اینها مشکلات خانم‌های ۲۰ تا ۴۰ سال است

Submitted by ziba on ی., 05/20/2012 - 17:53
انجمن‌ها
 
اینها مشکلات خانم‌های ۲۰ تا ۴۰ سال است
 
امروزه بسیاری از خانم‌ها در ۲۰ تا ۴۰ سالگی خود احساس تنهایی می‌کنند. بله، حقیقت دارد. آن‌ها از لحاظ اجتماعی مشکلی ندارند بلکه احساس می‌کنند از لحاظ عاطفی تنها بوده و از دوستان خود دور شده‌اند و معمولا این حس تنهایی خود را از خانواده، همکاران و اطرافیانشان پنهان می‌کنند. آیا شما هم دچار این احساسات شده‌اید؟ اگر جوابتان مثبت است این ۷ نکته به شما کمک می‌کند تا از تنهایی در بیایید.

مرحله ۱:
خودتان را همانطور که هستید بپذیرید

شاید به‌نظر برسد کنار آمدن با خودتان و وضعیت فعلیتان باعث می‌شود در مبارزه با تنهایی یک پله به عقب بروید تا جلو اما این‌طور نیست. هرچه بیشتر اخلاقیات خود را بپذیرید و با آن‌ها کنار بیایید، بیشتر احساس اعتمادبه‌نفس و شادی خواهید کرد یعنی حتی می‌توانید از تنهایی هم لذت ببرید. وقتی تنها هستید به جای بیکاری و نشستن مقابل تلویزیون، کارهایی انجام دهید که از آن لذت بیشتری می‌برید. به‌خودتان برسید، روی صورتتان ماسک مرطوب‌کننده بگذارید، ناخن‌های دست و پایتان را مانیکور و پدیکور کنید، به موزیک مورد علاقه‌تان گوش دهید، فیلم مورد علاقه‌تان را ببینید و هرکاری که باعث شود وقتتان را به شادی و خوشحالی بگذرانید انجام دهید.

مرحله ۲:
فکرتان در این لحظه مشغول چیست؟ منفی‌ها را دور بریزید

اکثرا وقتی تنها هستید و کاری برای انجام‌ دادن ندارید افکار منفی به راحتی به ذهنتان راه پیدا می‌کند؛ افکاری مانند این‌که به اندازه کافی خوب و موفق و زیبا نیستید و به همین دلیل زندگی اجتماعی و ارتباطات خوبی ندارید. این موضوع کاملا قابل درک است اما تحقیقات نشان می‌دهد این تفکرات جلوی پیشرفت شما را می‌گیرد. لحظه‌ای که ابر سیاه تفکرات منفی بر شما سایه می‌افکند و احساس می‌کنید این وضعیت قابل تغییر نیست، بلافاصله به آن پایان دهید. افکارتان را مثبت کنید، به‌خودتان بگویید که در حال تغییر هستید و به زودی با افراد جدیدی آشنا خواهید شد.

مرحله ۳:
زبان بدن شما گویای همه چیز است، پس...

زمانی که از زندگی خود راضی نبوده و احساس ناراحتی می‌کنید، حرکات و حالات بدنتان همه‌چیز را آشکار می‌سازد و این باعث می‌شود دیگران و حتی اطرافیان از بودن در کنار شما خودداری کنند؛ در نتیجه همچنان در چرخه منفی تنهایی باقی خواهید ماند. برای جلوگیری از این وضعیت، در یک آینه حرکات و حالات بدن خود را بررسی کنید. توصیه ما این است که شانه‌هایتان را باز کنید، قوز نکنید، با اعتماد‌به‌نفس راه بروید و حواستان باشد دست به سینه نباشید، زیرا گرفتن حالت دفاعی به‌خود باعث می‌شود دیگران فکر کنند دوست ندارید به آن‌ها نزدیک شوید، در حالی که قصد شما این نیست!

مرحله۴:
موفقیت‌هایتان را بیشتر کنید

زمانی که احساس کردید اعتماد‌به‌نفستان در حال افزایش است، موفقیت‌هایتان را در برقراری ارتباط با دیگران به مراحل بالا‌تر برسانید. زمانی که سلام دادن به همکارانی که خیلی نمی‌شناسیدشان در محل کار یا مکان‌های دیگر برایتان آسان‌تر شد، از آن‌ها بخواهید تا با هم چای یا قهوه میل کرده و به این ترتیب روابط خود را با آن‌ها عمیق‌تر کنید.
در واقع شما در حال خارج شدن از یک زندگی منفعل (نشستن در خانه و تنها بودن) به یک زندگی شاد و پرتحرک هستید (استفاده از هر فرصتی برای برقراری ارتباط با دیگران).

مرحله ۵:
در برقراری ارتباط با دیگران درنگ نکنید

اگر به احساس تنهایی خود رسیدگی نکنید پس از مدتی به آن عادت خواهید کرد و این وضعیت برایتان تبدیل به یک حالت معمولی و حتی راحت خواهد شد زیرا انسان معمولا با پیروی از یک جریان ثابت روزمره احساس امنیت بیشتری خواهد کرد؛ پس از همین لحظه دست به کار شوید و خود را از این شیوه نجات داده و آماده برقراری ارتباط با افراد جدید شوید. وقتی سوار آسانسور محل کارتان می‌شوید به افراد غریبه‌ای که در کنارتان ایستاده‌اند سلام کنید و لبخند بزنید. زمانی که از فروشگاه خرید می‌کنید با فروشندگان وارد صحبت شوید تا در مراجعه‌های بعدی شما را به یاد آورند. این‌ها راهکارهایی است که به اصلاح روابط اجتماعی شما می‌انجامد. زمانی که یاد گرفتید چگونه از تمامی لحظه‌ها و فرصت‌های کوچک برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده کنید، اعتمادبه‌نفستان بالا می‌رود. این تمرین را هر روز انجام دهید.

مرحله ۶:
دوستانی با وجه‌های مشترک پیدا کنید

برای آشنایی و دوستی با افرادی که به شخصیت شما نزدیک‌تر هستند، در مکان‌ها و موقعیت‌هایی قرار بگیرید که به آن‌ها علاقه‌مندید. برای مثال اگر به ورزش علاقه دارید می‌توانید با ثبت‌نام در یک باشگاه ورزشی دوستان زیادی پیدا کنید یا اگر دوست دارید زبان جدیدی یاد بگیرید، در یک کلاس زبان شرکت کرده و با همکلاسی‌های خود رابطه دوستی برقرار کنید. جشن‌ها و بازارهای خیریه نیز مکان‌های خوبی برای آشنایی با افراد جدید به شمار می‌آیند. در واقع اگر شما اهل کارهای نیکوکارانه هستید قطعا در اینجا‌ها افرادی مثل خودتان را خواهید یافت.

مرحله ۷:
این عادت را ترک نکنید

بــرای بــالا رفتن اعتماد‌به‌نفستان سعی کنید هر هفته کارهای جدیدی انجام دهید، به مکان‌های جدید بروید و با افراد جدید هم‌جنس خودتان آشنا شده و این اخلاق را تبدیل به یک عادت همیشگی خودتان کنید. اگر در تمرین این ۷‌مرحله احساس ضعف و ناتوانی کردید، ناامید نشده و به عقب بر نگردید. هرچه بیشتر در این زمینه فعال باشید زندگیتان روزبه‌روز بهتر خواهد شد.

Most viewed topics today