روند جدید! احتمال کاهش نرخ بهره بانک مرکزی کانادا به 40٪ رسیده است

Submitted on Mon, 05/27/2019 - 15:10

طی نظرسنجی که روز جمعه توسط رویترز انجام شد، بانک کانادا نرخ بهره را تا انتهای سال بالا نخواهد برد. این امر به منظور بالا بردن شرایط اقتصادی پایین و ارتقاء فشارهای بازرگانی خواهد بود و شانس کم کردن نرخ بهره زیاد می باشد.

Canadian News Agency

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، آخرین نرخ بانک مرکزی و آخرین روند افزایش نرخ بهره بانکی در ماه اکتبر سال گذشته بود اما از همان ابتدای ماه گذشته، دولت فدرال آمریکا و بانک مرکزی اروپا خط مشی افزایش نرخ بهره را رها کرده اند.

پیش بینی نرخ بهره ی هفته آینده بدون تغییر باقی مانده است
۴۰ کارشناس اقتصادی از ۲۱ ماه ماه تا ۲۳ همین ماه مورد نظرسنجی قرار گرفتند و همگی متفق القول گفته اند که بانک مرکزی نرخ بهره را تغییر نخواهد داد و نرخ بهره را ۱/۷۵٪ در گردهمایی ۲۹ ماه می نگه خواهد داشت.

این کارشناسان از اینکه نرخ بهره بالا نرود بسیار راضی هستند. نظرات متفاوتی در مورد مسیری که نرخ بهره بعد از ربع چهارم امسال طی می کند وجود دارد. دوسوم کارشناسان اعتقاد دارند که تا انتهای سال ۲۰۲۰ بانک مرکزی نرخ بهره را ثابت نگه می دارد و یا ممکن است نرخ بهره را حتی پایین تر نیز بیاورد.

بانک مرکزی در گزارش سیاست های پولی خود در ماه گذشته پیش بینی کرد که رشد اقتصادی کوتاه مدت را در نظر نگیرد . گفته شده است که در نیمه ی دوم امسال اقتصاد جهش خواهد کرد اما بنظر می رسد که کارشناسان چنین اعتقادی ندارند.

Morgan Stanley، کارشناس اقتصادی در گزارشی چنین نوشت:«رشد اقتصادی ضعیف است و در ادامه می رود که ضعیف تر شود. ما انتظار داریم که بانک مرکزی انگیزه ای برای بالا بردن نرخ بهره نداشته باشد. اگر در سال ۲۰۱۹ هیچ علامتی از جهش اقتصادی دیده نشود سپس ما این عقیده را خواهیم داشت که احتمال پایین آمدن نرخ بهره بالا رود و بانک مرکزی در دوازده ماه آینده تا ۴۰٪ شانس پایین آوردن نرخ بهره را تا ۲۵ پوینت دارد.

نظرسنجس رویترز نشان می دهد که احتمال پایین آمدن نرخ بهره قبل از انتهای امسال ۲۳٪ خواهد بود و احتمال پایین آمدن نرخ بهره قبل از سال ۲۰۲۰ ۴۰٪ خواهد بود.

تنش بین آمریکا و چین بزرگترین نگرانی است. Daivd Sloan، کارشناس اقتصادی شرکت مشاوره ی Continuum Economics گفت اگر بانک مرکزی نرخ بهره را کاهش دهد، دلیل این کاهش نابسامانی اقتصادی نیست بلکه عامل بزرگتری که تنش بین چین و آمریکاست، مسبب آن است.

بعضی کارشناسان افزایش نرخ بهره را پیش بینی می کنند
بعضی کارشناسان اقتصادی افزایش نرخ بهره را قبل از انتهای سال پیش بینی می کنند.

William Adams، کارشناس اقتصادی PNC Financial Services اقتصاد کانادا با ریسک بالایی مواجه است، در حالی که بازار کار داخلی کساد است و نرخ بهره بانکی مرکزی هنوز کمتر از رشد تولید ناخالص داخلی است. وی پیش بینی کرده است اگر آمریکا یا کانادا در دوازده ماه آینده دچار رکود اقتصادی شوند، بانک کانادا نرخ بهره را افزایش می دهد.

نظرسنجی رویترز در ماه آپریل امسال نشان داد که احتمالاً یک رکود اقتصادی در طی دو سال آینده در کانادا رخ خواهد داد که معادل ۲۷/۵٪ خواهد بود. نظرسنحی رویترز درباره ی کارشناسان بازار املاک نشان می دهد که متوسط قیمت خانه در کانادا امسال بدون تغییر باقی می ماند و افزایش جزئی معادل با ۱/۷٪ در سال آینده خواهد داشت.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز