تواند از WTO بخواهد که کانادا را مجبور به تغییر سیاست هایش نماید. در غیراین صورت، کانادا با تحریم های تجاری روبرو خواهد شد.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز