احتمال جنگ آمریکا و روسیه منتفی نیست | جلوگیری از حمله به سوریه اولویت است

Submitted on جمعه, 04/13/2018 - 12:44

نماینده دائم مسکو در سازمان ملل متحد اعلام کرد، اولویت اصلی و فوری در سوریه جلوگیری از حملات نظامی تحت رهبری آمریکا است که می‌تواند به جنگی خطرناک میان روسیه و ایالات متحده منجر شود.
ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اولویت فوری این است که از خطر وقوع جنگ جلوگیری شود.

وی در پاسخ به پرسشی در این باره که آیا او به احتمال وقوع جنگ میان روسیه و آمریکا اشاره می‌کند، گفت: متأسفانه ما نمی‌توانیم از هیچ احتمالی صرف‌نظر کنیم زیرا پیام‌هایی را که از واشنگتن می‌آید، ملاحظه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: آنها می‌دانند ما در سوریه هستیم. امیدوارم مذاکره از طریق کانال‌های مناسب باعث جلوگیری از هرگونه تحول خطرناکی شود.

این دیپلمات روس تصریح کرد: ما امیدواریم که به نقاط بدون بازگشت نرسیم.

نبنزیا گفت که خواستار نشست علنی شورای امنیت است تا در این نشست دبیرکل سازمان ملل متحد با توجه به خطر اقدام نظامی محتمل، به صحبت درباره این بحران بپردازد.

این مقام روس وضعیت فعلی را بسیار خطرناک توصیف کرده و گفت:‌ برخی از اعضای شورای امنیت از پرداختن به تهدیدهای اقدام نظامی خودداری می‌کنند.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک گزارش داد، روسیه خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز جمعه با هدف رایزنی درباره خطرات اقدام نظامی علیه سوریه شده است.

امیر عبداللهیان خبر داد: بن سلمان در پاریس با مریم رجوی دیدار کرد
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل از دیدار بن سلمان در پاریس با مریم رجوی خبر داد.
ایسنا نوشت: امیرعبداللهیان در توییت خود به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی نوشت: «ولیعهد عربستان از روی استیصال با تروریست تاریخ مصرف گذشته مریم رجوی در پاریس دیدار کرد. او عربستان را متلاشی می‌کند ... پیامد حمله احتمالی حامی‌اش (ترامپ) به سوریه و متحد نامشروعش نتانیاهو شکست قطعی و نعره زدن از شدت درد خواهد بود.»

ایران اتهامات مطرح شده در بیانیه کمیته چهارجانبه عربی را رد کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با رد اتهامات مطرح شده در بیانیه کمیته چهارجانبه عربی نسبت به این که برخی کشورهای منطقه همچنان بر موضع دشمنی و استمرار حرکت باطل اصرار می‌ورزند و دشمن مشترک امت اسلامی را به فراموشی سپرده‌اند، ابراز تأسف کرد.
ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با رد صریح اتهامات مطرح شده در بیانیه هشتمین نشست کمیته وزارتی چهارجانبه عربی که در حاشیه نشست‌های مقدماتی اجلاس سران اتحادیه عرب برگزار شد، این اتهامات را واهی، بی‌اساس و ناشی از توهم و توهین‌آمیز خواند.

بهرام قاسمی با اشاره به مبنا قرار دادن رویکرد خصمانه و مخرّب برخی افکار هدایت‌کننده و نادرست در این بیانیه، از این که برخی کشورها همچنان از سر ناآگاهی بر موضع دشمنی و استمرار حرکت اشتباه فرسایشی خود در مقابل جمهوری اسلامی ایران اصرار می‌ورزند و دشمن اصلی و مشترک امت اسلامی را به فراموشی سپرده‌اند، ابراز تأسف کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تأکید کرد: تمام موارد مذکور در بیانیه کمیته چهارجانبه عربی که با حضور دبیرکل اتحادیه عرب برگزار شده است، دروغ، بی‌پایه و اساس و ادامه روندی است که متأسفانه منطقه را بیش از پیش از رسیدن به ثبات و آرامش دور می‌کند.

قاسمی در پایان ابراز امیدواری کرد، اجلاس سران اتحادیه عرب که قرار است طی چند روز آینده برگزار شود، بتواند در شناخت عوامل موثر و اصلی ثبات‌زا در منطقه به دور از معیارهای چندگانه به شناختی عمیق و دقیق از علل بحران‌های کنونی و با واقع‌بینی مبتنی بر تاریخ سیاسی منطقه در جهت همگرایی کشورهای عربی و اسلامی گام بردارد.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز