آیا می دانستید هزینه زندگی در برخی از شهرهای کانادایی بالاتر از لس آنجلس است؟

Submitted on چ., 09/26/2018 - 20:52

آیا می دانستید هزینه زندگی در برخی از شهرهای کانادایی بالاتر از لس آنجلس است؟
به طور معمول، اغلب افراد از شهرهای هنگ کنگ، نیویورک و لس آنجلس به عنوان گران ترین شهرها نام می برند. در واقع لس آنجلس 99.9999٪ از جمعیت هالیوود را در خود جای داده و اکثر افراد مشهور این شهر را خانه خود می دانند. بنابراین طبیعی است که هزینه خرید یا اجاره خانه در آن، نجومی باشد. برخی حتی آن را گران ترین شهر در آمریکا می دانند.

با این حال، بر اساس مطالعه جدید انجام شده توسط دانشگاه Simon Fraser، در حال حاضر ونکوور رسما گران ترین بازار مسکن در کل کانادا و ایالات متحده را از آن خود ساخته است.

در این مطالعه، ونکوو رتبه بالاتری نسبت به لس آنجلس، نیویورک، سان فرانسیسکو و تورنتو داشته و عنوان گران ترین بازار مسکن در آمریکای شمالی را به خود اختصاص داده است. ونکوور در این رتبه بندی جایگاه اول، لس آنجلس با اختلافی نزدیک رده دوم، تورنتو جایگاه چهارم و همیلتون، انتاریو موقعیت دوازدهم را از آن خود کرده اند.

بررسی افزایش میزان چاقی در کانادا از دهه 70 تاکنون
در سال 1978، حدود 14 درصد از بزرگسالان کانادایی به چاقی مبتلا بودند.

این رقم در سال 2014، 28 درصد افزایش یافت و در مجموع، در سال 2017، اضافه وزن یا چاقی کانادایی ها به 64 درصد رسید.

دکتر ترسا تام، رئیس اداره بهداشت کانادا، می گوید این یک مشکل جدی است و من در مورد این میزان از چاقی، نگرانم."

میزان چاقی در کانادا دو برابر دهه 70 شده است و کانادایی ها نیز از بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا و دیابت رنج می برند.

جریمه 400 دلاری از سوی RCMP برای مصرف هرگونه نوشیدنی و خوراکی در هنگام رانندگی
پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا (RCMP) به منظور برخورد با تخلفات رانندگی قوانین جدید و جرایم سنگین تری برای رانندگان متخلف در نظر گرفت و به علت تخطی بر قانون رانندگی با آنها برخورد خواهد کرد.

طبق اطلاعات وب سایت رسمی RCMP عمده ترین دلیلی که می تواند منجر به بروز حادثه در رانندگی شود استفاده از تلفن همراه است که از عواقب آن انحراف از مسیر خواهد بود. به طور کلی از عوامل دخیل و حادثه ساز در رانندگی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
صحبت کردن با تلفن همراه
نوشتن پیام متنی
خواندن کتاب، روزنامه و مروری بر نقشه
استعمال دخانیات
آراستگی ظاهر
تنظیم موج رادیو، راه اندازی CD یا بلند کردن صدا
صحبت با سرنشینان در هنگام خستگی
مصرف مواد غذایی و خوراکی در هنگام رانندگی
RCMP در رابطه با مصرف مواد خوراکی و نوشیدنی در هنگام رانندگی اظهار کرد: از خوردن و آشامیدن هنگام رانندگی اجتناب کنید اما در مواقع اضطراری هنگامی که چراغ قرمز است مصرف نوشینی بلامانع است.

همچنین RCMC در سال گذشته در توئیتی به کانادایی ها خاطر نشان کرد که خوردن یک کاسه سوپ در هنگام رانندگی علاوه بر جریمه 368 دلاری، شش نمره منفی هم برای راننده منظور می شود.

اگرچه هر استان دارای قوانین خاص خود در زمینه تخلفات رانندگی است، اما RCMP تصریح کرد که در اکثر استان ها جرایم نقدی از 500 دلار تا ضبط 4 نمره منفی طبق اداره پلیس رانندگی دور از انتظار نیست.

اجرای سیاست های اخیر خوردن و آشامیدن در حین رانندگی بسیار بحث برانگیز بوده است. چرا که افرادی بودند از گذرگاه مخصوص صرف غذا تردد می کردند، یک دست روی فرمان خودرو و با دست دیگر مشغول خوردن غذای اندکی بودند و مشمول جرایمی غیرقابل جبران می شدند.

RCMP به رانندگان توصیه می کند در حین رانندگی علاوه بر حفظ هوشیاری از مصرف خوراکی و نوشیدنی اجتناب کنند تا از اعمال جریمه 368 دلاری و ضبط 6 نمره منفی بر حذر باشند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز