بازار املاک جی تی ای اعلام کرد که ترمیم یافته است! قیمت های فروش خانه در ماه جون افزایش یافته است.

Submitted on ش., 07/06/2019 - 14:09

در گزارشی گلوب و اند میل گفت بسیاری از کارشناسان اقتصادی در کانادا اعتقاد دارند که بعد از دو سال سراشیبی می توان تصور کرد که بازار املاک تورنتو آغاز به ترمیم کرده است.

گزارش ماهانه ی انجمن مشاوران املاک تورنتو (TREB) گزارشی صادر کرد که این را ثابت می کند. در ماه جون ۸۸۶۰ باب انواع خانه در جی تی ای فروخته شد، حجم فروش در مقایسه با همین زمان در سال گذشته به میزان ۱۰/۴٪ افزایش یافته است. قیمت متوسط خانه های فروخته شده در ماه جون ۸۳۲۷۰۳ دلار می باشد که ۳٪ بیش از همین زمان در سال گذشته می باشد.

فروش در نیمه ی اول امسال به میزان ۸/۵٪ افزایش یافت
با توجه به گزارش ماهانه ی TREB، اگر با همین زمان در سال گذشته مقایسه کنیم، فروش تمامی انواع خانه به غیر از کاندو به شدت افزایش یافته است. فروش خانه های نیمه متصل و تاون هاوس به ترتیب ۹/۴٪ و ۱۲٪ بالا رفت در حالیکه خانه های مستقل حتی از این هم بالا تر رفت و به ۱۸/۶٪ رسید.

TREB گفت نه تنها در ماه جون فروش افزایش داشت بلکه نیمه ی اول امسال نیز در قیاس با همین زمان در سال گذشته معاملات خانه فعال تر بود و فروش خانه تا ۸/۵٪ افزایش یافت.

شاخص کامپوزیت MLS به میزان ۳/۶٪ افزایش یافت
گزارش ماهانه ی (TREB) نشان می دهد که متوسط قیمت فروش خانه های مختلف در ماه جون امسال ۸۳۲۷۰۳ دلار بود که ۳٪ بیش از سال گذشته که قیمت ۸۰۸۰۶۶ دلار می باشد، بود.

اگر شاخص کامپوزیت MLS (HPI) را دقیق تر بررسی کنیم، ماه گذشته قیمت خانه در مقایسه با ماه جون سال ۲۰۱۸ به میزان ۳/۶٪ افزایش یافت.

(HPI) شاخص قیمتی است که با توجه به نوع خانه تنظیم شده است. (HPI) از متوسط قیمت خانه های فروخته شده بیشتر است. دلیل اصلی این است که قیمت خانه های نیمه متصل ، تاون هاوس و کاندو جهش داشته است و شاخص قیمت تا ۷۹۸۵۰۰ دلار بالا رفته است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، اگر به نیمه ی اول سال ۲۰۱۹ نگاه کنیم، متوسط قیمت فروش برای شش ماه ۸۱۰۶۶۱ دلار رسید که ۲/۴٪ بیش از نیمه ی اول سال ۲۰۱۸ می باشد.

بازار املاک جی تی ای در مسیر درست قرار دارد
گزارش ماهانه ی TREB تأکید می کند که فروش خانه در جی تی ای به میزان ۸/۵٪ در نیمه ی اول امسال افزایش یافته است اما رشد املاک تازه لیست شده کمتر از ۱٪ می باشد که این بر این نکته دلالت دارد که جی تی ای به استان دارای تعادل تبدیل شده است و در مسیر درستی قرار دارد.

Robert Kavcic، کارشناس ارشد (BMO) با این حقیقت موافق است. وی گفت که بازار جی تی ای سال گذشته سال پر تنشی را گذراند. اگر اطلاعات امسال را مقایسه کنیم، تصویر افزایش شدید را در قیاس با سال گذشته می بینیم.

از اطلاعات حاصله می فهمیم که در ماه جون نه تنها فروش و قیمت بالا رفته است بلکه نسبت فروش خانه به لیست شده های جدید در شش ماه گذشته بیشتر شده است و به متوسط ده سال پیش نزدیک شده است. این حقیقت ترمیم بازار را نشان می دهد و به ما می گوید که بازار در تعادل است و نسبتاً بازار در ثبات است.

Michael Collins، رئیس جدید مشاور املاک در مصاحبه با خبرگزاری ها اعلام کرد که پایه های بازار جی تی ای به ثبات رسیده است و محکم و استوار است، آنچنانکه شاهد قوت نیروی کار، رشد آرام جمعیت و شکوفایی اقتصادی در جی تی ای هستیم.

اما برای ادامه ی توسعه در کانادا در مناطق فعال اقتصادی، TREB باید برای اعمال تغییرات توسط سیاستگذاران حداقل دو راه را انتخاب کند: تهیه ی سیاست نرمش برای متقاضیان که شامل تقلیل پیش نیاز های مورتگیج و استرس تست می شود و تمدید پیش پرداخت مورتگیج از ۲۵ سال به ۳۰ سال می باشد.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز