برنامه آزمایشی جدید برای تکفل افراد خانواده

Submitted on س., 06/04/2019 - 19:47

درخواست تکفل برخی از افراد خانواده که قبلا واجد شرایط دریافت اقامت دائم نبودند از این پس بر اساس برنامه آزمایشی دو ساله امکان پذیر خواهد بود.

این برنامه ازمایشی برای افرادی است که هنگام درخواست اقامت نام فردی و یا تعدادی از افراد خانواده همراه خود را به دلایلی در فرم درخواست مهاجرت خود به عنوان همراه قید نکرده بودند.

در گذشته این افراد خانواده در طول حیات خود واجد شرایط درخواست تکفل نبودند.
وزیر مهاجرت احمد حسین گفت دولت به این واقعیت دست یافت این تصمیم دولت نا عادلانه است و امروز دولت مسئولیت تصحیح و تغییر آنرا دارد.
این برنامه ازمایشی از اغاز سپتامبر 2019 بازگشایی خواهد شد. علاوه بر این تمامی درخواستهایی که در حال بررسی میباشند نیز شامل این تغییر خواهند شد.
از روز 4 جون امسال افرادی که دارای ویزای موقت بسته با یک کارفرمای مشخصی دارند میتوانند درخواست اجازه کارازاد نمایند اگر مورد آزار و اذیت کارفرمایشان قرار میگیرند.
بر این اساس افرادی که دارای اجازه کار بسته می باشند میتوانند آزادانه برای هر کارفرمایی در کانادا مشغول به کار شوند.
از تاریخ 26 جولای 2019 افرادی که مورد آزار و اذیت یکی از افراد خانواده قرار میگیرند نیز در صورت نیاز قادر به اخذ اجازه کار آزاد بدون نیاز به پرداخت هزینه درخواست نمایند .
این اجازه کار نه تنها اقامت قانونی شخص متقاضی را تثبیت میکند بلکه کار و بهره بری از امکانات بهداشت رایگان نیز برایشان مهیا خواهد بود.
اداره مهاجرت و شهروندی کانادا بررسی پرونده های انسان دوستانه را برای متقاضیانی که مورد آزار و اذیت در خانواده میشوند را تسریع میبخشد.
بر اساس اظهارات وزیر مهاجرت احمد حسین هیچ فردی به علت آزار و اذیت در محیط کار و یا خانوده نباید مجبور به تحمل گردد. امروز ما به کمک این برنامه آزمایشی صریحا اعلام میداریم دیگر هیچ وحشت و ترسی برای هیچ یک از این متقاضیان مطرح نخواهد بود.

منبع
internet
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز