جمع آوری اطلاعات شخصی کانادایی ها در مرز کانادا – ایالات متحده

Submitted on ش., 07/13/2019 - 14:20

بنا بر فاز جدید توافقنامه مرزي، ممکن است برخی اطلاعات شخصی مسافرین به هنگام عبور از مرز کانادا - ایالات متحده جمع آوری و ثبت گردد.

این برنامه در سال 2012، زمانی که ادارات مرزی هر دو کشور شروع به جمع آوری اطلاعات در مورد اتباع کشورهای ثالث و ساکنین دائم قانونی در چهار بندر مرزی موجود در ایالات متحده و کانادا نمودند، آغاز گشته و طی سال های آتی، در اقساء نقاط مرزی بین دو کشور گسترش یافته، و هم اکنون به جمع آوری اطلاعات شخصی شهروندان کانادایی و آمریکایی در مرز منتهی گشته است.

طبق یک بیانیه مطبوعاتی در وب سایت امنیت داخلی ایالات متحده، اداره خدمات گمرکی و مرزی ایالات متحده و اداره خدمات مرزی کانادا، به مبادله "داده های بیوگرافیک، اسناد مسافرتی و سایر اطلاعات لازم که به هنگام عبور از مرز جمع آوری شده از مسافرین دو کشور در بنادر ورودی و مرزی" با یکدیگر می پردازند. داده های بیوگرافی حاوی اطلاعاتی نظیر نام کامل، تاریخ تولد و جنسیت می باشد.

گسترشات اخیر در جمع آوری اطلاعات مذکور بنا بر برنامه فراتر از مرز، موافقت نامه مرزی امنیتی امضا شده در سال 2011، بین رئیس جمهور Barack Obama و Stephen Harper نخست وزیر وقت کانادا، حاصل گشته، که هدف آن، با توجه به وب سایت وزارت امنیت داخلی ایالات متحده، شناسایی بهتر افرادی که بیش تر از زمان قانونی مجوز موقت خود در هر دو کشور اقامت داشته اند، نگاهی دقیق تر به افراد بایکوت شده از هر یک از دو کشور، و بررسی شرایط اقامت عنوان گشته است.

با این وجود، سازمان نظارت بر حفظ حریم خصوصی کانادا، نگرانی خود را در رابطه با برخی جوانب این برنامه ابراز داشته است. Daniel Therrien، عضو هیئت حفظ حریم خصوصی، در سپتامبر 2017 طی جلسه کمیته اخلاق مجلس عوام اعلام داشت که سازمان وی "با سطح مشاوره و بهبود کیفیت تجزیه و تحلیل حریم خصوصی انجام شده توسط سازمان های مرتبط با امنیت مرزی" مشکلی نداشته، اما همچنان در رابطه با مسائلی نظیر مدت نگهداری داده های جمع آوری شده از مسافرین و خطر استفاده از داده های جمع آوری شده برای اهداف ثانویه نگران است.

در حالی که این کمیته سال ها پیش برگزار گشته، اما به گفته Vito Pilieci، سخنگوی کمیسیون حفظ حریم خصوصی، هنوز هم بر نظرات و دیدگاه های این سازمان تاثیر دارد.

Goodale Ralph، وزیر امنیت عمومی، طی بیانیه ای که به عنوان بخشی از نشریه مطبوعاتی وزارت امنیت ملی ایالات متحده منتشر گشت، بر تعهد دولت به حفظ حریم خصوصی تاکید نمود. Kevin McAleenan، دبیر سازمان امنیت ملی ایالات متحده، نیز در این بیانیه به تمجید از توافقنامه مذکور پرداخته و اظهار داشته به "همکاری بین ایالات متحده و کانادا" افتخار می کند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز