آیا شعار ترودو در حمایت از طبقه متوسط، واقعی است؟!

Submitted on ش., 01/13/2018 - 18:33

آیا شعار ترودو در حمایت از طبقه متوسط، واقعی است؟!

اتاوا- به نقل از Toronto Sun: شعار نخست وزیر کانادا که تعطیلات اش را در مکان های گرانی مانند Lake Louise و Revelstoke می گذراند، مبارزه برای طبقه متوسط است. اما این شعار با سبک زندگی نخست ترودو در تضاد است. وقتی در خانواده ای ثروتمند، با پشتوانه مالی عظیم به دنیا آمده باشید و اتفاقا به مقام نخست وزیری هم رسیده باشید، چه باید بکنید؟

نخبگان طی دو سال گذشته به دو دلیل برای باور اینکه شعارهای ترودو واقعی هستند، تلاش کرده اند. اولا اینکه لیبرال های فمینیست، هوادار محیط زیست هستند که کشور را اداره می کنند. بنابراین حتی به این فکر نمی کنند که ترودو دارد کشور را به قعر می کشاند.

دوما، جاستین ترودو استیون هارپر نیست.

مشکل این است که جاستین ترودو برای طبقه متوسط ​​کار نمی کند، بلکه آن را نابود می کند.

در حالی که دولت فدرال کاهش مالیات برای کانادایی های طبقه متوسط را جار می زند، حقیقت این است که 81 درصد از کانادایی های طبقه متوسط تحت حاکمیت دولت لیبرال و به دلیل تغییرات اعمال شده بر مالیات بر درآمد، مالیات بیشتری می پردازند. حدود 840 دلار بیشتر در سال!

بدتر اینکه، بیش از 60 درصد از کانادایی های کم درآمد، یعنی 20 درصد پایین حقوق بگیران، نیز به دلیل تغییرات جدید در قوانین مالیاتی که لیبرال ها ادعا می کنند جهت کمک به طبقه متوسط وضع شده اند، مالیات بر درآمد بیشتری می پردازند.

در حال حاضر، مجموع صورتحساب مالیاتی خالص برای خانواده های کانادایی، از 35 هزار دلار در سال 2017، فراتر رفته است. این مبلغ بیش از متوسط هزینه ای است که یک خانواده بابت مسکن، غذا و پوشاک می پردازد.

موسسه Fraser که بدون شک یک ارگان نظریه پرداز محافظه کار است، اما همواره در تحقیقات خود دقت کامل را به کار می برد، تصویر خوبی از وضعیت اقتصادی کانادا ارائه نمی کند.

وعده انتخاباتی ترودو را به یاد دارید که گفت به مدت دو سال کشور را با کسری بودجه 10 میلیارد دلاری اداره می کند و سپس بودجه را طراز خواهد کرد؟ خوب همه می دانند که به این وعده عمل نشد. به جای کسری بودجه 10 میلیارد دلاری، میزان آن در سال 2016 به 18 میلیارد و در پایان سال 2017 به 20 میلیارد دلار رسید.

کسری بودجه 80 میلیارد دلاری برای 5 سال آینده پیش بینی شده است. ضمن اینکه دیگر لیبرال ها در صحبت هایشان به طراز بودجه حتی اشاره هم نمی کنند.

نسل آینده کانادایی ها، پیامدهای آن را مشاهده خواهد کرد.

برای کانادایی ها، به ویژه کسانی که منتظر دریافت صورتحساب کارت اعتباری خریدهای کریسمس و سال نو هستند، مسلما مایل به شنیدن اخبار اقتصادی ناامیدکننده نیستند.

حباب بدهی در کانادا، در آستانه ترکیدن قرار دارد.

بدهی خالص دولت فدرال در سال مالی 17-2016 به 727 میلیارد دلار افزایش یافت. در حالی که بدهی خالص استانی مجموعا به 633 میلیارد دلار رسید. این یعنی 1.4 تریلیون دلار بدهی که افزایش 60 درصدی طی 10 سال گذشته را نشان می دهد.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز