اگر درآمد هر کانادایی یک دلار باشد، بدهی متوسط هر کانادایی ۱/۷۸ دلار است.نرخ اعطای مورتگیج پایین آمده است

Submitted on ش., 12/15/2018 - 20:13

آمار و ارقام کانادا در این هفته نشان می دهد که در ربع آخر سال نرخ بدهی کانادایی ها نسبت به درآمد قابل مصرف شان افزایش یافته است.

با توجه به ‌آژانس خبری کانادایی، نرخ بازار بدهی هر خانوار نسبت به درآمد قابل مصرف خانوار به میزان ۱۷۷/۵ درصد در ربع آخر سال افزایش داشته است. میزان این بدهی در ربع دوم سال ۱۷۷.۴ درصد بوده است.

به گزارش تورنتوپرشنز به عبارت دیگر،در ربع سوم سال اگر درآمد هر کانادایی یک دلار بوده باشد ۱.۷۸ دلار بدهی دارد. این بدهی شامل قرض های وام های اعتباری و مورتگیج و غیر مورتگیج می باشد.

نرخ اعطای مورتگیج برای سومین ربع سال پایین افتاد

کل نرخ بدهی در دومین ربع سال از ۲۰ بیلیون دلار به ۱۸/۲ بیلیون دلار در ربع سوم سال کاهش یافته است.نرخ مورتگیچ و بدهی مورتگیج در ربع سوم سال کاهش ۱/۲ بیلیون
دلاری داشته است. بدهی وام های کردیت به ۵۰۰ میلیون دلار و بدهی غیر مورتگیج به ۱۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

در ربع سوم سال مانند ربع دوم سال، بدهی های مربوط به خانه که شامل نرخ بهره و درآمد قابل مصرف می باشد ۱۴/۵ درصد بوده است.

با توجه به گزارش ها، بدهی های بالا و دراز مدت برای اقتصاد کانادا عامل خطرناکی است و برای بانک مرکزی کانادا دغدغه ی بزرگی است زیرا که شاخص نرخ بهره را بالا می برد.

هرباری که بانک مرکزی نرخ بهره را بالا می برد بدهی خانوار ها نیز بالا می رود. از تابستان سال ۲۰۱۷ بانک مرکزی شاخص بهره را ۵ برابر کرده است همچنین نرخ ترجیجی وام بانک ها بالا رفته است و به ۳/۹۵ درصد رسیده است.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز