روش تهیه تارت مرغ وهویج

Submitted by sanaz on ش., 12/07/2019 - 07:54
انجمن‌ها

مواد اولیه:
آرد 250 گرم
زرده تخم‌مرغ یک عدد
کره سرد 125 گرم
بیکینگ‌پودر یک قاشق مرباخوری
نمک و فلفل به میزان لازم

مواد لازم برای داخل تارت:
سینه مرغ ریز خرد شده 200 گرم
سیر یک حبه
زنجبیل یک قاشق مرباخوری
هویج ریز خرد شده 100 گرم
سیب‌زمینی متوسط ریز خرد شده یک عدد
ریحان و جعفری خرد شده دو قاشق سوپ‌خوری
خامه 100 گرم
روغن به میزان لازم

مواد لازم رویه:
کره 40 گرم
پیاز یک عدد
قارچ خرد شده 200 گرم
آب‌لیمو یک قاشق سوپ‌خوری
آرد یا آرد ذرت یک قاشق سوپ‌خوری
آب مرغ 1/4 پیمانه

طرز تهیه خمیر:
آرد را به همراه نمک، کره، فلفل و بیکنیگ‌پودر در دستگاه غذاساز دو دقیقه مخلوط می‌کنیم تا به صورت خرده‌های نان در آید، بعد زرده تخم‌مرغ را اضافه می‌کنیم تا خمیر جمع شود. خمیر را در پلاستیک می‌گذاریم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می‌دهیم.

طرز تهیه رویه:
پیاز را تفت داده، سپس با قارچ، آب‌لیمو و کره تفت می‌دهیم تا آب قارچ کشیده شود. آرد را افزوده، سپس آب مرغ را می‌ریزیم و وقتی نیمی از آب مرغ کشیده شد آن را از روی حرارت برمی‌داریم.

طرز تهیه مواد میانی:
* سینه مرغ چهارگوش خرد شده را به همراه زنجبیل و سیر رنده شده از سه الی چهار ساعت قبل در دو قاشق روغن، نمک و فلفل سیاه قرار می‌دهیم تا ترد و مزه‌دار شود.
* مرغ مزه‌دار شده را با روغن روی حرارت بالا تفت می‌دهیم تا رنگ آن برگردد، بعد هویج و سیب‌زمینی را می‌ریزیم، تفت داده سپس خامه را ریخته و هم می‌زنیم تا نیم‌پز شوند و از روی حرارت برمی‌داریم.
* خمیر را در قالب قرار می‌دهیم با چنگال چند سوراخ می‌زنیم و در فر 180 درجه سانتی‌گراد به مدت 10 دقیقه در طبقه وسط قرار داده تا کمی طلایی شود.
* خمیر را از فر خارج کرده، می‌گذاریم کمی سرد شود، مواد میانی را ریخته و بعد مواد رویه را اضافه می‌کنیم و دوباره در فر 180 درجه سانتی‌گراد به مدت 10 دقیقه قرار می‌دهیم تا سطح مواد بالا بیاید.

Most viewed topics today