آنها از کانادا اخراج شدند اما کمتر از نیمی از آنها هزینه بازگشت به کشور خود را پرداخته اند!

Submitted on ی., 01/21/2018 - 18:04

آنها از کانادا اخراج شدند اما کمتر از نیمی از آنها هزینه بازگشت به کشور خود را پرداخته اند!

کمتر از نیمی از افرادیکه در سال 2017 از کشور کانادا اخراج شدند، شخصا هزینه بازگشت به کشور خود را پرداخته اند!

به گزارش رسانه هدهد کانادا و بر طبق اطلاعات سازمان آژانس مرزی کانادا، کمتر از نیمی از اتباع خارجی که در سال گذشته مجبور به ترک کشور کانادا شده اند، به طور داوطلبانه به خانه خود باز می گردند.


در سال 2017 بیش از 8200 پرونده پناهندگی مردود اعلام شد که این پرونده ها مربوط به افرادی بود که پس از اتمام ویزاهای توریستی، کار یا دانشجویی درخواست پناهندگی داده بودند.

گفتنی است از این تعداد پرونده 3639 مورد این مردودی را پذیرفته و بصورت داوطلبانه به کشور خود باز گشتند. در حالیکه باقی این پرونده ها با هزینه های دولت کشور کانادا به کشورهای خود باز گردانده شدند.

داده های ارایه شده به خبرگزاری سی بی سی از آژانس مرزی کانادا تایید می کند که این روند در 6 سال گذشته تکرار شده است.

شری آیکن کارشناس قانونی امور مهاجرتی در دانشگاه کوئین می گوید افرادیکه پرونده آنها مردود شده لزوما از مقامات مهاجرتی فرار نمی کنند و بصورت مخفیانه به زندگی در کانادا ادامه نمیدهند، بلکه بسیاری از آنها فقط برای بازگشت پولی ندارند، به همین دلیل کانادا مانند بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی بصورت سخاوتمندانه هزینه های بازگشت این افراد را برعهده می گیرد.

به کانال رسانه هدهد کانادا در تلگرام بپیوندید

شری در ادامه گفت: من شخصا از این برنامه حمایت می کنم، به خصوص در مواردیکه ادعای پناهندگی با شکست مواجه می شود.

هرچند گفته می شود انتقادهای زیادی در خصوص هزینه های این برنامه به دولت لیبرال می شود اما با این وجود طبق گفته شری آیکن کارشناس مهاجرت دانشگاه کوئین، این هزینه ها با توجه به اهداف سیستم مهاجرتی کانادا اجتناب ناپذیر است.

لازم به توضیح است که در سه ماهه اول 2017 نزدیکه به نیمی از 14467 پناهجویی که از مرزهای ایالات متحده آمریکا وارد کانادا شده اند از کشور هائیتی بودند و در بررسی پرونده های آنها در ماه نوامبر تنها ده درصد موفق به دریافت پناهندگی کشور کانادا شدند.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز