اعلام کمبود 300,000 واحد مسکونی در کانادا به علت عدم شمارش دانشجویان

Submitted on جمعه, 05/24/2019 - 12:14

اگر سیاستگذاران به واقع خواهان رفع بحران قیمت مسکن در کانادا هستند، می بایست ابتدا با ساخت مسکن اجاره ای در نزدیکی کالج ها و دانشگاه ها شروع کنند.

تحقیق جدید CIBC برآورد داشته کانادا بنا بر نحوه نادرست شمارش یا عدم شمارش دانشجویان در سرشماری ها با کمبود 300,000 واحد مسکونی روبه رو گشته است.

در سرشماری های کانادا، دانشجویانی که در طول سال تحصیلی دور از خانه به سر برده اما طی تابستان به خانه بازمی گردند، جزء افرادی محسوب می شوند که با والدین خود زندگی می کنند.

داده های سرشماری جهت تخمین میزان تقاضای مسکن در سراسر کشور در اختیار وزارت مسکن کانادا (CMHC) قرار گرفته و مستقیما توسط صنعت املاک و مستغلات نظارت می گردد.

داده های CMHC بیانگر برقرای تعادل کامل بین تعداد مساکن جدید ساخته شده و تعداد خانواده های جدید تشکیل شده در کشور بوده، درنتیجه، بساز بفروشان ساخت و عرضه مسکن جدید را درنظر نگرفته اند، چرا که بنا بر آمار تقاضایی در این باره وجود نداشته است.

به گفته Benjamin Tal، معاون CIBC و نویسنده این گزارش، اکثر دانشجویان اجاره نشینی که در این سرشماری ها نادیده گرفته شده اند، نیازمند مسکن اجاره ای بوده که در نتیجه میزان تقاضا را بالا برده اما بر میزان عرضه تاثیری نداشته است.

در واقع نه تنها درصد دانشجویان کانادایی پیوسته در حال افزایش بوده، که در عین حال مدارس، کالج ها و دانشگاه های کانادایی به جذب بیشتر دانشجویان بین المللی نیز می پردازند، که بیش از پیش بر میزان تقاضا می افزاید. کمبود این واحدهای مسکونی به ویژه در شهرهای بزرگ با دانشگاه های بزرگ بیش از پیش احساس می گردد.

شایان ذکر است که بنا بر عدم وجود داده های کامل در رابطه با تعداد دانش‌جویان اجاره نشین در کانادا، CIBC مجبور به استفاده از داده های آمار ایالات متحده برای پر کردن این شکاف گشته است.

منبع
iraniancanada
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز