اولین پاسپورت دیجیتالی دنیا در کانادا

Submitted on ی., 06/30/2019 - 13:33

زمان آن رسیده تا پاسپورت خود را دور بیندازید! دست نگاه دارید، همین الان این کار را نکنید.

دیجیتال مسیری به سوی آینده است، به خصوص هنگام سفر هرچه بسته های کمتری داشته باشید، از لحاظ احساسی و فیزیکی در آرامش بیشتری هستید.

در یک برنامه آزمایشی جدید بین کانادا و هلند، راه جدیدی برای عبور از مرزها بدون پاسپورت فیزیکی معرفی شده است.

این برنامه آزمایشی که در سال 2019 راه اندازی شده است، این امکان را برای مسافران فراهم می کند تا بدون پاسپورت کاغذی، و فقط با اطلاعات دیجیتالی سفر کنند. سازمان هایی همچون فرودگاه پیرسون تورنتو، ایر کانادا، خطوط هوایی KLM Royal Dutch، فرودگاه بین المللی Montreal-Trudeau و Amsterdam Airport Schiphol، در این برنامه شرکت دارند.

اطلاعات دیجیتالی و بیومتریک مسافر به صورت رمزی بر گوشی فرد ذخیره می شود و مسافران می توانند در طول سفر از طریق تلفن همراه اطلاعات خود را با مقامات مربوطه به اشتراک بگذارند.

مسافران با استفاده از تکنولوژی بیومتریک مانند اثر انگشت و تشخیص چهره، در طول سفر شناسایی می شوند و نیازی به پاسپورت کاغذی نیست.

فراهم کردن یک سفر راحت و بی دغدغه برای مسافران، سرعت بخشیدن به حرکت مسافران در فرودگاه، و کاهش کلاهبرداری ها از جمله اهداف این برنامه است.

تا سال 2030، فرودگاه های بین المللی با 50% رشد نسبت به سال 2016، به 1.8 میلیارد مسافر خواهند رسید، و امکانات امروزه جوابگوی آنان نخواهد بود. و این پروژه راه حل این مشکل است.

انتظار می رود اولین مسافرت بدون پاسپورت کاغذی اوایل سال 2020 انجام شود.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز