ادامه کاهش محبوبیت دولت ترودو، اخبار امروز کانادا ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸

Submitted on ش., 01/20/2018 - 19:19

ادامه کاهش محبوبیت دولت ترودو

اتاوا- به نقل از Globe and Mail: نتیجه نظرسنجی اخیر نشان می دهد که نخست وزیر جاستین ترودو، با استیون هارپر (نخست وزیر سابق کانادا) وجه اشتراک زیادی دارد.

نتایج نظرسنجی موسسه تحقیقاتی Nanos و Institute for Research on Public Policy که دوشنبه گذشته منتشر شد، نشان می دهد که عده بیشتری از کانادایی ها از عملکرد دولت لیبرال ترودو راضی نیستند. میزان محبوبیت ترودو، هم اکنون معادل میزان محبوبیت هارپر قبل از آخرین انتخابات فدرال می باشد.


نتایج نظرسنجی Mood of Canada که دسامبر گذشته انجام شد، نشان می دهد که درصد کانادایی هایی که از عملکرد دولت ترودو راضی نیستند از 23 درصد در سال 2015 و 33 درصد در سال 2016 به 39 درصد در سال 2017 افزایش پیدا کرد.

ترودو طی یک سال گذشته چندین بار با ارگان ناظر بر اخلاقیات مشکل پیدا کرد. تغییر قوانین مالیاتی برای کسب و کارهای کوچک نیز سبب کاهش محبوبیت ترودو و دولت اش شد. برای دومین سال متوالی، میزان رضایت از کار ترودو کاهش یافته است.

در مقابل درصد کانادایی هایی که می گویند ترودو و دولت اش عملکرد خوب یا بسیار خوبی داشتند، از 43 درصد در سال 2016 به 3 درصد در پایان سال 2017، کاهش یافت. یادآور می شود که پس از پیروزی ترودو در انتخابات سال 2015، 60 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی، از عملکرد او و دولت اش راضی بودند.

همانطور که گفته شد، میزان محبوبیت ترودو، هم اکنون با میزان محبوبیت نخست وزیر محافظه کار سابق (نظرسنجی Nanos-IRPP 2014) برابر می باشد.

نیک نانوس، مدیر Nanos Research که در اتاوا مستقر است، می گوید: جالب است که ارزیابی های مثبت در مورد ترودو، در حال حاضر با ارزیابی های مثبت در مورد هارپر در پایان دوران زمامداری او، قابل مقایسه است. هنگامی که لیبرال ها انتخاب شدند، احساس خوشبینانه ای در مورد تغییر دولت وجود داشت. آنچه هم اکنون شاهد آن هستیم، عقب نشینی دولت از وعده های انتخاباتی و اداره کشور به صورت روز به روز می باشد.

نظرسنجی تلفنی و آنلاین اخیر با شرکت 1 هزار کانادایی، از 27 تا 29 دسامبر انجام شد.

البته بایستی اشاره کرد که نتیجه نظرسنجی کاملا برای ترودو بد نبود. زیرا مشخص شد که 61 درصد از پاسخ دهندگان از عملکرد دولت ترودو رضایت نسبی دارند. بسیاری از پاسخ دهندگان همچنین از مسیری که کانادا در پیش گرفته و همچنین بهبود وجهه بین المللی کانادا، راضی بودند. ترودو همچنین از نظر تقویت ارتباط بین دولت فدرال و دولت های استانی، عملکرد رضایت بخشی داشت.

پذیرای مهاجران از کشورهایی که ترامپ "چاله مستراح" خواند!
اتاوا- به نقل از National Post: کانادا سالانه تعداد قابل توجهی مهاجر از کشورهایی می پذیرد که ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، آنها را توصیف کرد. ترامپ در سخنان جنجالی اش در مورد سیستم مهاجرتی آمریکا، به پذیرش مهاجر از کشورهای آفریقایی، هاییتی، السالوادور و برخی دیگر از کشورها اعتراض کرد و مدعی شد که آمریکا می بایست از شیوه کانادا پیروی کرده و مهاجر ماهر و تحصیلکرده را بپذیرد.


اما برخلاف ادعای ترامپ، مهاجرانی که از کشورهای مورد خطاب ترامپ به کانادا وارد می شوند، دارای مهارت های حرفه ای پایین نیستند، بلکه در مواردی بهتر از مهاجران نروژی (مورد علاقه ترامپ) عمل می کنند. نتایج سرشماری 2016 در کانادا نشان می دهد که طی 5 سال گذشته، تعداد مهاجران ورودی به کانادا از آمریکای مرکزی و کشورهای کارائیب (از جمله هاییتی و السالوادور) دو برابر بیشتر از تعداد مجموع مهاجرانی بود که از این کشورها به آمریکا، اروپای شمالی و غربی وارد شدند. بنابراین می بینید که سیستم مهاجرتی کانادا که بر اساس امتیازبندی مهاجران از نظر سطح تحصیلات و مهارت های حرفه ای می باشد، تنها پذیرای مهاجران غربی و اروپایی نیست.


اگر به جدول دقت کنید، می بینید که طی 5 سال گذشته تنها 230 مهاجر از نروژ به کشور وارد شدند. در حالی که 3 هزار و 530 نفر از السالوادور، 49 هزار و 515 نفر از کارائیب و برمودا و 19 هزار و 990 نفر از هاییتی به کشور وارد شدند. اینها در کنار کشورهای آفریقایی، از نظر ترامپ تلقی می شوند.

اما سوال بعدی به عملکرد مهاجران ورودی به کشور مربوط است!

40 درصد از کانادایی هایی که به مدت 3 نسل یا بیشتر در کانادا زندگی کرده اند، حداقل دارای دیپلم کالج و 18 درصد دارای مدرک لیسانس هستند. در مقایسه، 53 درصد از مهاجران تحصیلات عالی دارند. 28 درصد از مهاجران دارای مدرک لیسانس، از کشورهای به اصطلاح "چاله مستراح" آمده اند. بنابراین می بینید که سطح مهارت و دانش این مهاجران به مراتب بیشتر از مهاجران اروپایی و کانادایی هایی است که نسل اندر نسل در این کشور زندگی کرده اند.

مورد بعدی اینکه مهاجران از این کشورها، بیشتر از کانادایی ها به کمک مالی و مستمری دولت کانادا متکی نیستند. با اینکه درآمد آنها از مهاجران اروپایی و غربی پایین تر است، اما نرخ بیکاری نزد آنها کمتر می باشد.

پاداش مالی دولت انتاریو برای تشویق شرکت ها به نصب ایستگاه شارژ اتومبیل برقی
تورنتو- دولت انتاریو به شرکت ها و صاحبان ساختمان های تجاری که ایستگاه های شارژ اتومبیل های برقی را در محل نصب کنند، 7 هزار و 500 دلار بابت هر ایستگاه پاداش می دهد. دولت با هدف توسعه ایستگاه های شارژ در سطح استان، این برنامه را به اجرا گذاشته است. مبلغ پرداخت شده، بخش اعظم هزینه نصب ایستگاه های Level 2 را پوشش می دهد. شارژ کامل باتری اتومبیل برقی بین 4 تا 8 ساعت طول می کشد.


دولت، مبلغ 5 میلیون دلار، از درآمد carbon cap-and-trade را به اجرای این پروژه اختصاص داده است.

در حال حاضر بیش از 1 هزار و 300 ایستگاه عمومی در سراسر استان فعال می باشند. قرار بود تا 31 مارچ 2017، پانصد ایستگاه دیگر در سراسر استان نصب شود.

افزایش هزینه مهدکودک در انتاریو در پی افزایش حداقل حقوق
تورنتو- تارین آیتکن، مادر جوان ساکن تورنتو، با مطالعه نامه ای که از مهدکودک فرزندانش ارسال شده بود، شوکه شد. در این نامه، افزایش 368 دلاری شهریه مهدکودک، به دلیل افزایش حداقل حقوق و دستمزد به ساعتی 14 دلار، اعلام شده بود. تارین می گوید: ما قبل از این بابت دو فرزندمان ماهانه 1 هزار و 656 دلار می پرداختیم، اما حالا مجبوریم 2 هزار و 24 دلار بپردازیم.


آیتکن می گوید: پس از دریافت نامه با مدیر مهدکودک تماس گرفتم. اما گفتند که علیرغم اختصاص 12.7 میلیون دلار بودجه از سوی دولت استان به آموزش پیش از دبستان، هزینه اداره مهدکودک افزایش یافته و بایستی به نوعی تامین شود.

دن کلی دبیر فدراسیون کسب و کارهای مستقل کانادا می گوید: این بودجه در اختیار مهدکودک های دارای مجوز قرار خواهد گرفت تا به نوعی هزینه مضاعف افزایش حداقل دستمزد، جبران شود. اما اقدامات دولت کافی نیست. واضح است که قبل از افزایش 22 درصدی حداقل دستمزد در سال جاری و سپس 30 درصد در سال آینده، پیامدهای آن به درستی ارزیابی نشد. به همین دلیل دولت مجبور است، به هر وسیله برای کاهش پیامدهای منفی تصمیم خود، اقدام کند.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز