جهانگیری: باید امشب با تمام وجود از تهران حفاظت کنیم؛ مدیران ‌موضوع را جدی بگیرند

Submitted on Mon, 03/25/2019 - 22:54

جهانگیری: باید امشب با تمام وجود از تهران حفاظت کنیم؛ مدیران ‌موضوع را جدی بگیرند
گروه استان‌ها ـ معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به هشدارهای هواشناسی در مورد بارندگی شدید در تهران گفت: از امشب تا روز چهارشنبه تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران و نیروهای عملیاتی در شهر تهران در آماده‌اش کامل باشند.

اسحاق جهانگیری ساعتی پیش با حضور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران که با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و دیگر اعضای ستاد مدیریت بحران در استانداری تهران برگزار شد با اشاره به شرایط جوی ناپایدار در کشور اظهار داشت: نحوه مدیریت حوادث برای کشور و مردم بسیار حائز اهمیت است از این‌رو همه مسئولان باید در شرایط جوی پیش‌ آمده در کشور تلاش کنند تا آثار زیانبار ناشی از جاری شدن سیل احتمالی برای مردم کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به هشدارهای هواشناسی در مورد بارندگی‌های شدید در تهران بیان کرد: با توجه به وجود رودهای بالادستی در تهران جاری شدن سیل متصور است.

‌جهانگیری با تاکید بر لزوم آمادگی همه جانبه دستگاهها، مدیران و شهرداری های مناطق مختلف تهران برای مواجهه با سیل در یکی دو روز آینده، تصریح کرد: به دلیل تراکم جمعیت تهران و وجود برخی اتوبان ها و تفرجگاهها در حاشیه رودخانه ها، وقوع سیل می تواند خسارات سنگین و غیرقابل جبرانی وارد کند و لازم است با حساسیت ویژه و آماده باش کامل و در نظر گرفتن کوچکترین احتمال، تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز خسارات جانی و مالی به مردم انجام شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به وقوع سیل در شیراز افزود: بحث امروز شیراز بسیار جدی بود که تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند اما در کمتر از 20 دقیقه بحران مدیریت شد که در مورد سیلاب مازندران و گلستان نیز اگر مدیران تدبیر درستی اندیشیده بودند قطعاً تعداد تلفات جانی بسیار کمتر بود.

جهانگیری ادامه داد: باید به عنوان مسئولان مدیریت بحران، احتمال در وقوع حادثه را نادیده بگیرید و با هوشیاری کامل سیل احتمالی در تهران را مدیریت کنید و به عنوان مسئولان مربوطه باید نقاط خطرناک و حادثه‌خیز را شناسایی و اقدامات لازم را انجام دهید.

وی تصریح کرد: از امشب تا روز چهارشنبه تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران و نیروهای عملیاتی در شهر تهران در آماده‌باش کامل باشند و با تمام وجود از تهران حفاظت کنند.

نوبخت: تاثر عمیق رئیس جمهور ‌از حادثه سیل امروز شیراز / کم‌کاری‌های احتمالی بررسی و با متولیان ‌برخورد شود
گروه استان‌ها ـ معاون رئیس جمهور گفت: با وجود هشدارها نباید سیل خروشان و این حادثه رخ می‌داد و برای دولت بسیار مهم است که این حادثه تکرار نشود.

محمدباقر نوبخت امشب در جلسه کمیته بحران استان فارس که با حضور وزیر اطلاعات و وزیر بهداشت تشکیل شد، اظهار داشت: از آخرین روزهای سال 97 با بارش نزولات جوی احتمال بروز سیل به ویژه در مناطق شمال کشور پیش‌بینی شده بود.

وی با بیان اینکه سیل به صورت گسترده جاری شد، اما تلفات جانی چندانی نداشت، گفت: با اختصاص تن‌خواه به استان‌های شمالی خسارت را جبران می‌کنیم.

نوبخت با اشاره به تشکیل جلسه ستاد بحران کشور افزود: با وجود هشدارها نباید سیل خروشان و این حادثه رخ می‌داد و برای دولت بسیار مهم است که این حادثه تکرار نشود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تاثر عمیق رئیس جمهور نسبت به حادثه امروز بیان کرد: همین مسئله سبب شد که به سرعت در محل حاضر شویم و انتظار داریم که هر چه لازم است تمهید شود تا جان مردم به خطر نیفتد.

وی عنوان کرد: نیاز است که حادثه امروز به دقت بررسی شود تا در صورتی که غفلتی صورت گرفته، با این موضوع برخورد شود. برای ما مهم است که کم‌کاری‌های احتمالی بررسی و با متولیان امر برخورد شود.

نوبخت گفت: انتقال اجساد به شهر مورد نظر باید در دستور کار قراربگیرد و تمامی مصیبت‌دیدگان رایگان در هتل اقامت داشته باشند.

وی همچنین اعلام کرد که بررسی موضوع در جلسه هیات دولت مطرح و بررسی خواهد شد.

معاون رئیس جمهور گفت: انتقال خودرو حادثه دیدگان و اقامت آنان باید در دستور کار مدیران قراربگیرد و در کمترین زمان ممکن خسارات پرداخت شود.

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز