اخبار مصور امروز ایران / پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷

Submitted on پ., 10/18/2018 - 22:57


نفیسه روشن: واقعاً دلیل حساسیت‌هایی که به خرج داده می‌شود را نمی‌دانم. حضور در یک فضای پر جمعیت خطرناک است؟ خب یک پاساژ بزرگ هم ممکن است پر جمعیت باشد پس خطرناک است؟ خیلی وقت‌ها کنار دریا هم مملو از جمعیت است. فضای ورزشگاه خیلی خوب بود و من به شخصه از آن به وجد آمدم. منقلب شدن را نمی‌فهمم و نمی‌دانم چطور کسی
در ورزشگاه منقلب می‌شود ولی آن شخص باید در یک پاساژ بزرگ یا کنار دریا هم منقلب شود. من به هیچ وجه چنین حسی نداشتم.


آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و رییس شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام): پاستور که گفت من میکروب را کشف نکردم مگر با هدایت امام سجاد(علیه السلام) از طریق صحیفه سجادیه.


سردار نقدی:انقلاب اختیار همه چیز را دست مردم داده و مردم خودشان رهبر، رئیس جمهوری و نماینده مجلس انتخاب می کنند لذا اگر مشکلی وجود دارد به گردن انقلاب نیست بلکه به علت انتخاب مردم است.


ضرغامی: پس از عاشورای 88 بسیاری از دست‌های پشت‌پرده رو شد و فتنه 88 فتنه خواص بود و گستاخی‌های زیادی به امام و رهبری همچنین اعتقادات و مقدسات شد و مردم هم تا قبل از گستاخی فتنه‌گران در این روز بارها و بارها مدارا کردند، اما در روز 9 دی پاسخ کوبنده‌ای دادند و در مقابل بی‌حرمتی به مقدسات سکوت نکردند.


بهمن طاهرخانی، نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس و دولت می توانند مساله ورود زنان به ورزشگاه را مطرح کنند، اظهار داشت: چنین مسایلی می تواند به صورت طرح یا لایحه به صحن علنی مجلس نیز ورود پیدا کند.


آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه جدایی حوزه و دانشگاه سیاست غرب بود، تصریح کرد: وظیفه ما بازگشت دادن تمدن و تعلیم و تربیت به اسلام و فرهنگ اسلامی باشد، باید فرهنگ اهل‌بیت (ع) را زنده کرده و با همین فرهنگ به جنگ دشمنان برویم.


نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل نیروی مقاومت بسیج ایران را به آموزش کودکان سرباز و اعزام اجباری آنان به خارج از کشور متهم کرد.


معصومه آقاپور، نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عزم و اراده جدی جامعه برای توسعه منع خشونت علیه زنان، گفت: ازدواج های زودهنگام نمونه ای از این خشونت هاست که در حقیقت بزرگ ترین علیه دختران و زنان آینده است.


تاج با اشاره به حضور بانوان در ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار ایران و بولیوی گفت: حضور بانوان در استادیوم هم یکی از حقوق‌های شناخته فوتبال در دنیاست که خوشحالیم این مهم محقق شد.


احمد سالک، عضو فراکسیون روحانیت مجلس جابجایی وزرا مطلوب مجلس نیست، گفت: اگر فردی در حوزه وزارت صنعت یا جای دیگر توفیقی به دست نیاورده مطمئنا جای دیگری هم برود وضع بهتر نخواهد بود و ضرورت دارد آقای رئیس‌جمهور گزینه سوخته دیگر یک وزارتخانه را برای یک وزارتخانه‌ دیگر استفاده نکند

نسخه یک سویه دولت برای حل مشکلات اقتصادی حقوق بگیران جامعه
به دنبال بحران مالی و اقتصادی پیش آمده در ماه‌های اخیر و افزایش هزینه‌های زندگی که با کاهش قدرت خرید شهروندان همراه شد، مسئولان دولت در راستای مجموعه اقداماتی که برای حل بحران در پی گرفته اند، موضوع افزایش حقوق جامعه حقوق بگیر کشور را نیز در دستور کار خود قرار داده اند؛ تصمیمی که البته چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد چرا که جامعه هدف آن بسیار محدودتر از مشمولان کامل آن است.

اگرچه در شرایط اقتصادی موجود، اکثر افراد جامعه با مشکلات اقتصادی رو به رو شده اند و فشار بر آمده از افزایش قیمت کالا و خدمات آزارشان می‌دهد، اما در این بین شرایط برای قشر حقوق بگیر جامعه که درآمدشان ثابت و بی تغییر است، بدتر است؛ اتفاقی که مسئولان دولت نیز بر آن واقف هستند و بر همین اساس در پی افزایش حقوق کارکنان خود آن هم در نیمه سال جاری هستند.

دستور کاری که جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از آن پرده برداشت و از موافقت‌های اولیه رئیس جمهور با طرح افزایش حقوق کارکنان دولت خبر داد.

جمشید انصاری که روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه خدمت در جشنواره شهید رجایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخن می‌گفت، در مورد مشکلات کنونی و رسالت‌های دولت برای حل آن تصریح کرد: وظیفه ما این است که در جهت ارتقای رضایت‌مندی مردم، کاهش هزینه‌های دولت و ارائه خدمات به بهترین نحو به مردم، دائماً روش‌ها و تکنولوژی‌هایی انجام کار را مورد بازنگری و اصلاح قرار دهیم، تا ما را به سمت اعمال حکمرانی خوب سوق دهد.

انصاری تاکید کرد: میزان رضایت‌مندی مردم از خدماتی که دستگاه‌های اجرایی به ایشان ارایه می‌کنند، ملاک موفقیت در عملکرد دولت محسوب می‌شود.

معاون رئیس جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر ضرورت ترمیم حقوق جامعه حقوق بگیر کشور گفت: ترمیم حقوق کارکنان دولت وظیفه دولت است و ما نیز پیشنهاد‌های خود را ارایه کرده‌ایم. بررسی پیشنهاد ترمیم حقوق کارکنان دولت با موافقت رئیس جمهور محترم در دستور کار دولت قرار دارد و امیدواریم که در اسرع وقت، تصمیمات در این مورد نهایی شود و تکلیفی را که در تبصره سه ماده ۲۹ قانون برنامه برای رعایت عدالت در پرداخت‌های دستگاه‌های مختلف در مشاغل مشابه بر عهده دارد، محقق شود.

گفته‌های رئیس سازمان اداری و استخدامی دولت و معاون رئیس جمهور در مورد ترمیم حقوق کارکنان دولت و نیز موافقت رئیس جمهور با این مهم، در حالی بیان و رسانه‌ای می‌شود که کارکنان دولت علی رغم جمعیت زیاد، تنها بخش اندکی از جامعه حقوق بگیر کشور را شامل می‌شوند.

جدا از کارکنان دولت که در دستگاه و نهاد‌های مختلف شاغل به کار هستند، میلیون‌ها شهروند حقوق بگیر در کشور وجود دارد که الزاماً کارمند دولت نیستند و چه بسا میزان درآمد اکتسابی آن‌ها در مقایسه با کارمندان دولت به مراتب کم‌تر است؛ افرادی که در ماه‌های گذشته بعضاً با مشکل عدم دریافت حقوق و مزایا نیز رو به رو بوده اند.

به این گروه بزرگ و پرشمار باید جامعه کارگران کشور را نیز اضافه کرد که بسیاری از آن‌ها در شرکت‌های خصوصی و کوچک مشغول به کار بودند و در پی بروز بحران‌های اقتصادی، دچار مشکل تعدیل نیرو شده و از حداقل‌های درآمدی نیز محروم شدند.

اکنون و در شرایطی که به آن اشاره شد، رئیس جمهور و معاونان وی در حالی پیگیر ترمیم و افزایش حقوق کارکنان خود هستند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون وزیر و با سرپرست اداره می‌شود و جمع کثیری از جامعه کارگری و کارمندان شرکت‌های خصوصی کشور با مشکل عدم پرداخت حقوق مصوب دست و پنجه نرم می‌کنند.

از سویی نیز شورای عالی کار برای ترمیم حقوق کارگران و صیانت از امنیت شغلی این افراد کمتر دغدغه‌ای را احساس نمی‌کند و درخواست نهادهایی، چون اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی مبنی بر ضرورت تشکیل جلسه و افزایش دستمزد کارگران را بی پاسخ گذاشته است و همچنین موضوع اعطای کوپن الکترونیکی به آحاد جامعه با هدف تامین کالا‌های اساسی که شهریور ماه سال جاری از سوی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد هنوز قطعی نشده و درحد پیشنهاد یک پیشنهاد باقی مانده است.

بنابراین هر چند افزایش حقوق کارکنان دولت امری ضروری و اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد، اما از آن سو بی توجهی دولتمردان به دغدغه‌های معیشتی و درآمدی سایر اقشار که چه بسا با مشکلات بیشتری رو به رو هستند، حکایت از نوعی نگاه یکسویه به ماجرا دارد که نه تنها شایسته به نظر نمی‌رسد، بلکه با حاشیه‌های فراوانی رو به رو خواهد شد.

وقتی زنان را به ورزشگاه راه می‌دهند باید غیرت دینی ما بجوشد
حجت‌الاسلام عبداله حاج صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در برخی مواقع باید غیرت دینی ما جوشانده شود، گفت: در مرحله نخست بانوان را وارد استادیوم ورزشی کردند تا بازی‌های جام جهانی مشاهده کنند، اکنون اجازه مشاهده بازی‌های زنده فوتبال را به بانوان در استادیوم‌ها می‌دهند و احتمالا در آینده بانوان و آقایان به صورت مختلط بازی‌های فوتبال را در استادیوم مشاهده خواهند کرد و باید در این جور مواقع غیرت دینی ما بجوشد و اجازه این کار‌ها را به برخی افراد ندهیم. حجت‌الاسلام حاج صادقی گفت: مراقب باشید اجازه ندهید غیرت دینی شما در مقابل انقلاب زدایی جامعه خاموش شود.

مسئولیت جدید آیت‌الله جنتی در مجلس خبرگان
جلسه کمیسیون‌های «تحقیق» و «اصول 107 و 109 قانون اساسی» مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در دبیرخانه این مجلس در قم برگزار شد. در این جلسات رؤسای این دو کمیسیون با رأی اعضاء برای مدت 2 سال انتخاب شدند. بر این اساس، آیت‌الله احمد جنتی به ریاست کمیسیون «تحقیق» و آیت‌الله مرتضی مقتدایی به عنوان رئیس کمیسیون «اصول 107 و 109قانون اساسی» انتخاب شدند. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری، هر کمیسیون این مجلس، دارای یک رئیس، دو نایب رئیس، دو منشی و یک مخبر است که از میان اعضا با رأی مخفی برای مدت دو سال انتخاب می‌شوند و انتخاب مجدد آنان بلامانع است

ادامه اعتراض به 'شوخی' سناتور گراهام درباره تبار ایرانی
لیندزی گراهام، سناتور جمهموری خواه، در یکی از برنامه های شبکه "فاکس نیوز" به نام "فاکس و دوستان" درحالی که با حالتی شوخ طبعانه می خندید گفته بود که "اسفناک" خواهد بود اگر آزمایش های دی ان ای نشان دهد اصل و نسب او ایرانی است. از جمله جمال عبدی رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکا این اظهارات را "زننده" خواند. امید کردستانی، رئیس اجرایی توئیتر که در ایران متولد شده، نوشت که سناتور گراهام "باید عذرخواهی کند." او در توئیتی از این سناتور خواست "لطفا از این پس در حفظ بهترین ارزش های کشور بزرگ ما (آمریکا) و نهادهای آن بکوشید."/بی بی سی

منبع
tabnak
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز