اختصاص بودجه جهت کاهش نرخ بهره وام های دانشجویی

Submitted on س., 03/26/2019 - 23:42

افزایش شهریه‌ و هزینه زندگی دانشجویان، دولت فدرال را مجاب کرده است تا در بودجه سال 2019 در خصوص کاهش نرخ بهره وام ‌های دانشجویی تدابیری اتخاذ کند.

در بودجه فدرال سال 2019 تغییرات قابل توجهی در نحوه پرداخت بهره وام‌های‌ دانشجویی از طریق برنامه وام دانشجویان کانادا (Canada Student Loan program) صورت خواهد گرفت. لذا کاهش نرخ بهره شناور (که 99 درصد دانشجویان از آن استفاده می‌کنند) در دستور کار دولت قرار گرفته است.

در حال حاضر دانشجویان می‌توانند بین نرخ بهره متغیر یا شناور که ممکن است دچار تغییر شوند و یا نرخ بهره ثابت که در تمام طول مدت یکسان است یک مورد را انتخاب کنند.

نرخ بهره وام دانشجویی متغیر در حال حاضر 6.45% (نرخ بهره اولیه + 2.5%) و نرخ بهره وام دانشجویی ثابت 8.95% (نرخ بهره اولیه + %5) می باشد و البته میزان نرخ بهره اولیه نیز %3.95 است.

در این طرح کاهش 2.5 درصدی نرخ بهره با تغییر نرخ بهره شناور به نرخ بهره اولیه، به 1 میلیون وام گیرنده کمک می‌کند تا در طول مدت بازپرداخت به طور متوسط 2,000 دلار پس انداز کنند.

فارغ التحصیلان جدید مشمول دوره تنفس در بازپرداخت وام خواهند شد. 200,000 وام گیرنده که هر ساله فارغ التحصیل می شوند، پس از پایان تحصیل یک دوره تنفس 6 ماهه بدون بهره خواهند داشت.

همچنین دانشجویانی که بنا به دلایلی همچون زایمان یا بیماری‌های جسمی و روحی مجبور به ترک تحصیل می شوند نیز مشمول دوره تنفس باز پرداخت وام هستند.

اجرای طرح کاهش نرخ بهره وام‌های دانشجویی برای 5 سال آتی بالغ بر 1.7 میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت. در حال حاضر برای سال تحصیلی 2020-2019 بودجه 375 میلیون دلاری اختصاص یافته است.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز