دولت فدرال به دنبال حذف اعتبارات مالیاتی بیشتر در لایحه آینده بودجه

Submitted by sima on ی., 01/28/2018 - 18:38

اتاوا- حتما به خاطر دارید که دولت کانادا تخفیف یا اعتبار مالیاتی برای استفاده کنندگان از سیستم حمل و نقل عمومی را لغو کرد. خبر بد اینکه باید در لایحه بودجه بعدی، منتظر حذف شدن تخفیف های مالیاتی بیشتر باشید.

دولت برای یافتن منبع درآمد جدید، بدون افزایش مالیات، تحت فشار قرار دارد و حذف تخفیف های مالیاتی یکی از ابزارهای موثر می باشد.

لانا پاتون از شرکای PwC Canada Tax Services، می گوید: تعهد جاستین ترودو به پرداخت Canada Child Benefit بر اساس نرخ تورم از سال جاری، یکی از دلایل جستجوی اتاوا برای یافتن منبع درآمد جدید می باشد.

مرتبط کردن CCB به هزینه زندگی طی 4 سال، 5.6 میلیارد دلار عاید خانواده های کانادایی دارای کودکان زیر 18 سال خواهد کرد و این پول بایستی از جایی تامین شود.

لیبرال ها قبل از این نرخ مالیات برای 1 درصد متمول را به میزان قابل وجه افزایش داده و شعار کاهش مالیات برای خانواده های با درآمد متوسط را سر داده اند. دولت همچنین مقررات سختگیرانه تری را برای صاحبان کسب و کارهای کوچک، از جمله پزشکان و وکلا تعیین کرده است.


بنابراین چه منبع دیگری برای کسب درآمد بیشتر وجود دارد؟

جیمی گلومبک، از مدیران CIBC می گوید: یکی از چیزهایی که در چند سال اخیر به دنبال آن بوده اند، تغییر نظام مالیات شخصی و حذف برخی اعتبارات مالیاتی است. اعتبارات مالیاتی، درآمد بالقوه مشمول مالیات را کاهش می دهد. دولت به برخی از مالیات دهندگان اجازه می دهد که مبلغی از مالیات پرداختی را کاهش بدهند. دولت از این اعتبارات مالیاتی برای تشویق مردم به انجام برخی رفتارهای ایده آل، از جمله استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی به جای رانندگی، استفاده می کند.

اما این معافیت های مالیاتی می تواند خزانه دولتی را خالی کند. در سال 2015، مجموع ارزش این معافیت ها یا اعتبارات مالیاتی 118 میلیارد دلار بود که برابر با نیمی از درآمد مالیاتی دولت از محل مالیات بر درآمد شخصی و شرکتی و GST است.

لیبرال ها علاوه بر حذف اعتبار مالیاتی حمل و نقل عمومی، تخفیف های مالیاتی بابت هزینه کتاب های درسی، کلاس های هنری و کلاس های ورزشی کودکان را نیز حذف کرده اند. اما هنوز، هزینه هایی وجود دارند که کانادایی ها می توانند برای برخورداری از اعتبار مالیاتی آن را در اظهارنامه مالیاتی خود ذکر کنند. از جمله هزینه خرید یونیفورم و کامپیوتر و همچنین اعتبار مالیاتی برای خریداران بار اول مسکن. کارشناسان پیش بینی می کنند که اعتبار مالیاتی 5 هزار دلاری برای خریداران بار اول مسکن، یکی از اعتبارات حذف شده در سال جاری باشد.

این که الآن داره میگه همه چیزو دولت داره حذف می کنه. مردم به همین امکاناتی که دولت میده دلشون خوشه.بخصوص خانواده های جدیدالورود .اگر کم کم این امکانات رو حذف کنن، دیگه چه جاذبه ای برای مهاجرت به کانادا وجود داره؟
هوای خوبی داره؟!
ارتباطات اجتماعی قوی داریم اینجا؟
نه تورو خدا یکی بگه حسنش چیه؟!!!

Most viewed topics today