اد رویس: برای مقابله با برنامه موشکی ایران،باید برجام را تصحیح کنیم

Submitted on ی., 10/15/2017 - 23:21

اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری فاکس گفت، توافق اتمی جامعه بین الملل با ایران را باید به هر نحو ممکن تصحیح و تقویت کرد، زیرا ایران به دنبال ساخت موشک قاره پیما و متعلقات آن سیستم است.

آقای رویس تاکید کرد، همانطور که اسرائیل می گوید، ایران این کار را در سایت های نظامی اش انجام می دهد، اما این دقیقاً همان سایت هایی ست که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی نمی توانند از آن بازدید کنند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «ایران سیستم موشک های قاره پیما را در دستور کار دارد. این به این معناست که میتواند خاک ما را هم هدف قرار دهد. همزمان با ساخت این موشکها آنها می دانند که تنها ده سال تا پایان برجام باقی مانده است. ما هم می دانیم که نمیتوانیم بازرسان آژانس را به مراکز نظامی که مشکوک هستند بفرستیم.

آقای رویس افزود: میدانیم که ایران نیروهای سپاه پاسداران و نیروهای کرد تحت فرمانش را به سوریه و نزدیکی مرز اسرائیل فرستاده است و همچنین حکومت یمن که از متحدان ما بود را سرنگون کرده اند. با دانستن تمامی این موارد حتما باید به دنبال قوی کردن موافقتنامه باشیم.

پرزیدنت ترامپ پایبندی کامل ایران به توافق اتمی موسوم به برجام را تایید نکرده و از کنگره آمریکا خواستار بازنگری در نقایص به توصیف او بی‌شمار این توافق شده است. با این حال دولت پرزیدنت ترامپ، فعلا توافق را رعایت خواهد کرد با این هشدار که اگر کنگره و متحدان آمریکا نقایص را رفع نکنند، او با استفاده از اختیارات خود، آمریکا را از توافق خارج می‌کند.

منبع
voa
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز