احتمالا دانشگاه های کانادا به علت تنش های سیاسی میان کانادا و چین در معرض خطر کمبود بودجه و اعتبار قرار گیرند

Submitted on ی., 02/10/2019 - 20:24

براساس گزارشات جدید، دانشگاه های کانادا احتمالا به علت مشکلات پیش آمده بین کانادا و چین در معرض خطر کاهش بودجه و اعتبار قرار خواهند گرفت، چرا که ممکن است چین اعزام دانشجویان به کانادا را محدود یا کنسل نماید، که در این صورت دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از سه دانشگاهی خواهد بود که خاصا با این مشکل روبه رو خواهد گشت.

درست همانطور که پیش تر به هنگام مشکلات سیاسی بین کانادا و عربستان سعودی رخ داده بود، و دولت عربستان اعزام دانشجویان به کانادا را منع نمود و تمامی دانشجویانی که در حال تحصیل در این دانشگاه ها بودند را به کشور بازخواند.

این مشکلات سیاسی از آنجا ناشی می گردد که روابط میان کانادا و چین به دلیل دستگیری Meng Wanzhou، مامور ارشد مالی Huawei غول مخابراتی چین، در ونکوور، به دلیل نقض تحریم های تجاری بین المللی علیه ایران، تضعیف گشته و چین هشدار داده است که این دستگیری عواقب ناخوشایندی برای کانادا در پی خواهد داشت، اما آیا به راستی این هشدار شامل عدم اعزام دانشجویان نیز می باشد یا خیر؟

در حال حاضر، ثبت نام دانش آموزان چینی در UBC یعنی حدود 36 درصد از دانشجویان بین المللی از سال 14/2013 حدود 122 درصد افزایش داشته، که منبعی کلیدی در درآمد دانشگاه های کانادا به شمار می روند. البته لازم به ذکر است که در بین دانشجویان بین المللی در سراسر دانشگاه های کانادا، رشد بسیار خوبی در منطقه آسیا مشاهده می گردد.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز