آنچه در نشست سازمان تجارت جهانی به میزبانی کانادا می گذرد/ عدم حضور ایالت متحده و چین در این جلسه

Submitted on پ., 10/25/2018 - 20:20

آنچه در نشست سازمان تجارت جهانی به میزبانی کانادا می گذرد/ عدم حضور ایالت متحده و چین در این جلسه
24 اکتبر، سران 12 کشور برای شرکت در نشست سازمان تجارت جهانی (WTO) در اتاوا گرد هم آمدند. جلسه با یک شام خصوصی آغاز، و 25 اکتبر با تعداد زیادی ملاقات ادامه می یابد. WTO اختصاصا به مسائل مربوط به تجارت جهانی، و حل و فصل مشکلات اثرگذار بر تجارت می پردازد.

کشورهای شرکت کننده در این نشست شامل استرالیا، برزیل، شیلی، اتحادیه اروپا، ژاپن، کنیا، مکزیک، نیوزیلند، نروژ، سنگاپور، کره جنوبی و سوئیس می باشند. طبق گزارش دولت کانادا، هدف این جلسه "شناسایی عملکردهای ملموس جهت بهسازی و ارتقاء سازمان تجارت جهانی در کوتاه مدت و بلند مدت" می باشد.

چند هفته قبل مشخص شد ایالات متحده و چین به علت هم فکر نبودن با دیگر کشورهای شرکت کننده، به این نشست دعوت نشده اند.

ایالات متحده و کانادا چندین ماه در کشمکش بودند. ابتدا ترامپ تعرفه جدیدی برای کالاهای اساسی کانادا تعریف کرد، سپس جاستین ترودو نیز کالاهای وارده از آمریکا را مشمول گمرک کرد، تا اینکه بالاخره "توافق ایالات متحده- مکزیک- کانادا" به طور رسمی به امضا رسید.

به نقل از Jim Carr، وزیر تجارت بین المللی کانادا، ایالات متحده رغبتی جهت بهبود دستور جلسه از خود نشان نداد و عجیب نیست که دیگر کشورها بخواهند پیش از شروع مذاکرات با آمریکا، با یکدیگر به گفتگو و تبادل نظر بپردازند.

دانشجویان اکنون می توانند اقدام به خریداری کارت PRESTO نمایند
دانشجویان متقاضی کارت PRESTO می توانند از تاریخ 24 اکتبر اقدام به خریداری این کارت نمایند. در اینصورت باید کارت شناسایی عکس دار TTC را به همراه داشته باشند تا نوع کرایه دانشجویی خود را بر روی کارت PRESTO تعیین کنند، سپس این کارت را خریداری کرده و از آن در سیستم مربوطه استفاده نمایند.

دسترسی به کارت PRESTO ماهانه دانشجویی از طریق PRESTO Fare Vending Machines، به صورت آنلاین یا مکان های Shoppers Drug Mart به ارزش 116.75 دلار امکان پذیر خواهد بود.

علاوه بر این، مشتریان PRESTO که از پنج مسیر اتوبوسی Downtown Express استفاده می کنند می توانند با خرید و چسباندن یک استیکر در پایین سمت چپ کارت خود، از پرداخت هزینه دو برابری معاف شوند. این تمبر پیش از این در اختیار مشتریان Metropass قرار گرفته است.

TTC فعالیت Metropasses را از تاریخ 31 دسامبر 2018 متوقف می کند. لازم به ذکر است امکان خرید Metropasses برای ماه های نوامبر و دسامبر از طریق کیوسک ها و نمایندگی های TTC محقق خواهد بود.

طبق لایحه S-203 به زودی نگهداری دلفین و وال در فضاهای بسته در کانادا ممنوع خواهد شد
سرانجام اعتراضات گروه های حامی حقوق حیوانات نسبت به "سالها تاخیر و کم کاری" نتیجه داد. روز سه شنبه قانونی در سنا مطرح شد که مطابق آن نگهداری دلفین و وال در محیط های بسته ممنوع خواهد شد.

این لایحه که لایحه S-203 است، به محصور کردن این حیوانات پایان خواهد داد. لایحه به مجلس عوام خواهد رفت، حامی این لایحه در آنجا الیزابت مِی، رهبر حزب سبز ( Green party) است.

مطابق این قانون نگهداری، نسل کِشی، واردات یا صادرات وال، دلفین یا خوک دریایی ممنوع خواهد شد. البته برای مکان هایی که در حال حاضر این گونه حیوانات را دارند استثناهایی وجود خواهد داشت، همچنین در مواردی که هدف درمان است استثناهایی وجود خواهد داشت.

لایحه S-203 توسط سناتور Wilfred Moore در دسامبر 2015 مطرح شد، سپس توسط سناتور Murray Sinclair بعد از بازنشستگی Moore ادامه یافت.

همچنین این لایحه به مدت یک سال توسط کمیته ماهیگیران مورد بررسی قرار گرفت، آنها شواهدی داشتند که صادرات بی رویه این حیوانات را نشان می داد.

این حرکت مورد تشویق گروه های حامی حیوانات قرار گرفته است.

Camille Labchuk مسئول انجمن Animal Justice در اظهاریه ای بیان کرد که "اهالی کانادا درک میکنند که وال ها و دلفین ها موجودات هوشمند و پیچیده ای هستند که لیاقت زندگی بهتر از زندگی در حصر را دارند."

فقط دو مجموعه آبی در کانادا Marineland و آکواریوم ونکوور همچنان از این حیوانات نگهداری می کنند.

بعد از مطرح کردن لایحه S-203، سنا همچنین لایحه S-238 راجع به ممنوعیت واردات کوسه ماهی را نیز تصویب کرد.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز