خطر مرگ و بیماری با مصرف دو نوع برگر مرغ در کانادا

Submitted on پ., 10/19/2017 - 15:38

آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا هشدار داده است مصرف دو نوع از برگرهای مرغ یخ زده با مارک Janes با خطر مرگ و بیماری همراه است.
محصولات خام و بسته‌بندی شده مارک Pub Style Chicken Burgers و Breaded Chicken Cutlettes در سراسر کانادا پخش شده و جداً باید از مصرف آنها خودداری کرد.

بسته‌بندی‌های برگرهایی که به باکتری Salmonella آلوده شده‌اند، به وزن ۸۰۰ گرم توسط کمپانی Sofina Foods که مرکز آن در شهر برامپتون انتاریوست، در سراسر کانادا پخش شده است.
اداره بهداشت کانادا از همه افرادی که این محصولات غذایی را خریداری کرده‌اند، خواسته آنها را دور بریزند و یا به فروشگاه‌هایی که آنرا خریداری کرده‌اند پس بدهند.
غذاهای آلوده به باکتری Salmonella بو و شکل غذاهای فاسده شده را ندارد، اما مصرف آنها موجب بیماری خواهد شد.
کودکان خردسال، زنان باردار و افراد سالمند، که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف‌تر از دیگران است، بیشتر در خطر بیمار شدن قرار دارند.
آخرین اطلاعیه منتشر شده در باره این محصولات غذایی خبر از یک مورد مرگ و ۱۸ مورد بیماری می‌دهد.
اداره بهداشت کانادا با اینحال تأکید کرده که هنوز مطمئن نیست یک مورد مرگ بیمار آلوده به باکتری Salmonella مستقیماً بر اثر این باکتری بوده یا نه. اما فرد فوت شده و ۱۸ بیمار که تحت درمان هستند، همگی برگرهای مرغ مارک Janes را مصرف کرده بودند.
در حال حاضر از ۱۸ بیمار آلوده به باکتری Salmonella، ده تن در انتاریو، ۲ نفر در کبک، ۲ نفر در نیوبرانزویک، ۲ نفر در نیواسکوشیا، ۱ نفر در بریتیش کلمبیا و یک تن در آلبرتا بستری هستند.

منبع
Persian mirror

بیشترین بازدید اخبار امروز