دلار به کانال ۱۷ هزار تومانی بازگشت | سکه ۳۱۰ هزار تومان گران شد

Submitted on س., 10/09/2018 - 18:16

دلار به کانال ۱۷ هزار تومانی بازگشت | سکه ۳۱۰ هزار تومان گران شد
سکه طرح جدید روز سه‌شنبه ۱۷ مهر ماه در بازار تهران با ۳۱۰ هزار تومان افزایش ۴ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان و دلار با رشد ۷۰۰ تومانی ۱۷ هزار و ۱۰۷ تومان معامله شد.
به گزارش فارس، در معاملات روز سه‌شنبه 17 مهر ماه بازار تهران قیمت سکه و ارز رشد داشت.

سکه تمام بهار آزادي طرح جدید با 310 هزار تومان افزایش 4 میلیون و 760 هزار تومان، سکه طرح قدیم با 340 هزار تومان افزایش 4 میلیون و 400 هزار تومان، نیم سکه با 200 هزار تومان افزایش 2 میلیون و 350 هزار تومان، ربع سکه با 25 هزار تومان افزایش یک میلیون و 175 هزار تومان، سکه گرمی با 39 هزار تومان افزایش 680 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با 24 هزار و 250 تومان رشد 430 هزار و 570 تومان به فروش رسید.

در بازار ارز، دلار 15100 تومان، یورو 17 هزار و 107 تومان، پوند 19 هزار و 529 تومان و درهم 4068 تومان فروخته شد.

قیمت اونس طلا در بازار جهانی با 90 سنت کاهش 1187 دلار و 34 سنت داد و ستد شد.

ادعای یک نماینده مجلس: رشوه ۶۰۰ میلیونی یک معاون وزیر برای حذف سوابق خدمتی
قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس ادعا کرد: یکی از معاونین وزرا ۶۰۰ میلیون به یک صندوق تامین اجتماعی داده تا سوابق خدمتی‌اش را حذف کند ولی با پاک کردن یک صندوق درست شدنی نیست و اینها قابل ردیابی است.
به گزارش فارس، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس شوراي اسلامي در نشست بررسی دایره شمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان که در موسسه مطالعات حقوق عمومی برگزار شد، با تاکید بر مبادرت همه دستگاه‌ها برای عمل به قانون بازنشستگی تصریح کرد: شورای نگهبان یکی از پیشگامان اجرا هست و در بدنه نیروهای اداری خود برای اجرای این قانون گام برمی‌دارد و مطمئن هستم این رویکرد روبه جلوی شورای نگهبان برای همه دستگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه متاسفانه خیلی دنبال راه‌های دور زدن یا فرار از اجرای قانون هستند و ما روزانه شاهد راه‌های نوینی برای خلاص شدن از قانون هستیم ولی دستگاه‌های اجرایی و مجلس بر اجرای آن نظارت دقیق خواهد کرد.

قاضی‌زاده هاشمی ضمن اشاره به اینکه یکی از شیوه‌هاي دور زدن اين قانون استفاده از تفاوت سن بازنشستگی در نهادهاست، گفت: سن بازنشستگی در دستگاه‌ها متفاوت است و یکی از شیوه‌ها این است که حق و حقوق بازنشستگی خود را برمی‌گردانند تا سنوات خدمتی خود را افزایش دهند که تمامی اینها قابل شناسایی و ردیابی هست.

وی ادامه داد: یکی از معاونین وزرا 600 میلیون به یک صندوق تامین اجتماعی داده تا سوابق خدمتی‌اش را حذف کند ولی با پاک کردن یک صندوق درست شدنی نیست و اینها قابل ردیابی است.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون افرادی که خود را بازنشسته نمی‌کنند، اظهار داشت: طبق قانون برای مشاغل حساس سن بازنشستگی 65 سال و برای مشاغل عادی 60 سال است ولی قانون خدمات کشوری نیز در آستانه اصلاح است.

بازار خودرو ؛ نرخ‌ها دوباره صعودی شد | ۲۰۶ و تیبا ۲ میلیون تومان گران شد
قیمت اغلب خودروهای تولید داخل از جمله ۲۰۶ تیپ ۵، تیبا ۲ و پراید ۱۳۱ در بازار روز سه‌شنبه ۱۷ مهر ماه تهران افزایش یافت.
به گزارش فارس، در حالی که قیمت خودرو در چند روز گذشته روند نزولی طی می‌کرد، روز سه‌شنبه 17 مهر ماه در بازار تهران، قیمت اغلب خودروهای تولید داخل افزایش یافت.

بر این اساس، قیمت پراید 131 که روز گذشته در بازار تهران به 29 میلیون و 500 هزار تومان رسیده بود، در بازار امروز تهران با افزایش 2 میلیون تومانی به 30 میلیون و 500 هزار تومان رسید، همچنین تیبا 2 با افزایش 2 میلیون تومانی در بازار تهران به قیمت 44 میلیون تومان معامله شد و 206 تیپ 3 هم با یک و نیم میلیون تومان افزایش، به قیمت 58 میلیون تومان معامله شد.

206 تیپ 5 هم مانند اغلب خودرو با افزایش 2 میلیون تومانی در بازار تهران به قیمت 66 میلیون تومان معامله شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد:
آخرین آمار مسمومیت با الکل در کشور در یک ماه اخیر | ۹۰ درصد فوتی‌ها مرد هستند
رییس سازمان اورژانس کشور، آخرین آمار مسمومیت با مشروبات الکی دست ساز در کشور را از ۱۶ شهریور تا ۱۷ مهرماه سال جاری را ۷۶۸ نفر اعلام کرد.
به گزارش وبدا، دکتر پیرحسین کولیوند گفت: از این تعداد، ۵۷ نفر بستری، ۶۴۲ نفر پس از درمان از مراکز درمانی ترخیص و ۶۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

وي افزود:مجموع 768 نفر مسموم در استان‌های البرز، تهران، مرکزی، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان، خراسان شمالی و قزوین بوده اند که از این تعداد، ۶۹ نفر فوت شده اند که آمار فوت شدگان، 25 نفر در استان البرز، ۲۱ نفر در هرمزگان، ۷ نفر در خراسان شمالی، ۶ نفر در استان فارس، ۵ نفر در تهران، ۳ نفر در استان مرکزی و ۲ نفر در کهکیلویه و بویر احمد بوده است.

رییس سازمان اورژانس کشور افزود: در ۳۳ روز گذشته از مجموع ۷۶۸ نفر مسموم، ۹۱ درصد آقایان و ۹ درصد را زنان تشکیل می دهند.
وی افزود: کوچکترین مسموم، دو مسموم مرد ۱۲ ساله مربوط به استان البرز و خراسان شمالی و مسن ترین فرد مسموم شده ۶۵ ساله مرد در استان هرمزگان است.

دکتر کولیوند با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از افراد فوت شده مرد هستند، گفت: در ۳۳ روز گذشته، ۶۹ نفر به دلیل مصرف الکل جان خود را از دست داده اند که ۶۲ نفر مرد و ۷ نفر زن بوده است. همچنین کوچکترین فرد فوت شده زنی ۱۹ ساله بوده که در ۱۶ شهریور در استان البرز جان خود را از دست داده و مسن ترین فرد فوت شده نیز، مردی ۵۷ ساله بوده که در ۷ مهر در استان هرمزگان فوت کرده است.

رییس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: ۴۵ درصد از مسمومین الکل مربوط به محدوده سنی ۲۶ تا ۳۵ سال هستند و بیشترین مسمومین به ترتیب در گروه سنی، ۲۶ تا ۳۵ سال با ۴۲ درصد، ۱۶ تا ۲۵ سال با ۳۵ درصد، ۳۶ تا ۴۵ سال با ۱۳ درصد، ۴۶ تا ۵۹ سال با ۶ درصد و کمتر از ۱۵ سال با ۲ درصد بوده اند.

دکتر کولیوند خاطرنشان کرد: از مجموع ۷۶۸ مسموم مراجعه کننده به مراکز درمانی از ۱۶ شهریور تا ۱۷ مهر، ۵۷ نفر بستری، ۶۴۲ پس از درمان از مراکز درمانی ترخیص و ۶۹ تن جان خود را از دست داده اند.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز