رئیس بانک کانادا برگ برنده خود را فاش کرد و ممکن است به بانک مرکزی اروپا در کاهش نرخ بهره زودتر از موعد مقرر بپیوندد

Submitted on Mon, 04/22/2024 - 20:10

تیف ماکلم، رئیس بانک کانادا گفت که بانک‌های مرکزی بر اساس اقتصاد خود تصمیمات سیاست پولی اتخاذ خواهند کرد، به این معنی که برخی از کشورها ممکن است قبل از کاهش نرخ بهره توسط ایالات متحده شروع به اقدام کنند.

مکلم روز جمعه در حاشیه نشست صندوق بین المللی پول در واشنگتن با خبرنگاران صحبت کرد. وی گفت: همه ما قاطعانه متعهد به بازگرداندن ثبات قیمت ها هستیم و گفتار و اقدامات ما به همه ما کمک کرده تا تورم را کاهش دهیم و با ورود به فاز بعدی کاهش تورم، احتمالا کشورها با سرعت های متفاوتی حرکت خواهند کرد.

مکلم شرایط ضعیف اقتصادی در کانادا و اتحادیه اروپا را با اقتصاد داغ ایالات متحده مقایسه کرد. وی گفت: در نهایت با توجه به شرایط داخلی تصمیمات سیاست پولی را اتخاذ خواهیم کرد.

اظهارات مکلم در حالی مطرح می شود که اقتصاددانان به طور فزاینده ای انتظار دارند که کانادا پیش از اقدام ایالات متحده برای انجام این کار وارد چرخه کاهش نرخ بهره شود.

اقتصاد داغ و تورم بالا در ایالات متحده، انتظارات بازار برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را به تعویق انداخته است. در همین حال، در کانادا، اقتصاددانان انتظار دارند که بانک مرکزی کانادا کاهش نرخ اصلی خود را در ماه های جون و یا جولای آغاز کند.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، اقتصاددانان به ویژه از کاهش نرخ تورم اصلی خوشحال می شوند. تورم اصلی معیاری برای سنجش فشارهای زیربنایی قیمت با حذف نوسانات است و ثبات بیشتری اقتصادی است.

آمار کانادا آخرین گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) که در روز سه شنبه منتشر شد، نشان داد که تورم سالانه در ماه مارچ ۲/۹ درصد بوده است که اندکی بیشتر از ۲/۸ درصد در فوریه است.

افزایش قیمت بنزین باعث افزایش قیمت شد، در حالی که سایر فشارهای قیمتی در ماه گذشته کاهش داشت.

مکلم در گزارش ماه مارچ خود به جزئیات دلگرم کننده ای اشاره کرد، از جمله اینکه تورم به طور گسترده در سراسر اقتصاد کاهش می یابد و شاخص های اصلی تعدیل می شوند. بنابراین همه چیز در مسیر درست پیش می رود.»

این اولین حضور رئیس بانک مرکزی در رسانه ها از زمانی بود که وزیر دارایی کریستیا فریلند بودجه فدرال را در روز سه شنبه ارائه کرد.

ماکلم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طرح جدید هزینه‌ها بر تورم تأثیر می‌گذارد یا خیر، خاطرنشان کرد که تغییرات زیادی در بودجه فدرال ایجاد نشده است. اما او مستقیماً در مورد تأثیر آن بر تورم اظهار نظر نمی کند.

مکلم گفت که بانک مرکزی کانادا قصد دارد اقدامات مخارج را با جزئیات بیشتری تجزیه و تحلیل کند تا بفهمد چگونه بودجه ممکن است بر تورم کلی تأثیر بگذارد.

او همچنین خاطرنشان کرد که دولت فدرال به پادمان‌های مالی جدید وعده داده شده در پاییز گذشته احترام گذاشت و متعهد شد که آنها را حفظ کند، که به گفته او "بسیار مفید بوده است".
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز