داگ فورد به قولش عمل کرد؛ بنزین ارزان از امشب

Submitted on س., 09/18/2018 - 20:52

داگ فورد به قول اش عمل کرد؛ بنزین ارزان از امشب
تورنتو- داگ فورد در جریان مبارزات انتخاباتی قول داد بنزین را برای انتاریویی ها ارزان کند. اینطور که به نظر می رسد، انتظار طولانی به سر آمده و رانندگان می توانند باک اتومبیل شان را با هزینه کمتر پر کنند. امشب میانگین قیمت بنزین با 5 سنت کاهش در ازای هر لیتر به $1.24/L کاهش می یابد.

با اینکه داگ فورد به دلیل تصمیم اش برای کاهش تعداد اعضای شورای شهر تورنتو از 47 به 25 مورد انتقاد قرار گرفته، اما به نظر می رسد که در عمل به سایر وعده های انتخاباتی موفق بوده است. یکی از اولین اقدامات او پس از تشکیل دولت محافظه کار در انتاریو، لغو برنامه Cap and Trade بود. برنامه مصوب دولت لیبرال با تعیین مالیات روی بنزین سبب گران تر شدن آن شده بود.

با اینکه قول داگ فورد کاهش 10 سنتی قیمت بنزین بود. اما فعلا، کاهش 5 سنتی هم خبر خوبی تلقی می شود.

اتفاق عجیب؛ بزرگراه شماره 400 تورنتو اسکناس باران شد
تورنتو- به گفته کری اشمیت، افسر پلیس تورنتو، یکشنبه بعد از ظهر در مسیر جنوب به شمال بزرگراه 400 تورنتو در نزدیکی خروجی HWY7 ، صدها اسکناس 20 دلاری پخش شد.

به گزارش شاهدان عینی، مردم اتومبیل هایشان را وسط بزرگراه متوقف کرده و به جمع کردن اسکناس ها مشغول شدند. البته همه اسکناس ها قبل از رسیدن ماموران پلیس جمع آوری شده و اوضاع به حال عادی بازگشته بود.

پیامدهای منفی احتمالی ارتقای شغلی کارکنان موقت بر روند مهاجرت شان
استیون میورنس- وکیل مهاجرت
کسانی که تقاضای مهاجرت به کانادا را به مقامات مربوطه ارائه می دهند، این اقدام را از راه های گوناگون به عمل می آورند. کمااینکه شماری از متقاضیان مهاجرت و اقامت دائم، ابتدا به صورت کارکنان خارجی/ کارکنان موقت وارد کشور می شوند. چراکه کارفرمایان کانادایی می توانند، در چهارچوب قوانین مربوطه کارکنان خارجی استخدام کنند. طبیعی است که چنین کارکنانی هم در صورت نشان دادن شایستگی و کاردانی خود، و همچنین براساس برخی از قوانین و مقررات، پس از مدتی ارتقای شغلی بگیرند. در حالی که چنین ارتقایی برای یک مقیم دائم و یا شهروند کانادا سراسر مثبت است، اما امکان دارد برای کارکنان مورد اشاره چنین نباشد. زیرا برخی مفاد قانونی در پیوند با شرایط لازم مهاجرت وجود دارند، که تمامی کارفرمایان و کارکنان خارجی باید پیش از هرگونه ارتقاء و افزایش حقوق و مزایا، از آنها آگاهی داشته باشند.

لزوم انطباق کارفرمایان با برنامه کارکنان موقت
خطر ارتقاء و افزایش حقوق و مزایای کارکنان موقت می تواند به مفهوم کنار گذاشته شدن از برنامه موقت کارکنان خارجی/ و یا برنامه تحرک بین المللی باشد. مگر اینکه چنین کارکنانی دارای گونه ای از مجوز کاری باشند، که در آن هیچ گونه محدودیت استخدامی وجود نداشته باشد. همچنین کلیه کارفرمایان باید به اطلاعاتی که به عنوان بخشی از روند مجوز کار به وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی ارائه می دهند، پایبند باشند. مثلا در صورتی که کارفرمایی به یکی از کارکنان خارجی ارتقای مقام داده و یا اینکه وظایفش را عوض کرده است، این فرد خارجی باید پیش از به اجرا درآمدن تغییرات، مجوز کار نوینی بگیرد.

اینکه افزایش حقوق و مزایای چنین کارکنانی هم نیاز به مجوز کار نوینی داشته یا نداشته باشد، به برنامه ای بستگی پیدا می کند، که برای استخدام خارجی مورد نظر از آن استفاده شده است.

ارتقاء و تغییر سمت کارکنان موقت و تاثیر آن بر روند مهاجرت
ارتقاء و در مقیاسی کمتر افزایش حقوق و مزایا می توانند برای کارکنان خارجی که در پی مهاجرت به کانادا هستند، مشکل آفرین باشد. نخستین مخاطره همان مسایلی هستند، که پیشتر به آنها اشاره شد. یعنی تغییر نوع مجوز کار به دلایل یادشده (مانند کار کردن در یک سمت دیگر) می تواند، وضعیت او در کانادا را به خطر بیندازند. چراکه امکان دارد در روند رسیدگی به درخواست اقامت دائم وی مشخص شود، تغییرات مورد اشاره با قوانین مربوطه مطابقت نداشته اند.

مساله دوم به قوانین استانی پیوند دارد. مثلا برنامه گزینش نامزدهای مورد نظر برای مشاغل نیازمند مهارت بریتیش کلمبیا، مستلزم آن است که کارجو چندین سال در سمتی کار کرده باشد، که به سبب آن مجوز کار موقت دریافت نموده است.

برنامه موسوم به گزینش نامزدهای مورد نظر برای مشاغل نیازمند مهارت کارفرمایان انتاریو نیز، دارای شرایط مشابهی می باشد. کمااینکه کارجو باید دو سال در سمتی کار کرده باشد، که به سبب آن مجوز کار موقت دریافت نموده است.

همانگونه که مشاهده می شود، هر دوی این برنامه های استانی خود به خود امکان شانس استخدام کارکنان خارجی/ کارکنان موقت را که سمت شان تغییر کرده، منتفی می دانند.

چه باید کرد؟
هدف از این نوشتار منصرف کردن کارفرمایان از دادن ارتقاء و یا افزایش حقوق و مزایا به کارکنان مورد اشاره نیست. بله در واقع این است که پیش از اقدام به چنین کارهایی احراز اطمینان کنند، که تمامی قوانین و مقررات مربوطه رعایت شوند. چراکه رعایت کلیه قوانین برای همه ضروری است. کمااینکه برای این کارکنان نیز داشتن طرح مناسب و آینده نگری سبب می شود، که احراز اطمینان نمایند نردبان ترقی ای که دارند با سرخوشی از آن بالا می روند، نردبان بازی مار و پله نباشد که به سبب ندانم کاری نه تنها سبب پیشرفت شان نشود، بلکه موقعیت خوب مهاجرت شان را خراب کند.

موج افزایش آشفتگی جنسیتی در میان دختران نوجوان
خانم یکی از روزنامه‌نگاران سرشناس کانادایی، و برنده‌ جایزه ملی است. او در اینجا درباره‌ Gender Dysphoria یا در میان نوجوانان سخن می‌گوید.

اخیرا درباره‌ یک موج جدید اجتماعی خبرهایی شنیده‌ام که شکلی معماگونه دارد. ظاهرا، کلینیک‌هایی که در زمینه‌ درمان کودکان مبتلا به کار می‌کنند، با موج تازه‌ای از دختران نوجوان که خود را دارای هویت پسرانه می‌دانند، روبرو شده‌اند.

در ، یکی از کلینیک‌های سرشناسی که به مسایل جنسیتی می‌پردازد، گزارش داده که بخش اعظم افرادی که برای تغییر جنسیت، به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، اکنون به دخترانی اختصاص یافته که می‌خواهند پسر باشند. این گزارش گفته که این شمار، در گذشته به صورت 50 درصد پسر به دختر، و 50 درصد دختر به پسر بوده است.

چه اتفاقی دارد می‌افتد؟
دکتر ، یکی از پژوهشگران دانشگاه ، تصمیم گرفت که پاسخی برای این پرسش بیابد. او برای این منظور، دست به پژوهش‌هایی زد و به زودی دریافت که ادامه‌ تحقیقات در این زمینه، مانند شنا در دریاهای پر از کوسه است؛ به محض اینکه او نتایج پژوهش‌هایش را منتشر کرد، با سیلی از اعتراضات و انتقادات شدید، از سوی فعالان چپگرا مواجه شد. کار به جایی رسید که دانشگاه تصمیم گرفت در بیانیه‌ای، ازتباطش را با او و این پژوهش انکار کند.

دکتر وضعیتی را که این دختران با آن روبرو هستند را یا به اختصار ROGD نامیده است. این ناهنجاری، در دوران بلوغ و یا بلافاصله پس از آن روی می‌دهد و در دخترانی دیده شده که پیشتر هیچ نشانی از ابتلا به از خود بروز نداده‌اند. با این حال، بسیاری از این دختران، سابقه‌ ناراحتی روانی دارند و برخی نیز در محدوده‌ قرار می‌گیرند.

اما یکی از منافشه‌برانگیزترین بخش‌های تحقیقات دکتر ، این ادعای او بود که ناهنجاری ROGD از طریق اجتماع و گروه‌های همسالان، قابل گسترش و سرایت است. بر این اساس، گرچه شیوع در بافت کلی جمعیت، بسیار پایین – زیر یک درصد– است، اینکه دو یا سه دختر از یک گروه دوستان – یا حتی نیمی از گروه– معرفی هویت شان به عنوان یک پسر را آغاز کنند، زیاد اتفاق می‌افتد. به گفته‌ دکتر ، ناهنجاری RGOD همچنین از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌تواند گسترش یابد و سرایت کند. برخی از پدر و مادرهایی که این پژوهشگر با آنها گفتگو کرد، گفته‌اند که دختران شان برای ساعت‌ها به تماشای ویدیوهای تغییرات جنسیتی در می‌نشینند. دکتر ، در مقاله‌ ای که در آن یافته‌های پژوهشی خود را منتشر کرده، می‌نویسد: و ناهنجاری ارتباط دهند>.

تغییر جنسیت از زن به مرد، یک مساله‌ کاملا جدی است. دختران تصمیم می‌گیرند که لباس‌های مردانه بر تن کنند، موهای خود را کوتاه کنند، نام خود را تغییر دهند، سینه‌های خود را سفت‌ بسته و برجستگی آنها را پنهان کنند، به برداشتن سینه‌ها با عمل جراحی (ماستکتومی) می‌اندیشند، خواستار دوره‌های تزریق تستسترون می‌شوند، و باروری خود را دستکاری می کنند. دکتر متوجه شد که بیشتر کلینیک‌هایی که این افراد، برای تغییر جنسیت به آنها مراجعه می‌کنند، پیش از آغاز مراحل تغییر جنسیت، هیچ تلاشی برای کاوش ناراحتی های روانی، پیشینه‌ ضربه‌های روحی و یا هر گونه دلیل جانبی برای پدیدار شدن نمی‌کنند. او همچنین خاطرنشان می‌کند که برای بسیاری از این افراد، در همان ویزیت اول، داروهای به تاخیر اندازنده‌ بلوغ، و هورمون‌های جنس مخالف تجویز می‌شود.

دکتر اشاره می کند که یکی از ناهنجاری‌ها که شباهت بسیاری به ROGD دارد، یا است. این ناهنجاری تغذیه‌ای نیز اغلب دامنگیر دختران بسیار موفق طبقه‌ متوسط می‌شود، از طریق اینترنت گسترش می‌یابد، تناسب بدنی آنها را به هم می‌زند و باعث می‌شود این دختران به خود آسیب برسانند.

فعالان تراجنسی، از این مقایسه خشمگین شده‌اند. زیرا که برای آنها، تغییر جنسیت، پرسش نیست، بلکه پاسخ است. آنها این پژوهش را رد کرده و به متودولوژی آن ایراد گرفته بودند. به خاطر این فشارها، ژورنال تخصصی که این پژوهش را منتشر کرده، گفته که آن را بازبینی خواهد کرد.

اما به نظر نگارنده، آنچه بیش از همه مهم است، فرزندان ما هستند، نه ایدئولوژی‌ها. و ما باید ببینیم چه کاری به نفع آنهاست، گرچه بسیاری از این تصمیم راضی نباشند.

کاهش 12 درجه ای دمای هوای تورنتو آخر همین هفته
تورنتو- با اینکه امروز دمای هوا در تورنتو 24 درجه سانتیگراد بود، اما هوا تا آخر هفته و با آغاز رسمی فصل پاییز به میزان قابل توجهی سردتر می شود.

به پیش بینی The Weather Network، دمای هوا شنبه 22سپتامبر، حداکثر 17 درجه سانتیگراد و حداقل 9 درجه سانتیگراد خواهد بود.

دمای هوا در روز یکشنبه حداکثر 18 درجه و حداقل 11 درجه پیش بینی شده است.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز