اگر رکود بازار املاک دو شهر را نشانه بگیرد، صاحبخانه های این دو شهر فقیر و فقیر تر می شوند!

Submitted on ی., 05/26/2019 - 18:38

با توجه به اخبار گلوب اند میل، بانک کانادا در یک تحقیق که در سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ انجام شد، تخمین زده است که فروش سالانه ی خانه در کشور به تعداد ۵۶۰۰۰ باب خانه تقلیل یابد و این به دلیل بالا رفتن قیمت خانه و هزینه های خانه است.

بانک مرکزی تأکید کرد که حدود ۱۰۰۰۰ باب از این خانه ها به دلیل اجرا شدن استرس تست می باشد در حالیکه قسمت بزرگ دیگر این خانه ها به علت بالا رفتن یک شبه ی نرخ بهره است که هزینه های مورتگیج را بالا می برد و علت دیگر بی سی و اونتاریو می باشند که برای خریداران خارجی پرداخت مالیات را به اجرا در آورده اند.

گزارش بانک مرکزی به این نتیجه گیری رسید که حتی اگر دولت فدرال سیاست مورتگیج را سخت تر کند و استرس تست را با فشار بیشتری تحمیل کند که‌ مسلماً بر بازار املاک تأثیر می گذارد ولی تأثیر واقعی آن کوچک می باشد و عامل دوم محسوب می شود. مهم تر از آن اجرای استرس تست همچنین تأثیر مثبت دیگری دارد که به خانواده های کانادایی کمک می کند و بسیار مفید می باشد و بار بدهی را سبک تر می کند و کیفیت وام های جدید مورتگیج را ارتقاء‌ بخشند.

این گزارش اشاره کرد که این موضوع برای بازار مسکن، BC و انتاریو، که قیمت خانه ها در حال افزایش است، معنی دارتر است. زیرا که این دو استان بیشترین بدهی خانه را دارند و بیشتر دارایی شان روی خانه هایشان متمرکز است. از آنجا که این دو استان نه تنها بیشترین ارزش خالص در کشور دارند، بلکه دارایی های خالص آنها در مسکن بسیار متمرکز است.

واضح است که قسمتی از بدهی صاحبخانه ها به علت مورتگیج های بالاست و نا متعادلی در بازار مسکن عامل دیگری است که در سیستم مالی کانادایی نه تنها راه گریزی برای آنها نیست بلکه اگر بازار املاک به طور جدی راکد شود ، دارایی بسیاری از خانواده ها به سرعت کوچک می شود.

از آنجایی که در نمودار زیر مشاهده می نمایید، در بی سی و اونتاریو نسبت بدهی بر درآمد در کشور بیشترین می باشد که تقریباً ۲۰٪ صاحبخانه ها را در بر می گیرد و یا حتی این نرخ تا ۳۵۰٪ پیش می رود و این بدین معناست که به طور متوسط هر صاحب خانه ۱ دلار درآمد قابل استفاده داشته باشد، ۳/۵۰ دلار بدهی می باشد. و متوسط ملی ۱۷۹٪ می باشد. این یعنی اگر درآمد قابل استفاده ۱ دلار باشد، میزان بدهی ۰/۷۹ دلار می باشد. بعلاوه، قسمت دیگر اطلاعات شوک بیشتری وارد می کند. ارزش خالص دو استان در سهمی که از دارایی خالص خانه دارند: اونتاریو بیش از ۴۰٪ و بی سی حتی بیش از ۵۰٪ و تقریباً ۶۰٪ می باشد که از درآمد خود صرف مورتگیج می شود.

به گزارش تورنتوپرشنز، بانک مرکزی گزارش داد که دولت به طور مدام درباره ی بدهی زیاد صاحبان خانه نگران است، اگر بازار املاک به سردی بگراید و قیمت های خانه به شدت پایین بیفتد، ساکنان بی سی و اونتاریو مجبور به تحمل لطمه ی بزرگی خواهند شد. نه تنها وضعیت قرض صاحبخانه های کانادایی بدتر می شود بلکه باعث می شود که کانادا به رکود اقتصادی برسد.

با توجه به گزارش هافپست کانادا که این هفته منتشر شد و این اطلاعات توسط دفتر نظارت بر ورشکستگی تهیه شده بود،‌ نشان داد که در ربع اول امسال تعداد ۳۲۲۳۹ مورد ورشکستگی در کانادا اتفاق افتاده است که شامل ورشکستگی های کوچک نیز می شود. این تعداد ورشکستگی شامل گزینه ی معروف فایل کردن ورشکستگی نیز می شود. (applying for a “consumer proposal”)

با توجه به گزارش OSBC، این نمودار نشان می دهد که نه تنها ورشکستگی ۶/۱٪ بالاتر از همین زمان در سال گذشته است بلکه همچنین بزرگترین رقم افزایش ماهانه از زمان بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۹
می باشد.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز