سعید مرتضوی سوزن بوده که گم بشه؟

Submitted by amir on چ., 04/18/2018 - 12:55

امروز خبر اعدام یک سارق طلا فروشی را دریافت کردیم که حکمش اجرا شد.
این سارق که البته مستحق مجازات می باشد دستش به ریسمانی بند نبود که کسی از او حمایت کند و تقدیرش مرگ بود.
از آن سو سعید مرتضوی که دستگاه قضایی مدت ها برای صدور حکم او وقت گذاشت و کلی کارمند و قاضی بابت رسیدگی به حکمش
حقوق گرفتند تا بالاخر حکم جلب وی صادر شود یکباره ناپدید می شود و همسر محترم سعید خان می گوید سعید تهران است ولی منزل نمی باشد.
شاید منزل دوست باشد ، شاید پای منقل، شاید...
خدا می داند!
سعیدی که مسبب قتل کلی انسان شده است و جنایتش در زندان برای خود قاضی القضات روشن شده است،
چرا باید یکباره ناپدید شود؟!
پس آن صدور حکم چه بود این غیبت از انظار چیست؟
در مملکتی که مدیران رده های بالا دزدی های کلان می کنند لنگ پشه کوره صدمه می بیند و به اعدام می رسد.
در این سیستم فاسد باز دزدان دسته پایین به سزای عملشان می رسند و برای دزدان رده بالا تنها حکم صادر می شود.حکمی که هرگز به اجرا در نمی آید.


حکم اعدام بهمن ورمزیار اجرا شد | چرا حکم با یک روز تاخیر اجرا شد؟
دادستان همدان از اجرای حکم اعدام «بهمن ورمزیار» در زندان همدان خبر داد.
ایسنا نوشت: کامران حمزه اظهار کرد: روز گذشته (سه‌شنبه) 28 فروردین ماه به علت وجود اشکال قضایی در پرونده بهمن ورمزیار، اجرای حکم این فرد به تعویق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: پس از رفع مشکل قضایی این پرونده، حکم اعدام بهمن ورمزیار صبح امروز (چهارشنبه) - 29 فروردین - اجرا شد.


بر اساس این گزارش، حکم اعدام بهمن ورمزیار متهم پرونده یک سرقت مسلحانه در همدان، قرار بود صبح روز گذشته اجرا شود که در فضای مجازی اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه این حکم با دستور مقامات عالی‌رتبه، موقتا متوقف شده است. دادستان همدان در توضیحی با بیان اینکه توقف اجرای حکم با دستور مقامات عالی‌رتبه صحت ندارد، تاکید کرد که علت تعویق اجرای حکم فقط وجود یک اشکال قضایی است.

سلام جناب امیر خان،
این خیلی سادست.اگر بخواهند دزدان دسته بالا را دستگیر کنند و اجرای حکم کنند مشت خیلی های دیگر باز می شود که به صلاحدیدشان نیست لذا دزدان دسته پایین را فقط اجرای حکم می کنند.
حکومت اسلامی اینطور اجرای عدالت میکند متأسفانه!

وزیر دادگستری: دستگیری سعید مرتضوی را تایید نمی‌کنم | اظهارات همسر مرتضوی
وزیر دادگستری در واکنش به اخباری مبنی بر دستگیری مرتضوی در شهرری، گفت: این خبر را تایید نمی‌کنم.
ایسنا نوشت: علیرضا آوایی اظهار کرد: طبق خبری که به من دادند دستگیری مرتضوی در شهرری تایید نشده است و من این موضوع را تایید نمی‌کنم.

همسر سعید مرتضوی از بازداشت همسرش اظهار بی‌اطلاعی کرد.

اعتمادآنلاین نوشت: «همسر سعید مرتضوی که پیش از این در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفته بود: «مگر می‌شود از همسرم بی‌خبر باشم» امروز نسبت به خبر بازداشت مرتضوی اظهار بی‌اطلاعی کرد!

سعید مرتضوی در جریان اعتراضات انتخاباتی سال ۸۸ در کسوت دادستان تهران دستور انتقال گروهی از معترضان بازداشت‌ شده را به بازداشتگاه کهریزک صادر کرده بود. بعد از کشته شدن سه تن از بازداشت‌شدگان در کهریزک دادستان تهران به عنوان یکی از متهمان اصلی این پرونده مطرح بود با این حال در دادگاه نهایی به تحمل دو سال حبس به جرم معاونت در قتل محسن روح‌الامینی محکوم شد.

۵ آذر ۹۶ وکیل مدافع اولیای‌دم محسن روح‌الامینی خبر محکومیت سعید مرتضوی به دو سال حبس تعزیری در پرونده کهریزک در دادگاه تجدید نظر را داده بود اما با شروع سال جدید خبری از بازداشت او نشد. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای دو هفته قبل در واکنش سوالی درباره علت عدم بازداشت دادستان سابق تهران اظهار کرده بود: «او را گیر نیاورده‌ایم.»

بعد از این اظهار نظر سخنگوی قوه قضائیه، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر خروج مرتضوی از کشور قوت گرفت اما چند روز پیش هما فلاح تفتی، همسر سعید مرتضوی اعلام کرد همسرش در تهران و پیگیر ماده ۴۷۷ است. او همچنین در پاسخ به این سوال اعتمادآنلاین که آیا از همسرش خبر دارد یا نه گفته بود: «مگر می‌شود از ایشان خبر نداشته باشم؟ ایشان در تهران است اما در منزل نیست.»

با این حال او امروز که برخی شایعه‌ها مبنی بر بازداشت سعید مرتضوی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شد از وضعیت همسرش اظهار بی‌اطلاعی کرد. او در پاسخ به این سوال اعتمادآنلاین که «آیا خبر بازداشت همسرتان را تایید می‌کنید؟» گفت: «من هیچ خبری از آقای مرتضوی ندارم.»

Most viewed topics today