افزایش برنامه های رقابتی کانادا بدون کاهش مالیات افزایش برنامه های رقابتی کانادا بدون کاهش مالیات کسب و کارها

Submitted on Mon, 09/24/2018 - 20:58

افزایش برنامه های رقابتی کانادا بدون کاهش مالیات کسب و کارها
طرح و برنامه اقتصادی دولت مرکزی بدون کاهش چشمگیر مالیات
بیل مورنو وزیر اقتصاد و دارایی دولت مرکزی بر آن است، که در به روز رسانی طرح و برنامه اقتصادی خویش به دلنگرانی های رقابتی افزایش برنامه های رقابتی کانادا بدون کاهش مالیات کسب و کارها در داد و ستد بپردازد. وی که روز یازدهم سپتامبر خاطرنشان کرد به میزان کنونی مالیات چیزی نیفزوده و چیزی هم از آن کم ننموده، در مصاحبه ماه ژوئیه خود در بوئنوس آیرس احتمال کاهش مالیات را کم اهمیت جلوه داده بود. اظهارات اخیر وی در زمانی عنوان می شوند، که فشار به دولت نخست وزیر ترودو در مورد واکنش به کاهش مالیات افزایش برنامه های رقابتی کانادا بدون کاهش مالیات کسب و کارها در آمریکا رو به افزایش دارد. براساس استدلال شورای افزایش برنامه های رقابتی کانادا بدون کاهش مالیات کسب و کارهای کانادا که در حوزه اقتصادی نهادی عمده به شمار می رود، چنین کاهشی می تواند برای اقتصاد کانادا هزینه ای سنگین تر از از بین رفتن قرارداد دادوستد آزاد آمریکای شمالی/ نفتا در بر داشته باشد. فراتر اینکه اقتصادهای عمده جهانی نیز، به منظور جذب سرمایه گذاری، مالیات افزایش برنامه های رقابتی کانادا بدون کاهش مالیات کسب و کارها را کاهش داده اند.

بااینهمه براساس اظهارات سیزدهم سپتامبر یک مقام رسمی آگاه که مایل نیست نامش فاش شود، دولت مرکزی کانادا درنظر دارد به موازات آماده شدن برای بیانیه اقتصادی پاییز، به جای کاهش مالیات شرکت ها و افزایش برنامه های رقابتی کانادا بدون کاهش مالیات کسب و کارها به شکلی مشابه همسایه جنوبی، برای افزایش موضع رقابتی خود تمهیدات دیگری را در پیش بگیرد. این مقام ضمن اشاره به اظهارات پیشین آقای مورنو، تغییرات در هزینه های سرمایه گذاری را از اقدامات درنظر گرفته شده ذکر کرد. البته سخنگوی بیل مورنو به درخواست ما برای اظهارنظر در این مورد واکنش سریع نشان نداد.

تاثیر پیش بینی شده
شورای مورد اشاره که نماینده مجریان سطح بالای برخی از بزرگترین شرکت های کانادا است، در سیزدهم سپتامبر هشدار داد که زیان های مالی ناشی از اصلاحات اقتصادی آمریکا می تواند، برای اقتصاد کشور ما ده برابر بیش از از بین رفتن نفتا باشد. این شورا بیانیه در پیوند با گزارش کند و کاو شعبه کانادای پرایس واتر هاس کوپرز (شرکتی چندملیتی که در حوزه های گوناگون مانند مشاوره های حسابرسی، حقوقی، مالی،مالیاتی و مدیریتی، خدمات ارائه می دهد. ایران جوان) را منتشر کرد. گزارشی که در آن آمده مالیات کمتر در آمریکا از کاهش سالانه 85 میلیارد دلاری (معادل 65 میلیارد دلار آمریکا) کانادا خبر می دهد، که 4.9 درصد تولید ناخالص ملی است. همچنین 635 هرار شغل را با مخاطره روبرو می کند.

براساس کند و کاو مورد اشاره مجموع مالیات های در سطح ملی و استانی افزایش برنامه های رقابتی کانادا بدون کاهش مالیات کسب و کارهای کانادا 27 درصد باقی می ماند. در حالی که در آمریکا از 35 به 21 درصد کاهش یافته است. بنابراین دولت مرکزی ما باید آن را به 20 درصد کاهش دهد که بازتاب اقدام آمریکا باشد، و به شرکت ها این اجازه را بدهد که فورا از کاهش مالیات برای پروژه های سرمایه گذاری استفاده کنند. زیرا در غیر این صورت صنایع دارای بیشترین بودجه های مالی از جمله تولیدکنندگان مواد شیمیایی، ماشین آلات و پلاستیک، با بیشترین مخاطره روبرو می شوند. جان منلی رئیس شورای مورد اشاره می گوید: کوتاهی در واکنش به اصلاحات مالیاتی آمریکا، هنگامی مشاغل و بهروزی کانادا را در معرض مخاطره قرار می دهد، که کشور ما از پیشتر در حال دست و پنجه نرم کردن با پیامدهای خط مشی افزایش حمایت از صنایع داخلی (آمریکا) بوده است.

رقابتی مشکل
ویکتور دادیگ رئیس اجرایی بانک تجارت سلطنتی کانادا /سی آی بی سی نیز در سخنان خود در خلال ضیافت نهار یازدهم سپتامبر افزایش برنامه های رقابتی کانادا بدون کاهش مالیات کسب و کارهای کانادا خاطرنشان کرد، که دولت مرکزی نیازمند مدنظر قرار دادن رقابت (با کاهش مالیات در آمریکا) است. البته خواستار کم کردن مالیات افزایش برنامه های رقابتی کانادا بدون کاهش مالیات کسب و کارها نشد. اما گفت که کاهش هزینه های سرمایه گذاری های مالی در یک برهه یک ساله، بی درنگ سبب جذب سرمایه گذاری می شود. همچنین به احراز اطمینان از اینکه افزایش برنامه های رقابتی کانادا بدون کاهش مالیات کسب و کارهای ما با ضرباهنگ رقابت های بین المللی همخوانند، کمک می کند. زیرا با توجه به اوضاع کنونی در مرز جنوبی، رقابت کردن مشکل است. بنابراین تغییر در هزینه های سرمایه گذاری به افزایش سطح نقش آفرینی ما در این حوزه کمک می کند.

آیا آزادسازی ماری جوانا، جهانگردی کانابیس را در کانادا ایجاد خواهد کرد؟
مصرف ماری جوانا که به آن هم می‌گویند، در در حال قانونی شدن است و این موضوع، برخی را به فکر انداخته که ممکن است به مقصد تازه‌ علاقه‌مندان به مصرف این مواد تبدیل شود.

خانم ، سرمایه‌گذار و مدیر بنیاد CannaLaw در سازمان Brazeau Seller Law واقع در شهر است. وی می‌گوید به باور او، در این شکل جهانگردی که افراد برای مصرف مواد مخدر به یک مقصد می‌روند، پتانسیل گسترش و رشد بالایی وجود دارد. او می‌افزاید که این مساله به ویژه درباره‌‌ شمار آمریکایی‌هایی که به این سوی مرز سفر خواهند کرد، بیشترین نمود را خواهد داشت. آینده این صنعت را، با بنیانگذاری هتل ها و مسافرخانه‌هایی که کشیدن ماری جوانا در آنها آزاد است و همین‌طور تورهایی که به همراه یک سرآشپز خصوصی به انجام می‌رسد، بسیار روشن توصیف می‌کند. او می‌گوید: نزدیک باشد و یا در منطقه‌ای زندگی کنید که آزادی بیشتری برای فروش این فرآورده‌ها وجود داشته باشد؛ می‌توانید از راه این شکل جهانگردی، اشتغال ایجاد کنید.اگر همه‌ این فاکتورها در یک جا وجود داشته باشند، ترکیب آنها می‌تواند آن منطقه را به یکی از مراکز تجاری جهانگردی کانابیس تبدیل کند>. خانم می‌افزاید: .

در سال 2017، در شهر مرکز استان ، حدود 600 هزار جهانگرد از کشتی پیاده شده و وارد خاک شدند. این شمار بالا، این بندر را به شلوغ‌ترین بندر کشور تبدیل کرده است. برخی از این مسافرین، آمریکایی‌هایی بودند که آمده بودند تا از خدمات کمپانی‌هایی مانند Canna Tours استفاده کنند. این شرکت جهانگردی، بازدیدهایی از مراکز توزیع و تولید این ماده‌ مخدر در شهر را به جهانگردان ارائه می‌دهد. این مشتریان، به وسیله‌ تاکسی‌های پدالی به این مراکز برده می‌شوند و سپس از آنها دعوت می‌شود که به پارک Beacon Hill بروند، و دسته‌جمعی به مصرف این ماده‌مخدر بپردازند. آقای بنیانگذار شرکت Canna Tours در این باره می‌گوید: .

اما آیا در سطح کشور، تا کنون تسهیلاتی برای دسترسی آسان‌تر این جهانگردان به فرآورده‌های صورت گرفته است؟
همچنان که به تاریخ قانونی شدن مصرف در نزدیک تر می‌شویم، بیشتر استان‌ها و شهرستان‌های در حال تعریف کردن قوانین جدید و به ‌روز رسانی قوانین موجود هستند که قرار است خرید و فروش این ماده و فرآورده‌های آن را کنترل کنند. چیستی و چگونگی این قوانین هستند که ارزش اقتصادی جهانگردی را در این استان‌ها، رقم خواهند زد.

برای نمونه گفته محدوده ای برای تعداد مراکز فروش فرآورده‌های در سرتاسر استان، چه خصوصی و چه عمومی، وضع نخواهد کرد. در همین حال، در ، تعداد پایین 20 مرکز فروش دولتی ، خرید و فروش این ماده را انجام خواهند داد. در ، دولت استانی جدید گفته که فروش بدون نسخه‌ پزشک، تنها به صورت آنلاین و از طریق یکی از زیرمجموعه‌های شورای استانی مشروبات الکلی، در دسترس خواهد بود. دولت گفته که این شرایط تا اپریل 2019 ادامه خواهد داشت و در آن زمان، طرحی دیگر برای خرید و فروش عمومی این ماده در سطح استانی، ارائه خواهد شد.

اما در آن سوی این معادله ایالت ی آمریکاست. اکنون پنج سال است که مصرف تفریحی در این ایالت قانونی است و فروش آن در اختیار بازار آزاد می‌باشد. اکنون، 300 مرکز فروش، در سراسر این ایالت – که جمعیتی پنج میلیون نفری دارد– به فروش فرآورده‌های این ماده می‌پردازند. اما نظرسنجی یک شرکت تحقیقات بازار در ایالت نشان داده که، صنعت جهانگردی این ایالت، تاثیر کمی از این مساله گرفته است.

اما بنیانگذار Canna Tours می گوید آینده‌ کانادا، به رنگ خواهد بود. او می‌گوید: .

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز